In Amerika zijn de kosten van vervangingsonderdelen van de Porsche 918 gelekt en daar zijn de Duitsers absoluut niet blij mee. Deze bedragen zijn namelijk astronomisch hoog..

Een diepe buidel

Ben je de eigenaar van een Porsche 918 dan ben je een gelukkig mens, althans in autogerelateerde zin. Voor al dat geluk heb je ook diep in de buidel moeten tasten, Je hebt namelijk al iets meer dan 780.000 euro over moeten maken om de auto op je naam te krijgen. 

De kosten voor verzekering en andere dagelijkse zaken, zijn ook niet misselijk. Maar dat alles staat in schril contrast met de kosten voor vervangingsonderdelen als er iets kapot gaat. Deze gegevens houdt Porsche natuurlijk liever geheim, maar in Amerika heeft iemand ze gelekt op Reddit. De prijzen zijn daarom ook in dollar.

De astronomische kosten om je Porsche 918 te laten repareren 2

De prijzen

Wat dacht je van een nieuwe motor, 262,951 dollar. Een versnellingsbak? 69,239 dollar. Ok dit zijn ook zeer technische onderdelen. Wat zou een motorkap dan kosten of een set achterschermen? Respectievelijk 30.274 en 48.036 dollar. Dat zijn prijzen waar je prima een leuke auto van kunt kopen.Het goedkoopste zijn nog de remmen van 9.000 dollar of de spotgoedkope vloermatten van 537 dollar.

Voor ons gewone stervelingen zijn dit prijzen waarvan de tranen in onze ogen springen, maar als je bijna een miljoen euro voor een auto kunt betalen, zul je hier nauwelijks van schrikken. En het is heus niet dat alleen de onderdelen van de Porsche 918 zo duur zijn, want de kosten voor een motor voor een LaFerrari of Mclaren P1 zijn net zo of nog duurder.

 

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met 2 en 4 wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Sinds 2013 is hij onderdeel geworden van Driving-Dutchman. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto's als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

1 reactie

  1. Sjeik El i-DTEC op

    Doen wij moeilijk over een luchtfilter van €40,– bij de plaatselijke dealer, en dingen we af op 5 liter motorolie. Wat krenterig in vergelijking met de Porsche 918 rijders.

    Ik hou wel mijn hart vast want ooid zal ik een Cayman naar het Porsche center brengen voor onderhoud. Ik ben gewaarschuwd.

Laat een reactie na: