Donald Trump, de man die volkomen geaccepteerde uitspraken doet, ware het niet dat hij niet in een tehuis voor geesteszieken verblijft, maar in het Witte Huis. Wie de inrichting van zijn penthouse en privévliegtuig heeft gezien, weet dat wansmaak hem niet ontzegd kan worden. Maar hoe zit dat eigenlijk met het wagenpark van de beste man?

Weinig verrassend wellicht is dat Trump een liefhebber van Rolls-Royce is. Naast de verplichte Phantom laat (of liet, gezien zijn nieuwe positie?) hij zich incidenteel rondrijden in een Rolls-Royce Silver Cloud uit 1956. Die laatste getuigt toch van een bepaalde mate van smaak (het is een algemeen geaccepteerde mening dat dit het mooiste model is dat ooit van de band in Crewe gerold is), dus dat zal een erfstuk zijn.  

Daarnaast is hij ook eigenaar van een Mercedes-Benz SLR McLaren uit 2003 en een felblauwe Lamborghini Diablo uit 1997, inclusief een gepersonaliseerde badge afgezet met – hoe kan het ook anders – zwierige gouden letters. Al heeft Trump voor die laatste afgelopen jaar een (mislukte) poging gedaan om ‘m via eBay kwijt te raken.

Verder sieren een Maybach, inclusief speakers om de peasants te verjagen, een Cadillac Escalade en een Chevrolet Camaro Indianapolis (een pace car uit 2011) de collectie. Allemaal niet echt het toppunt van subtiliteit, dus daarmee prima geschikt voor the Donald.

Dit is geen uitputtende lijst. Voor het gemak sla ik de obligate Ferrari en de verlengde Benz over. Maar wel nog even deze uitsmijter, tromgeroffel, een heuse Tesla Roadster is terug te vinden in Trumps garage. Zou deze Amerikaanse climate change ontkenner dan toch een geweten hebben en zoeken naar wat menselijke gemoedsrust?

Deel.

Over de schrijver

Koen Zweers

Koen Zweers is global IT business process manager bij Jacobs Douwe Egberts (iets met koffie) en getrouwd met een Amerikaanse die hem klassieke muscle cars heeft leren waarderen. Daarnaast is hij een niet onverdienstelijke thuisbarista. Koen heeft een voorliefde voor (bijna) alles wat Italiaans is. Behalve voor goede koffie geldt dat ook voor de keuken en perfect gesneden maatshirts/-pakken. En niet in de laatste plaats voor Italiaanse carrosseriebouwers en autodesign. Rijdt momenteel Zweeds, en daarvoor Duits, uit frustratie over het alsmaar uitblijven van een waardig alternatief uit Arese. En hoopt privé nog altijd op dat ene en unieke (lees: betaalbare) exemplaar van de Maserati Granturismo te stuiten.

Laat een reactie na: