Suv- en terreinwagenfabrikant Range Rover heeft het voor elkaar gekregen een van hun auto’s voor Nederlandse zakelijke rijders in de 20 procent bijtellingsregeling te krijgen.

Je moet dan wel genoegen nemen met een diesel en louter voorwielaandrijving, maar who cares, de Range Rover Evoque eD4 Coupé is een gaaf ding om te zien en die vierwielaandrijving hebben we ook niet echt nodig.

Aan de basis van het 20 procents-verbruik en uitstoot liggen de aerodynamica van de Evoque Coupé, voorwielaandrijving en de nieuwe en volgens Range Rover efficiëntere Ingenium motorenfamilie. De eD4 dieselmotor verstookt volgens de New European Driving Cycle (NEDC) gemiddeld 4,2 liter diesel per 100 kilometer en stoot 109 gram CO2 per kilometer uit.

Een Range Rover met 20 procent bijtelling door voorwielaandrijving, aerodynamica en IngeniumAlternatief voor de kostenbewuste privé-rijder

Range Rover benut naar eigen zeggen het bijtellingsvoordeel natuurlijk optimaal en introduceert twee Business Editions met een rijkere uitrusting tegen een scherpe meerprijs. “Zo zijn de Business Editions ook een alternatief voor de kostenbewuste privérijder”, aldus het persbericht.

De Range Rover Evoque eD4 Coupé met 20 procent bijtelling is verkrijgbaar vanaf net geen 46 duizend euro. De 20 procent bijtelling geldt alleen voor auto’s die voor 2016 zijn geregistreerd.     

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft (en ook een beetje op zijn kinderen). Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten.

Rob heeft een passie voor klassieke auto’s en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem zakelijk van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: