De Mercedes-Benz C-Klasse wordt vanaf december 2015 uitgebreid met een coupé en die heeft een aantal belangrijke technische verschillen met de limousine.

Zo zijn de afstand tussen het schutbord en de vooras 60 millimeter en de wielbasis 80 millimeter langer en is het onderstel 15 millimeter lager. De coupé is 95 millimeter langer en 40 millimeter breder geworden.

Mercedes-Benz breidt C-Klasse uit met coupé Driving-DutchmanEr komt een AMG Line met speciale bumpers en dorpels met AMG-styling, een diamond grille met verchroomde pins en 18 inch lichtmetalen AMG-velgen. Het AMG Line interieur heeft onderscheidende accenten zoals zwarte, handgemaakte bekleding in lederlook, een sportstuur met afgevlakte onderkant en AMG-sportpedalen.

Mercedes heeft op de C-coupé een 4-link vooras gemonteerd waarbij de wielophanging zoals Mercedes het zegt “losgekoppeld is van de veerpoot voor dynamischere rijeigenschappen omdat het onderstel gevoeliger op stuurimpulsen reageert, wendbaarder is en sportiever aanvoelt”. De coupé kan optioneel worden uitgerust met elektronisch aangestuurde luchtvering op de voor- en achteras.

Mercedes-Benz breidt C-Klasse uit met coupé Driving-DutchmanAllemaal 20 procent zuinigere Euro 6 motoren

De Mercedes-Benz C-Klasse coupé krijgt in eerste instantie vier viercilinder ECO start-stop benzinemotoren. In de C 180 komt een 1.6-liter met 156 pk. De C 200, C 250 en C 300 krijgen een 2-liter met respectievelijk 184, 211 en 245 pk. Twee viercilinder dieselmotoren zijn er ook en die geven de coupé 170 en 204 pk.

Mercedes heeft de nieuwe C-coupé lichter gemaakt met aluminium spatborden, motorkap en achterklep. Extra sterke materialen maken de auto volgens Mercedes stijver wat “een positief effect heeft op de rijdynamiek, het geluidsniveau en de botsveiligheid”.

Mercedes-Benz breidt C-Klasse uit met coupé Driving-DutchmanDe Mercedes-Benz C-Klasse coupé zit zoals te verwachten vol met hypermoderne technische veiligheidsfeatures. Een aantal nieuwe assistentiesystemen zoals Distronic Plus met stuurassistent en Stop&Go Pilot, Brake Assist System Bas Plus en Pre Safe rem zijn als optie te koop.      

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft (en ook een beetje op zijn kinderen). Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten.

Rob heeft een passie voor klassieke auto’s en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem zakelijk van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: