Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Yuri Van Koeveringe

    De Yamaha MT-07 Moto Cage, snel, klein en wendbaar

    Motor 29-07-2015Geen reacties

    Met de huidige technologie van motorfietsen lijkt het wel alsof een motor een extreem ingewikkeld apparaat is. Het is natuurlijk hartstikke gaaf wat er allemaal aan moderne techniek op de markt komt, maar soms is back to basic wel even lekker. Eerder al zagen we dat met de Ducati Scrambler, maar ook Yamaha heeft een dergelijke motor: de MT-07. De MT-07 is een no-nonsense motor: een goed en stabiel frame, een tweecilinder motorblok, een duidelijk dashboard en zeer goede rijeigenschappen. En eerlijk gezegd, meer heb je ook niet nodig.

    De Moto Cage

    De Yamaha MT-07 kwam in 2014 op de markt, als instapmodel met een gunstige prijs. Voorzien van een staande twin met 689 cc met 75 pk en 68 Nm, mikken de Japanners met de MT-07 op een breed publiek motorrijders.

    Yamaha MT-07 Moto CageMet het design zette Yamaha een duidelijke sportieve motor neer met een mooi profiel en mooie details. De uitlaat weggewerkt onder het blok, het led achterlichtje, het duidelijke digitale dashboard, het is allemaal goed voor elkaar. Maar voor de mensen waarvoor de standaard MT-07 te gewoon is, bracht Yamaha de Moto Cage uitvoering waar ik een weekje mee op pad ben geweest.

    Deze speciale uitvoering heeft dezelfde techniek, maar wel een aantal zichtbare verschillen. Overal zijn rode accenten toegevoegd, inclusief het frame en een rood voorwiel. En hoewel ik geen liefhebber van stickers ben, moet ik zeggen dat dit allemaal goed gelukt is. Daarnaast is de Moto Cage voorzien van flyscreen en rode motor- en carterbescherming. Deze uitvoering is net even wat anders en ziet er gaaf en stoer uit. Maar de leukste toevoeging in deze uitvoering is de optionele Akrapovic sportuitlaat.

    Yamaha MT-07 Moto Cage backStarten en gaan

    De MT-07 is een zeer lage motor, waar ook de kleinere rijders onder ons makkelijk op passen. Ik kom met mijn 1.82 meter makkelijk met beide voeten volledig aan de grond. De zitpositie is lekker stoer en alles is makkelijk te bedienen. Ik denk wel dat de zeer lange onder ons – zeg boven de 2 meter –  op deze motor te weinig ruimte hebben.

    Het gemak waarmee je de kleine naked een bocht in gooit is enorm

    Bij het starten slaat de twin meteen aan met een lekkere diepe brom. Versnelling in z’n 1 en gaan. Al bij de eerste bocht merk je dat dit een hele toegankelijke motor is. Het gemak waarmee je de kleine naked een bocht in gooit is enorm. Al na een paar bochten schuur je met het stepje over de grond).

    Een stoere tweecilinder

    Hoewel 75 pk natuurlijk geen waanzinnige hoeveelheid power is, trekt de twin er goed aan. Met een lekker koppel dat vanaf onderin beschikbaar is, knal je heerlijk de bocht uit om daar bovenin de toeren nog een schepje bovenop te doen. De power is perfect beheersbaar en voelt alsof je met een heerlijke V-Twin op stap bent, maar de cilinders staan toch echt naast elkaar.

    Ook het geluid, dat door de optionele Akrapovic beschaaft maar sportief en diep is, doet denken aan een V-Twin. Door het gemak van het insturen, het V-Twin karakter en het geluid deed de MT-07 mij heel erg denken aan mijn eerste motor: de Ducati Monster 900. En dat is een groot compliment.

    Yamaha MT-07 Moto Cage frontDe bocht invallen

    Zoals gezegd stuurt de MT-07 zeer gemakkelijk in. Al heel snel heb je de motor volledig onder controle en knal je lekker hard de bochten door. Met 182 kilogram is de Moto Cage lekker licht, maar nog steeds heerlijk stabiel als je eenmaal in een bocht hangt.

    Mijn complimenten ook voor de (niet instelbare vering) van deze motor. Natuurlijk is dit voor een deel persoonlijk, maar ik vond de combinatie van sportiviteit en comfort spot on. Stabiel en sportief in bochten en snelle wisselingen, maar comfortabel op slechte wegdekken. En de remmen, uiteraard inclusief ABS, hebben geen enkel probleem de motor op tijd stil te zetten.

    Yamaha MT-07 Moto Cage DashConclusie

    De Yamaha MT-07 is wat mij betreft een heerlijke motor. Twee cilinders, breed en goed bruikbare power, een stabiel en sportief frame met goede remmen en een lekker geluid, wat wil je nog meer? De Moto Cage uitvoering is daarop een leuke variatie, die er net even wat anders uitziet en het geheel een stuk origineler maakt. Met een prijs vanaf 7.999 euro is de MT-07 Moto Cage goed geprijsd en ik denk dat we deze motor steeds vaker op de weg tegen zullen komen.

    Technische gegevens

    Brandstof: Benzine
    Cilinderinhoud: 689 cc
    Cilinders: 2
    Vermogen: 75 pk
    Koppel: 68 Nm
    Versnellingsbak: 6 versnellingen
    Gewicht: 180 kilo (droog)
    Prijs: vanaf: 7.999 euro

    Plus
    + Wendbaar
    + Stoer uiterlijk en geluid
    + Zeer toegankelijk

    Min
    – Niet heel erg geschikt voor lange afstanden

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAchterlicht-design verandert opnieuw door Matrix OLED-lichttechnologie
    Next Article Video: Mercedes AMG GT S, te veel (voor) woorden

    Related Posts

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    By Driving-Dutchman

    Rijders review Zero DSR/X (deel 2)

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?