Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    By Rob Blom

    Autotest Range Rover Velar, de excentriekste in zijn klasse!

    Auto 21-01-2018Geen reacties

    Als je zegt dat je een SUV hebt, slaat niemand meer steil achterover; groot en luxe mag weer. In 2011 kwam de Evoque, een gekrompen 40 duizend euro kostende SUV voor mensen die wél een Range Rover wensten, maar geen ton uit wilden geven. Omdat de stap van 40 naar 100 duizend euro groot is, SUV’s hot zijn én Range Rover auto’s wil verkopen, kwam de Velar, die vanaf 74K op je oprit staat.

    Voor dat bedrag geeft Range Rover je bij de Velar altijd vierwielaandrijving en een automatische versnellingsbak (de Evoque is er ook met voorwielaandrijving en handbak). De instappers worden geleverd met een viercilinder diesel- of benzinemotor. Ik reed met de drieliter V6 diesel en er is ook nog een drieliter V6 benzine. Voor ieder wat wils dus.

    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest Minimalistisch en superstrak

    De Range Rover Velar is wat mij betreft de mooiste in zijn klasse. Zijn design is zowel buiten als binnen progressief, strak en onderscheidend. De auto straalt klasse uit en iedereen die ik gesproken heb, vindt ‘m mooi. De Velar is gewoon lekker dik en in de auto waan je je in een moderne huiskamer waarin je van alle gemakken bent voorzien. Wat dit betreft, lijkt de Velar veel meer op de oer Range Rover en Range Rover Sport, dan de Evoque.

    Het dashboard is, net als de carrosserie strak. Het digitale dashboard geeft met heldere kleuren goed zichtbaar informatie aan zijn berijder. Futuristisch zijn de 10 inch digitale touchscreen infotainment monitor en het display waarop je de rijmodi en klimaatbeheersing in kunt stellen. Met de drie draaiknoppen, bedien je het klimaat in de auto, het volume van het geweldig klinkende Meridian sound systeem (met mogelijkheid tot 22 speakers) en naar wens ook de AWD rijmodi. Vanzelfsprekend zijn bedieningen voor audio, telefoon en cruise control ook op het stuur aanwezig.

    Het interieur van de Range Rover Velar is minimalistisch, maar daardoor super strak en modern. Dankzij het mega grote glazen panoramadak lijkt de auto nóg groter en is de sfeer in het interieur ruimtelijk en opwekkend. Zoals je van een Range Rover mag verwachten, zijn de gebruikte materialen premium plus en is de afwerking van de auto perfectionistisch.

    Velar de nieuwe station?

    Perfectionistisch zijn ook de prestaties van de Velar, hij rijdt als een Range Rover en zoals de Velar eruit ziet: strak. Omdat de carrosserie een stuk lager en een paar honderd kilo lichter is dan die van de godfather, voelt hij meer aan als een stationwagen dan als een grote terreinauto. De Velar voelt dan ook een stuk sportiever aan dan zijn grote broers. Hierdoor zal hij zeer waarschijnlijk ook zeer in de smaak vallen bij verstokte stationwagen rijders.

    Dankzij zijn AWD en wagenhoogte-verstelling kun je er wel mee het terrein in, maar hij is er niet echt voor gemaakt. Hoewel de Velar lager is dan zijn ‘terrein’-broers, hoorde ik toch wat windgeruis in de auto. Maar echt een naam mag dit niet dragen. De zescilinder dieselmotor en achttraps automatische versnellingsbak zijn afkomstig uit de hoge Range Rovers. Ze komen in de Velar minimaal net zo goed tot hun recht. Dankzij prima isolatie, is de motor, die toch een enorm pak van 300 pk vermogen en 700 Nm trekkracht levert, nauwelijks hoorbaar. De naadloos schakelende versnellingsbak zorgt voor optimaal comfort. De besturing van de Range is heerlijk, zoals het hoort.

    Conclusie

    Range Rover heeft voor de Velar vanzelfsprekend alle verkrijgbare luxe en veiligheidssystemen. Ook zijn er overvloedig veel accessoires voor de ‘brug’ tussen de Evoque en oer Range Rover beschikbaar. Je kunt voor 75 duizend euro in een knappe auto rijden, maar je kunt het ook zo gek maken als je wil en pas rond de 140 duizend euro klaar zijn.

    Hoe dan ook, de Range Rover Velar is op dit moment in elk geval de excentriekste en meest uitgesproken SUV in zijn klasse. Als je je wil onderscheiden, kun je wat mij betreft niet om ‘m heen. Dankzij de digitale displays, zorgt Range Rover voor nog meer luxe en comfort, waardoor je nóg relaxter onderweg bent en nog meer uitgerust op de plaats van bestemming aankomt. Wil je geen ton aan een auto uitgeven, maar wel een Range Rover rijden? Of ben je op zoek naar een lage(re) SUV? Dan zal een bezoek aan de dealer en een proefrit je waarschijnlijk over de streep trekken.     

    Range Rover Velar 3.0 TD6

    Merk: Land Rover
    Model: Range Rover Velar
    Type: 3.0 TD6   
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 2.993 cc V6
    Vermogen: 300 pk
    Koppel: 700 Nm
    Topsnelheid: 241 km/h
    0-100: 6,5 seconden
    Versnellingsbak: Automatische 8-versnellingsbak
    Gewicht: 1.959 kg
    Prijs vanaf: 73.800 euro
    Prijs gereden model: 134.936 euro

    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Range Rover Velar Driving-Dutchman autotest rijtest
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleRijtest Aston Martin V8 Vantage Roadster
    Next Article Rijtest Mitsubishi Eclipse Cross, verrassende nieuwkomer

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?