Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Jeep Renegade Trailhawk: een fijne Eyecatcher

    Auto 09-02-2016Geen reacties

    Als je in iets écht aparts wilt rijden, dan is de Jeep Renegade Trailhawk in de kleur legergroen wellicht een optie voor je. Ik reed met de diesel 9-traps automaat en permanente vierwielaandrijving. Hoewel ik in het begin even flink moest wennen, stapte ik er na een paar dagen met veel plezier in om een (extra) rondje te rijden.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman achter zijDe Jeep voelt aan alsof het een zware terreinwagen is en in dat terrein staat hij ongetwijfeld zijn mannetje. Ik heb slecht een bebladerd modderig bospad genomen, en die uitdaging heeft de Trailhawk glansrijk doorstaan. Samen met de winterbanden op een gladde ondergrond is ie een veilige combinatie. Mijn ervaring was in ieder geval voldoende om te beseffen dat je met deze auto zorgeloos op wintersportvakantie kunt gaan.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman dashboardRobuust onderstel Het onderstel met zijn permanente vierwielaandrijving voelt stevig aan. De demping is robuust, maar zonder dat de Jeep oncomfortabel wordt en drempels en korte hobbels worden soepel gladgestreken. Het rijcomfort van de Renegade is in orde, alleen op de snelweg voel je door het stijve chassis de oneffenheden wat meer dan in een luxewagen. De goed-zittende stoelen verzorgen een groot deel van het fijne comfort.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman achterinDe grove dieselmotor is sterk, soepel en trekt de Trailhawk lekker van zijn plek. Je voelt en hoort het blok echter wel, hoewel het geluid niet irritant te noemen is. Een trilling in de motor zorgt echter tussen 1.500 en 1.800 toeren -een toerental waar de diesel samen met de negentraps automaat zich regelmatig begeeft- voor een lichte resonantie. Al met al is de Trailhawk een auto met een eigen en uniek karakter.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman bagageruimteRust en ruimte

    Ondanks zijn hoekige vorm en rechtopstaande voorruit is er opvallend weinig windgeruis te horen in de Trailhawk. Daarbij geeft het audiosysteem een goed geluid en met de radio iets harder, hoor je de motor ook niet meer. Het multimediasysteem is overzichtelijk en eenvoudig te bedienen, waarbij de bediening van de voorkeuzekanalen en het volume aan de achterkant van het stuur erg handig zijn.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman interieurDe stoelen van de Renegade zitten heerlijk en de positie achter het stuur is prima. Ruimte is er volop in de Jeep en als je geen reus bent, zit je op alle plekken ruim. Voor bagage is er ook flink wat ruimte beschikbaar, waardoor de Trailhawk een prima reisgenoot is. Lange afstanden zijn een peulenschil, ongeacht je voor- of achterin zit.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman zijkantSamenvatting

    Helemaal Jeep zoals vroeger wordt een Jeep nooit meer. De Renegade Trailhawk is zo modern geworden, dat zijn rijgedrag op dat van een luxewagen is gaan lijken. Maar omdat de dieselmotor nog lekker bromt en een beetje trilt en omdat je in deze uitvoering het gevoel krijgt dat je in een terreinauto rijdt, noem ik deze Jeep weer een beetje een échte Jeep.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman portierDe prijs van 47 duizend euro voor deze Jeep Renegade is fors. De Trailhawk beschikt dan wel over offroad capaciteiten dankzij het standaard gemonteerde Active Drive Low-systeem, een grotere bodemvrijheid, speciale bumperpanelen aan de voor- en achterzijde en 17-inch aluminium offroad velgen met terreinbanden. Maar je stapt al in deze bijzonder uitziende auto vanaf bijna 23 duizend euro. Dan rij je in een heel aparte auto met veel ruimte en voldoende luxe aan boord voor een onbezorgde korte of lange reis. Want rijden doen alle Jeep Renegades fijn.

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman frontPlus
    + Ruimte
    + Authentiek
    + Rijeigenschappen

    Min
    – Prijs gereden uitvoering
    – Geluid dieselmotor

    Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman volInformatie

    Merk: Jeep Model: Renegade Trailhawk
    Type: 2.0 MultiJet 4WD A9
    Prijs vanaf: € 22.990,-
    Prijs testauto: € 43.440,-
    Motor: 4-cilinder diesel
    Versnellingsbak: 9 v., automaat
    Brandstof: Diesel
    Opgegeven gem. verbruik: 5,9 l/100km
    CO2-uitstoot: 151 g/km
    Energielabel: G
    Garantietermijn: 3 jaar, onbeperkt km
    Euro NCAP sterren: niet getest
    Topsnelheid: 182 km/h Carrosserie: 5-deurs, suv
    Aantal zitplaatsen: 5
    Laadvolume: 351/ 1.297 liter
    Laadvermogen: 570 kilo
    Onderhoudsbeurt: 20.000 km / ? jaar
    Distributieriem: 120.000 km/6 jaar, in veel NL stadsverkeer 60.000 km/4 jaar Jeep Renegade Trailhawk Driving-Dutchman front hoog

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleSubaru Levorg: Dakar-racer in schaapskleren
    Next Article Drijfstangbreuken en hoofdbrekens over BMW X3 2.0D (N47D20A) deel 1

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?