Audi is bezig met de ontwikkeling van een volledig elektrisch aangedreven SUV en gaat daarvoor samenwerken met de Koreaanse elektronicafabrikanten LG Chem en Samsung SDI.

LG en Samsung worden in het samenwerkingsverband de leveranciers de leveranciers van de batterijcellen. LG en Samsung investeren samen met Audi in de celmodules, hoeveel geld er geïnvesteerd wordt heeft Audi niet bekend gemaakt. Volgens Audi krijgt de toekomstige elektrische SUV een actieradius van meer dan 500 kilometer. De Koreanen zeggen Audi te gaan beleveren vanuit hun Europese fabrieken.

Audi ontwikkelt samen met LG en Samsung een elektrische SUV Driving-DutchmanAudi brengt volgens lid van de Raad van Bestuur Bernd Martens de productie van de nieuwste batterijcelmodules naar de EU. “Daarmee versterken we de Europese industrie met deze geavanceerde technologie.” Martens zegt verder dat de celmodules uitzonderlijk hoge prestaties bieden. “Hierdoor kunnen we technologische oplossingen leveren waarmee elektrische auto’s voor onze klanten nog aantrekkelijker worden.”

De eerste zogenoemde batterij-elektrische Audi SUV combineert een emissievrije aandrijving met rijplezier, aldus Ulrich Hackenberg in het persbericht van Audi. “We gaan de innovatieve celmodules die we samen met LG Chem en Samsung SDI ontworpen hebben zo optimaal mogelijk in ons voertuigontwerp integreren. Zo willen een aantrekkelijk totaalpakket van sportiviteit en actieradius creëren.”

Audi ontwikkelt samen met LG en Samsung een elektrische SUV Driving-Dutchman

LG Chem levert nu al cellen en batterijen voor onder andere de hybride Hyundai Sonata, plug-in hybride Chevrolet Volt en de elektrische Renault Zoe. Nissan heeft naar eigen zeggen op dit moment de grootste Europese cleanroom voor de productie van batterijen voor elektrische auto’s.

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft (en ook een beetje op zijn kinderen). Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem zakelijk van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: