Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRAC

    Auto 22-09-2015Geen reacties

    Iedereen heeft wel een ‘guilty pleasure’ en het is gewoon heel erg lastig om daar niet aan toe te geven. Die zak chips die je aankijkt op zaterdagavond als je op de bank zit, of die zak drop in de kast die schreeuwt om opengemaakt te worden. Je weet het, het is niet gezond maar oh zo lekker  en je kunt de verleiding meestal niet weerstaan.

    Eigenlijk net als met Hyundai. Ik moet eigenlijk de verantwoorde en zuinige modellen testen zoals de i10, i20 en de i30, maar als je de Hyundai Genesis met een 3.8 liter V6-motor voorgeschoteld krijgt, dan is de keuze snel gemaakt. Hyundai heeft een ‘guilty pleasure’  in huis. En wat een lekkere, een premium guilty pleasure!

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRACNiemand zal er een Hyundai in herkennen

    Als vierde autofabrikant ter wereld heeft Hyundai alles in huis om te laten zien waartoe ze in staat zijn. En dat doen ze met de Genesis bepaald niet onverdienstelijk. Deze grote wagen is een in het oog springend verschijning, hoewel niemand er een Hyundai in zal herkennen. Dat komt omdat er een apart, op een ander merk, lijkende badge zit boven de imposante grille. Op die badge staat Genesis, geen Hyundai. Alleen achterop de auto staat het Hyundai logo. Met zijn zakelijke lijnen moet de Genesis wel een hoop mensen aanspreken. In ieder geval doet die dat in de Verenigde Staten. Daar gaat deze Genesis in grote aantallen de weg op.

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRACCO2-uitstoot te hoog

    Met deze Genesis laat Hyundai zien dat ze in staat zijn een auto te bouwen die meedoet in het hogere segment waar normaal gesproken de drie Duitsers vechten om de gunst van de klant. Gaat de Genesis bij ons ook om de gunst van de klant meevechten? Nee, als er een paar verkocht worden dan is dat voor Hyundai mooi meegenomen. In dit landje waar de emissie heel erg bepalend is, is de CO2-uitstoot te hoog. Maar even los van al het geneuzel over uitstoot, een V6 met 3,8-liter benzinemotor is wel heel erg lekker rijden!

    Chauffeur

    Neem je plaats achter het stuur, dan stelt de bestuurdersstoel zich in naar de laatste stand, even als het stuur. Niet heel nieuw, andere merken hebben het ook, maar het maakt het leven wel een stuk aangenamer. De portieren kun je hard dichttrekken, maar ook heel zachtjes, vervolgens sluiten de portieren zich zelf met een zachte klik.

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRACDe knoppen op het dashboard en de bediening daarvan is heel erg prettig en het head-up display projecteert alle relevante informatie op de voorruit, zodat de bestuurder zijn ogen op de weg kunt houden. Ik zeg bestuurder, eigenlijk is het de chauffeur. Hoe goed de bestuurdersplaats ook is, eigenlijk moet je gewoon achterin zitten. En dan bedoel ik rechts achterin.

    Op die plek kun je als CEO gerust plaatsnemen. Met een elektrisch verstelbare achterbank (in 2 delen) is de werkplek goed instelbaar en met de knoppen in de armsteun kun je zowel de radio als de gordijnen bij de achterruit bedienen en zelfs de voorstoel kun je vooruit laten schuiven zodat er een geweldige beenruimte ontstaat. Als CEO wil je natuurlijk wel even de benen strekken.

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRACComfort zone

    Eenmaal de motor gestart valt op hoe goed de geluidsdemping is, de motor is nauwelijks hoorbaar. De achtraps automaat, uiteraard ook van Hyundai, past goed bij de V6. Met een druk op de knop kun je selecteren welke drive-modes je wil. ECO natuurlijk, maar wie doet dat? Normaal en Sport. Eenmaal de sportmodus gekozen merk je wel dat de gasrespons wat vlotter is en dat de auto wat dynamischer aanvoelt, maar ten alle tijden is de Genesis comfortabel.

    In de ‘Normaal’ modus begeeft de Genesis zich het meest in zijn comfortzone. De aandrijving gebeurt op alle vier de wielen zodat je altijd grip hebt. Dit Htrac sysyeem is Hyundai’s nieuwe all-wheel drive technologie. Met 315 pk’s heb je voldoende kracht, maar dat is ook wel weer nodig om de ruim 2.000 kilo zware mastodont vooruit te krijgen.

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRACConclusie

    Met de Genesis heeft Hyundai een auto in de vitrine gezet waarmee ze aan de wereld laten zien waartoe ze in staat zijn. Volumemodellen maken kun je met een gerust hart aan Hyundai overlaten en nu dus ook grote premium modellen. Hyundai heeft werkelijk alle snufjes die mogelijk zijn op een auto in deze Genesis gestopt. Van adaptieve cruise control tot stoelen die kunnen verwarmen en verkoelen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is aanwezig. Helaas stoot de V6 motor voor Nederland wat te veel CO2 uit en zou wat zuiniger moeten zijn. Maar guilty pleasure’s zijn nu eenmaal niet maatschappelijk verantwoord, maar wel heel lekker!

    Hyundai’s guilty pleasure, de Genesis 3.8 V6 HTRACTechnische gegevens:
    Brandstof: Benzine
    Cilinderinhoud: 3.778 cc
    Vermogen:  315 pk
    Koppel:  397 Nm
    Acceleratie: 0-100 km/h 6,8 sec.
    Topsnelheid: km/h 240 km/h
    Versnellingsbak:  8 traps-automaat
    Gewicht: 2.520 kg
    Prijs testauto  € 109.000,-

    Plus
    + Strakke zakelijk uitstraling
    + Luxe
    + Ruimte
    + Fijne motor en versnellingsbak

    Min
    – Brandstofverbruik
    – CO2-uitstoot

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDe Volkswagen Golf GTE: kan hybride benzine verslaan?
    Next Article Een proeverij van Alfa Romeo: rijden met de MiTo en Giulietta Quadrifoglio, 4C en 4C Spider

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?