Het Amerikaanse Polaris heeft bekend gemaakt dat het per direct stopt met de productie van het motormerk Victory. 

Focus op Indian

18 jaar geleden bracht Polaris het merk Victory op de markt als een alternatief voor de gevestigde chopper- en cruisermerken. In Amerika heeft het merk zich inmiddels gevestigd als vierde grootste merk, maar wereldwijd verkocht het merk slechts 10.000 stuks per jaar. Dit heeft de directie van Polaris doen besluiten per direct te stoppen en alle aandacht te focussen op het andere merk onder hun vleugels: Indian.

CEO van Polaris Scott Wine: “This was an incredibly difficult decision for me, my team and the Polaris Board of Directors’. “Our focus is on profitable growth, and in an environment of finite resources, this move allows us to optimize and align our resources behind both our premium, high performing Indian Motorcycle brand and our innovative Slingshot brand, enhancing our focus on accelerating the success of those brands” 

Nog tien jaar onderdelen

Heb je een Victory, dan biedt Polaris de komende tien jaar nog alle ondersteuning, garantie en onderdelen die je nodig hebt. Wel zal er per direct een afbouw plaatsvinden bij alle Victory dealers wereldwijd.

Wij van Driving-Dutchman vinden het jammer dat een mooi merk als Victory komt te verdwijnen, maar gezien de lastige markt en de sterke heritage van een merk als Indian, is het duidelijk waarom Polaris deze keuze gemaakt heeft. 

 

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met 2 en 4 wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Sinds 2013 is hij onderdeel geworden van Driving-Dutchman. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto’s als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

Laat een reactie na: