Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Nieuwe Land Rover Discovery kruipt naar Range Rover

    Auto 07-06-2017Geen reacties

    De allereerste Land Rover Discovery werd in 1989 verkocht, sindsdien zijn er wereldwijd meer dan 1,2 miljoen van verkocht. Begin 2017 introduceerde de Britse autofabrikant de vijfde generatie van de grote suv en ik reed er mee.

    De grootste veranderingen aan de nieuwe Discovery zijn direct zichtbaar. Het design is radicaal veranderd en de scherpe hoeken en randen hebben plaatsgemaakt voor vloeiend ronde lijnen. Het interieur is moderner met instrumenten en bedieningselementen die afkomstig zijn uit de Range Rover familie. De interieuronderdelen zijn gemaakt van hoogwaardige materialen en alles buiten en binnen de auto is fraai afgewerkt.

    Mijn Discovery was uitgerust met een optionele derde zitrij die door slim te ontwerpen voldoende ruimte biedt aan twee volwassen personen. Door de zogenoemde theateropstelling -waarbij de achterste stoel rij hoger staat dan die daarvoor- heb je ook helemaal achterin de auto goed zicht naar voren.

    Intelligent Seat-Fold

    De achterbanken in de Land Rover kunnen op alle mogelijke manieren ingedeeld worden. Als alle achterbanken en stoelen ingeklapt zijn, krijg je een waanzinnige 2.400 liter bagageruimte. Het nadeel van de derde zitrij is echter wel dat er nihil bagageruimte overblijft met alle stoelen omhoog geklapt. Maar met de optionele afneembare trekhaak trek je met gemak 3.500 kilo van zijn plek.

    De rijprestaties van de All-New Discovery zijn opmerkelijk beter geworden dan die van zijn voorganger, en die waren al goed. De auto is zeer comfortabel en je voelt je er snel in thuis en op je gemak. Land Rover heeft er alles aan gedaan om de auto nog beter te maken voor de openbare weg, zonder in te leveren op prestaties in het terrein. Hij went zowel on- als offroad snel, voelt niet zo groot en massief als hij eruit ziet, is eenvoudig te bereiden en een echte allemansvriend.

    Nu ook met 4-cilinder diesel

    Zoals we inmiddels van Land Rover mogen verwachten, is de Discovery een pareltje als het gaat om luxe. Zelfs in het terrein zit je door het geavanceerde onderstel nog als een koning in de perfect zittende stoelen. Dat de Discovery een echte terreinauto is gebleven, blijkt uit de offroad bodemvrijheid van 284 millimeter en de doorwaaddiepte van bijna een meter. Land Rover heeft alle technologische trucks uit de kast gehaald en de Discovery uitgerust met de allernieuwste all wheel drive technieken. En dat voel je terug tijdens het rijden.

    Helemaal nieuw in de Discovery zijn de viercilinder dieselmotoren met vermogens van 180 tot 240 pk. Ik heb er niet mee gereden, maar omdat de nieuwe Discovery dankzij allerlei gewichtsreducties maar liefst 450 kilo lichter is geworden dan zijn voorganger, kan het niet anders dan dat deze motor meer dan voldoende is. De vertrouwde zescilinder met 260 pk en 600! Nm koppel -met helaas nog de ‘oude’ 8-traps automaat-  in mijn Land Rover blijft onveranderd geweldig. De motor is –in combinatie met verbeterde isolatie- nog stiller geworden en binnenin hoor je ‘m nauwelijks.

    Conclusie

    Land Rover heeft de All-New Discovery het beste van zijn voorganger meegegeven en daar bovenop een enorm stuk moderner gemaakt. Het is meer dan ooit een echte gezinswagen geworden die bovendien praktisch overal ingezet kan worden. Zijn ruimte, robuustheid, veiligheid en veelzijdigheid maken de Discovery een geweldige geweldenaar.  

    De Land Rover Discovery is er vanaf iets meer dan 74 duizend euro. Je hebt dan een enorm grote auto die al boordevol luxe en veiligheidsopties zit. Als je het budget hebt, maar nog twijfelt over wat je volgende auto is, maak dan eens een proefrit met de nieuwe Discovery. Vind je de Discovery aan de grote kant? Kijk dan eens naar de eveneens niet onverdienstelijke Discovery Sport.

    Informatie

    Merk: Land Rover
    Model: Discovery 
    Type: 3.0 TD6 HSE (190 kW)   
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 2.993 cc V6
    Vermogen: 258 pk
    Koppel: 600 Nm
    Topsnelheid: 209 km/h
    0-100: 8,1 seconden
    Versnellingsbak: Automatische 8-versnellingsbak
    Gewicht: 2.230 kg
    Laadvermogen: 820 kilogram
    Trekvermogen: 3.500 kg
    Prijs vanaf: 74.000 euro
    Prijs gereden model: 124.520 euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAbarth en Yamaha op de trainingsgrond van Max Verstappen
    Next Article Ducati Multistrada 950, is minder meer?

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?