Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Renault Mégane onderscheidend in lastig segment

    Auto 19-05-2016Geen reacties

    Dat Laurens van den Acker de design chef is van Renault weten we ondertussen wel. En dat hij nu alle modellen van Renault onderhanden heeft genomen is, met name aan de ‘neuzen’, duidelijk te zien. Nu valt het niet mee om een onderscheidende wagen te maken in het altijd lastige C-segment. Maar met de Mégane voegt Renault in dit segment wel een zeer moderne en opvallende auto toe. Onderscheidend is met vooral de achterkant met zijn bijzondere LED achterlichten die altijd branden. Ik vind het bijzonder goed geslaagd.

    Renault Mégane frontMégane oogt fors en is dat ook

    De Mégane oogt best fors en laag en als je naar de cijfers kijkt klopt dat ook wel. De auto is 4.359 millimeter lang en 1.447 millimeter hoog, dat is in vergelijking met het vorige model maar 59 millimeter langer en 2,4 millimeter lager. Dus het is het design dat de Mégane maakt. Knap gedaan door Laurens. Ook de kleur Blue Iron van de Mégane die ik mee had doet hem erg goed. Fors vond ik wel de tildrempel waarover je de boodschappen moet tillen in de overigens wel ruime bagageruimte. Hoofdruimte en ruimte voor de benen op de achterbank is er meer dan voldoende.

    Renault Mégane interieurOok binnenin oogt de Mégane ruim. Alle zaken zijn keurig op elkaar afgestemd, materialen zijn zonder meer uitstekend met hier en daar een uitschieter naar beneden qua materiaalkwaliteit. De heerlijke sportstoelen, onderdeel van de GT-Line uitvoering, houden je perfect in positie bij snel genomen bochten. Dankzij de GT-Line uitvoering is de versnellingspook en het stuurwiel afgezet met blauwe stiksels wat bijdraagt aan een sportief imago. Nu had ‘mijn’ model geen 4control, het systeem dat voor vier sturende wielen zorgt. Met dit systeem is de wendbaarheid, de grip en de wegligging van de Mégane nog beter, maar ook zonder is de auto erg wendbaar.

    Renault Mégane kofferbakTopprestaties

    In het midden van het dashboard staat een groot (8,7 inch )TFT kleurenscherm met het zogenoemde R-Link systeem. Met dit multimedia- en navigatiesysteem bedien je diverse zaken zoals het Multisense systeem. Afhankelijk van de stand, Eco, Comfort, Neutraal, Sport of Persoonlijk, stemt de Renault Mégane zich af naar wens van de bestuurder. Multisense regelt onder andere de technische set-up van motor, het schakelen en het geluid van de motor. Tegelijkertijd wordt de binnenverlichting aangepast zodat de sfeer in de auto anders wordt.

    Renault Mégane motorHet vermogen van de 1.2-liter benzinemotor met 130 pk en 96 kW is wat mij betreft ruim voldoende. Prestaties hebben me niet teleurgesteld en 6,7 liter op 100 kilometer met een stevige rijstijl is niet verkeerd. De motor doet ook bijna geruisloos zijn werk en in goede harmonie met de versnellingsbak. Het schakelen gaat precies, direct en erg soepel. Je maakt wel een lange slag met de versnellingshandel, maar dat is niet storend. Uiteraard zit de Mégane ook weer boordevol veiligheidssnufjes, zoals bijvoorbeeld het Visio Systeem met Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Warning en Safe Distance Warning.

    Renault Mégane voorzijdeEen hele fijne wagen

    Het is mooi als er bepaalde zekerheden in het leven zijn. Zeker is dat je inkomstenbelasting op tijd moet betalen en dat je komt te overlijden. Wat ook een zekerheid was, is dat er op een Renault altijd wel wat was aan te merken. Maar dat is met de nieuwe Mégane dus niet het geval! Geen piepjes, geen kraakjes, goede materialen, een zeer geslaagd uiterlijk en een hele fijne motor. Dus de conclusie is, dat er weer een zekerheid in het leven wegvalt want de Mégane is gewoon een hele fijne wagen. En dat was voor mij bij aanvang van de test helemaal geen uitgemaakte zaak.

    Renault Mégane achterkantPlus
    + Fijne motor
    + Uiterlijk
    + Interieur

    Min
    – Tildrempel bagageruimte

    Informatie:
    Merk: Renault
    Model: Mégane
    Type: 1.2 liter (1.198 cc)
    Prijs vanaf: € 26.390,-
    Prijs testauto: € 29.513,91
    Motor: viercilinder, 130 pk
    Versnellingsbak: Handgeschakelde zes versnellingsbak
    Brandstof: Benzine
    Opgegeven verbruik: 5.3 L /100km
    CO2-uitstoot:  119 g/km
    Energielabel: B
    Euro NCAP sterren: 5
    Topsnelheid:  198 km/h
    Carrosserie: Hatchback
    Aantal zitplaatsen: 5
    Laadvolume:  minimaal 384 liter

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleWaarom een weekend met een Audi TT Roadster zo gaaf is
    Next Article Column: Merkentrouw?

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?