Al eerder doken foto’s op, maar nu is hij toch echt onthuld: de Porsche 911 R, misschien wel één van de beste ooit?

Liever eerst de R in beweging zien? Bekijk de promofilm hieronder:

De lichtste en een handgeschakelde bak

Porsche heeft bij de R hun uiterste best gedaan het gewicht zo laag mogelijk te houden en dat is gelukt: met 1.370 kilogram is het de lichtste 911 die te koop is, nog eens 50 kilo lichter dan de GT3 RS. Met deze auto deelt de R ook zijn 4,0-liter zescilinder boxermotor, die 500 pk en 460 Nm levert.

De R is echt een rijdersauto en heeft dus een handgeschakelde versnellingsbak, waarmee je in theorie in 3,8 seconden op de 100 km/u moet kunnen zitten en de snelheid houdt pas op bij 323 km/u. Gelukkig helpen de standaard keramische schijven op je op tijd neer te zetten en helpt een meesturende achteras je met moeilijke bochten.De Porsche 911 R, de beste ooit 2Qua uiterlijk is de R meer ingetogen de de GT3 RS met een stuk minder spoilers. Opvallend zijn de twee rode strepen die verwijzen naar de legendarische 911 R die in 1967 verschillende wereldrecords verbrak.

De Porsche 911 R zal in een oplage van 1000 stuks geproduceerd worden. Ben je geïnteresseerd, dan moeten we je helaas teleurstellen: alle exemplaren zijn inmiddels verkocht. 

 

 

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met 2 en 4 wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Sinds 2013 is hij onderdeel geworden van Driving-Dutchman. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto's als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

Laat een reactie na: