Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Autotest Opel Mokka-e Driving-Dutchman header
    By Rob Blom

    Autotest elektrische Opel Mokka-e

    Auto Elektrisch 20-03-2022Geen reacties

    Opel introduceerde de eerste Mokka in 2012 in het compacte SUV-segment. Anno 2022 ziet het auto-landschap er heel anders uit en is de elektrische auto vanwege bizar hoge brandstofprijzen ongekend populair. Ook Opel doet mee in deze transitie en dus werd het hoog tijd dus om de elektrische Mokka-e te testen. 

    Autotest elektrische Opel Mokka-e Driving-Dutchman achterzijde

    Op moment van publicatie van dit artikel komt meer dan de helft van de Mokka-registraties voor rekening van de elektrische versie. Opel heeft er, in tegenstelling tot onder andere Mazda met de MX-30, voor gekozen om in een bestaande modellijn met brandstofmotoren ook een elektrische versie neer te zetten. In 2020 transformeerde Opel de wat oubollig geworden Mokka tot wat de auto op dit moment is. Het resultaat: een aantrekkelijk ogende compacte SUV met sportieve coupé-achtige lijnen voorzien van zowel brandstof- als elektromotoren.

    LED Matrix

    Van de LED Matrix-koplampen tot de Eco-LED achterlichten, het is de ontwerpers van Opel gelukt de Mokka een geheel eigen gezicht te geven in het volle crossover segment. Less is more dacht Opel en dat is zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van de auto duidelijk zichtbaar. Opel biedt naast standaard uitvoeringen talloze mogelijkheden om jouw Mokka nog meer te laten onderscheiden door je eigen stijl te kiezen met bijvoorbeeld unieke dakkleuren of hemelbekledingen. 

    Autotest elektrische Opel Mokka-e Driving-Dutchman front.jpg

    Binnenin ziet de auto er al net zo strak uit als aan de buitenkant. Het dashboard oogt met zijn carbon-look delen fraai en opgeruimd en ademt rust uit. Het 12 inch Pure Panel instrumentenpaneel geeft alle informatie die je tijdens het rijden nodig hebt, duidelijk weer. Hetzelfde geldt voor het 10 inch infotainmentscherm voor de bediening van onder andere navigatie en audio. 

    Bagage

    De materialen die Opel in het interieur heeft gebruikt zien er mooi uit en geven de Mokka een premium uitstraling. De hoogglans zwarte panelen in de middenconsole zijn echter ware stof-trekkers. Je zit lekker op de stoelen, de leuning geeft goede steun, hoewel de zitting iets minder vlak had mogen zijn. Ondanks dat de auto compact oogt, hebben bestuurder en passagiers voldoende ruimte. Met respectievelijk 310 en 1060 liter kofferruimte kan er ook nog aardig wat bagage meegenomen worden.

    Autotest elektrische Opel Mokka-e Driving-Dutchman dashboard

    Bij de Mokka kun je, zoals gezegd,  kiezen uit twee soorten aandrijflijnen: brandstof of elektrisch. Omdat de elektrische versie veelal een stuk zwaarder is dan de brandstofuitvoering, heeft Opel een compromis moeten vinden in het onderstel. De demping van de schokdempers is in de EV uitvoering prima in orde. De wegligging is goed en je krijgt goede terugkoppeling van hetgeen er op de weg gebeurt. Onderstel-geluiden van hobbels en bobbels door vorst-kuilen en asfaltreparaties zijn echter wel hoorbaar. 

    Acceptabele actieradius

    Met een DC snellader van 100 kW is de accu binnen 30 minuten op te laden tot 80 procent. Voor de gemiddelde Nederlandse ritjes is dit alles ruim voldoende. Dankzij de 50 kWh accu kom je volgens de WLTP opgave 338 kilometer ver met de Mokka dus ook om de langere ritten hoef je je geen zorgen te maken. Met 136 pk en 260 Nm heb je ruim voldoende vermogen en trekkracht tot je beschikking. En hoe minder je ervan gebruikt, hoe langer je op een acculading kunt rijden.

    Autotest elektrische Opel Mokka-e Driving-Dutchman zij

    Ook de Mokka-e is voorzien van een groot aantal assistentiesystemen die het rijden veiliger en meer ontspannen maken. Lane Departure Warning met actieve rijstrookassistent en het automatische noodremsysteem zijn standaard en helpen aanrijdingen te voorkomen door continu de verkeerssituatie rondom de auto te controleren. Tot 30 km/u wordt de auto als het nodig is zelfs automatisch volledig tot stilstand gebracht. 

    Opel Mokka-e

    De Opel Mokka-e is een fijn rijdende auto waarmee je vanwege een acceptabele actieradius onder gunstige omstandigheden in één batterijlading van noord naar zuid Nederland rijdt.  Met een ruim interieur én competitieve prijsstelling is de Mokka-e een uitdager in het populaire, maar overvolle crossover suv-segment.  

    Aandrijving: 1 elektromotor, 136 pk en 260 Nm, voorwielaandrijving
    Batterij: Li-Ion 75 kWh
    Elektrisch verbruik (WLTP):176 Wh/km
    Actieradius gemiddeld (WLTP): 338 km
    Gewicht in kg (rijklaar): 1.498 kg
    0-100 in sec: 9,0
    Topsnelheid in km/h: 150
    Vanafprijs in euro: 35.649,-
    Prijs testauto: 38.892,- incl. btw en accessoires

    Autotest elektrische Opel Mokka-e Driving-Dutchman front

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAutotest elektrische Mazda MX-30 Luxury
    Next Article Welke autoverzekering heb ik nodig?

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?