Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    BMW actiefst, Mercedes grootste bereik op Twitter

    Auto 12-08-2014Geen reacties

    Auto’s worden steeds ‘socialer’. Waar Apple met CarPlay aan de weg timmert, doet Google hetzelfde met Android Auto. De lijst van automerken dat met een van beide of beide in zee gaat, groeit snel.

    Maar hoe profileren automerken zichzelf eigenlijk op de bekendste social media? Vinden ze het belangrijk en besteden ze er zichtbaar tijd en moeite aan of is het duidelijk dat het als een noodzakelijk kwaad wordt gezien? Of doen ze er helemaal niets mee? In een vorig artikel keken we al naar Facebook, nu richten we ons op Twitter. In een volgend artikel doen we een poging om te ontdekken waarin de succesvolle merken zich onderscheiden.BMW-Nederland-actiefste-importeur-op-Twitter

    Grote merken als Volvo en Peugeot komen niet verder dan zo’n 500 tweets. 

    We kijken alleen naar Nederlandse Twitter accounts, omdat alleen op die manier aantallen tweets en volgers goed vergelijkbaar zijn. Van de 75 automerken die we hebben bekeken hebben er 34 geen Nederlands Twitter account. Van deze 34 merken zijn er 29 ook niet vertegenwoordigd op Facebook (Nederlandse Facebook pagina’s). Honda, Secma, Wiesmann, Caterham en Quadro vinden we als enige merken wel op Facebook maar niet op Twitter terug.

    BMW Tweet veel

    Het aantal gepubliceerde tweets van de op Twitter aanwezige automerken loopt behoorlijk uiteen. BMW voert de lijst aan met ruim 3.600 tweets. Naast BMW zijn Renault, Mercedes-Benz en Volkswagen de enige merken die meer dan 3.000 tweets hebben. Grote merken als Volvo en Peugeot komen niet verder dan zo’n 500 tweets. Hekkensluiters zijn Rolls-Royce en Fisker die het na nog geen tien tweets alweer voor gezien hielden, waarschijnlijk om verschillende redenen…

    Twitter-tweet-volumeMercedes-Benz heeft veruit meeste volgers

    Belangrijker dan het aantal tweets is het bereik ervan: de hoeveelheid mensen die je tweets (mogelijk) lezen en in potentie retweeten of op een andere wijze communiceren naar hun netwerk.* We hebben de aantallen volgers van de automerken vergeleken, waarbij we ons opnieuw beperken tot officiële Nederlandse accounts. Hier laten de Duitse ‘premium’ merken zich duidelijk gelden.

    De Duitse ‘premium’ merken laten zich duidelijk gelden; Mercedes-Benz heeft ruim 34.000 volgers en BMW 18.500. 

    Mercedes-Benz heeft ruim 34.000 volgers aan zich weten te binden, bijna twee keer zoveel als BMW (18.500), de nummer twee op de lijst. Audi volgt op gepaste afstand met een kleine 9.500 volgers. Waar Land Rover het op Facebook verrassend goed doet, is het op Twitter minder aanwezig: met slechts 178 volgers is het via Twitter bereikte publiek te verwaarlozen.

    Twitter-volgers

    *Een analyse / vergelijking van het engagement van de volgers van automerken is lastig zonder (betaalde) tools uit te voeren, maar we dagen onze lezers graag uit tot een gastbijdrage!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMercedes-Benz introduceert 4.0-liter V8 biturbomotor voor AMG GT
    Next Article Autotest Toyota Land Cruiser SX 2014 vs LX 1987 [video]

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?