Vetter dan een Yamaha R1, Ducati 1298 Panigale en een Hayabusa. De snelste superbike ter wereld is elektrisch! Meet the Lightning LS218.

Wil je eerst de video van Gizmag bekijken?

Hoe vet wil je het hebben, 203 pk en 228 Nm op je achterwiel, 351 kilometer per uur (op de Bonneville zoutvlakten) en acht keer lichter dan de gaafste supercars. De Lightning LS218 is de snelste productiemotorfiets ter wereld. Nog een vergelijkinkje, de Lightning heeft meer dan 70 procent meer koppel dan de elektrische Zero S ZF11.4. Ok, het geluid van een jankende vier-, of stampende tweecilinder heb je niet, maar man, wat moet het gaaf zijn om op dit moment vooruit te gaan. 

Meer over (de) Lightning

Wat is de Lightning nog meer? Het design natuurlijk. Bij snelheid hoort een futuristisch design en daar hebben ze bij Lightning meer dan goed over nagedacht. De watergekoelde elektromotor en aerodynamica maken 351 kilometer per uur mogelijk, maar om de superbike een beetje bescheiden te houden, heeft Lightning de topsnelheid van de LS218 begrensd op 290 kilometer per uur. De elektromotor draait op zijn top 10.500 toeren per minuut.

De snelste superbike ter wereld is elektrisch! Meet the Lightning LS218Als je de Lightning LS218 koopt kun je kiezen uit de standaard RaceTech vering, optioneel is er een Öhlins pakketje beschikbaar. Dikke Brembo remmen zorgen ervoor dat de vette Marchesini wielen ook weer opt tijd stil komen te staan als dat nodig is. Oh… en de actieradius? Die is 193 kilometer met een 12 kwh, 241 kilometer met een 15 kwh en 290 kilometer met een 20 kwh accupakketje. Opladen doe je de Lightning in 30 minuten met een snellader en in 120 minuten met een level 2 lader.

 

 

 

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft (en ook een beetje op zijn kinderen). Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem zakelijk van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: