Duur, duurder, duurst. Dit zijn de tien aller allerduurste relatief moderne productieauto’s ter wereld. 

10 Bugatti Chiron – € 2,4 Miljoen

Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook wel iets. Voor bijna 2,5 miljoen euro rij je namelijk in een auto die iedereen wel wil hebben: de Bugatti Chiron. De Chiron heeft een 8.0-liter middenmotor met vier turbo’s die 1.500 pk vermogen en een trekkracht van –kazjinggggg- 1.600 Nm leveren. En dat is veel, heel heel heel veel. De topsnelheid van de Chiron is volgens Bugatti 420 kilometer per uur.

9 Ferrari F60 America – € 2,4 Miljoen

De Ferrari F60 America was in 2015 met een prijskaartje van 2,4 miljoen euro zonder dak net zo duur als de Chiron mét. De in het midden van de auto geplaatste V12 perst 730 naar de achterwielen waardoor je in 3,1 seconden vanuit stilstand 100 kilometer per uur rijdt.

8 Pagani Huayra BC – € 2,5 Miljoen

Met een prijskaartje van 2,5 miljoen euro is de Pagani Huayra weer een stukje duurder dan de Bugatti Chiro en Ferrari F60. Voor de meerprijs krijg je een 6.0-liter V12 met 789 pk en 1.100 Nm en een auto die vernoemd is naar Benny Caiola, een vriend en eerste klant van Horacio Pagani.

7 Ferrari LaFerrari FXX K – € 2,6 Miljoen

Wie kent ‘m niet? De Ferrari LaFerrari (de nieuwe Aperta konden we recent in het echt bekijken) FXX K is weer een paar muntjes duurder dan de Pagani Huayra. Daarvoor krijg je wel exclusief Italiaans temperament met een elektrisch tintje. De hybride V12 heeft een cilinderinhoud van 6,3-liter en levert 900 Nm trekkracht. Het vermogen is 1.036 pk bij 9.200 toeren. Hoor je ‘m al gillen?

6 Koenigsegg One:1 – € 2,75 Miljoen

De Koenigsegg One:1 zag in 2014 het levenslicht en heeft toonaangevende cijfers. Wat te denken van een acceleratie van stilstand naar 400 kilometer per uur in 20 seconden. Je zit ook binnen 2,5 seconden van stilstand op de 100 kilometer per uur. Daar kan geen elektrische Tesla tegenop. En wat te denken van de remmen? Van 400 naar nul kilometer per uur kost je 10 seconden van je leven. Van 100 tot totale stilstand bereikt de One:1 in slechts 28 meter.

5 Bugatti Veyron Mansory Vivere – € 3,3 Miljoen

Net als je denkt dat het niet duurder kan, is er de Bugatti Veyron Mansory Vivere. De Veyron werd aangepakt door tuner Mansory (die ook de Mercedes-Benz AMG Coupé 63 aanpakte) die er een Vivere uitvoering van heeft gemaakt. Het prijskaartje van rond de 3,3 miljoen euro. De 8.0-liter W16 motor produceert 1.200 pk en heeft een topsnelheid van 410 kilometer per uur. De 100 kilometer per uur bereik je in slechts 2,5 seconden.

4 Lykan Hypersport – € 3,3 Miljoen

Ook ongeveer 3,3 miljoen euro kost de Lykan Hypersport van de Libanese autobouwer W Motors en wordt geproduceerd in de Verenigde Arabische Emiraten. De Lykan is de eerste supercar ooit die in het Midden Oosten gebouwd werd. De Lykan heeft een 3,7-liter zescilinder lijnmotor met twee turbo’s, 780 pk vermogen en een koppel van 959 Nm.

3 Lamborghini Veneno Roadster – € 4,4 Miljoen

Op nummer drie van de duurste auto ter wereld staat de Lamborghini Veneno Roadster. Voor 4,4 miljoen euro krijg je een extreem ontworpen open supercar die is ontworpen op basis van de Lamborghini Aventador. De Veneno is gemaakt ter ere van de vijftigste verjaardag van het Italiaanse sportwagenmerk en werd in 2013 geïntroduceerd. De topsnelheid van de roadster is 355 kilometer per uur. In drie seconden rij je vanuit stilstand 100 kilometer per uur.

2 Koenigsegg CCXR Trevita – € 4,7 Miljoen 

Alles kan duurder, zo ook auto’s. De Koenigsegg CCXR Trevita kost 4,7 miljoen euro omdat er maar twee van gemaakt zijn en omdat er wit koolstofvezel voor een aantal onderdelen is gebruikt. Bokser Floyd Mayweather is een van de gelukkige eigenaren. De Trevita heeft een 4,8-liter V8 motor.

1 Mercedes-Benz Maybach Exelero –  € 7,5 Miljoen euro  

Wie had dat gedacht, Mercedes-Benz heeft de duurste auto in zijn prijslijst staan. De Maybach Exelero kost bijna acht miljoen euro, maar wat krijg je daar nou voor? De auto is gebouwd in 2004 en biedt plaats aan vier personen. Die worden voortgestuwd door 700 pk die uit een V12 motor met dubbele turbo komen. De auto is gebouwd op verzoek van Fulda Tires, de Duitse afdeling van Goodyear. 

Bron: Theorific

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft (en ook een beetje op zijn kinderen). Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten.

Rob heeft een passie voor klassieke auto’s en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem zakelijk van A naar B te vervoeren.

1 reactie

  1. Dieseltje op gas op

    Helaas geen Dieseltje erbij.
    Snik.

    Dan maar een leuke jacht met marmer en een custom Burmester en een bovendek zwembad, en dan vermaak ik me intens met een Passaatje bi-tdi en een gave Porsche 911 (991) GT3 RS.

    Man muss doch etwas am Nordschleife.

Laat een reactie na: