Veel Renaults Laguna zien we in Nederland niet rijden, maar met de Talisman opent de Franse fabrikant de aanval op de gevestigde orde in het D-segment waaronder de Ford Mondeo waarmee we recent gereden hebben.

De Renault Laguna is er al sinds 1994 en dat is best een lange levensduur voor een auto. Het nadeel is dat de autorijder op een gegeven moment wel op het model uitgekeken raakt. Vandaar ook dat Renault nu toch echt wel met iets nieuws moest komen.

Renault Talisman volgt Laguna op in D-segment DrivingDutchmanVooruitstrevend uiterlijk

Terug naar de Talisman, die blinkt volgens de Fransen vooral uit om zijn gladde elegante lijnen. Wat mij betreft ziet de Renault Talisman er vooral erg vooruitstrevend uit. De voorkant straalt sportieve agressiviteit uit. De in het oog springende grote onderdelen als de motorkap, voorschermen, portieren en achterschermen contrasteren fraai en geven de Talisman een ‘dikke’ indruk.

Renault Talisman volgt Laguna op in D-segment DrivingDutchmanVanzelfsprekend zit de auto vol met moderne en vooruitstrevende snufjes die het autorijden een stuk aangenamer en natuurlijk veiliger maken. Net als bijvoorbeeld de nieuwe Espace krijgt de Talisman ook als enige in het D-segment 4Control vierwielbesturing met een actief onderstel. Wat dat betreft is de naam treffend, een Talisman is namelijk een voorwerp dat je beschermt tegen ongeluk.

Garantie voor veel ruimte

De Renault Talisman is 4 meter 85 lang, 1 meter 87 breed en heeft een wielbasis van  meter 81. Dat staat gelijk aan bijna een garantie voor veel binnenruimte. In de wielkasten is plaats voor 19 inch velgen en banden, de instapper staat op 16 inch rond. Je kunt kiezen uit negen metallic kleuren en wit.

Renault Talisman volgt Laguna op in D-segment DrivingDutchmanRenault gaat zowel de sedan als de stationwagen van de Laguna opvolger Talisman in Frankrijk produceren. Vanaf eind 2015 kunnen we de auto in de showroom en op de weg verwachten.

Bekijk meer foto’s van de Renault Talisman op onze Facebook pagina.

Deel.

Over de schrijver

Rob Blom

Rob Blom is gek op alles wat wielen heeft (en ook een beetje op zijn kinderen). Hij is zijn carrière begonnen als automonteur en via automotive en automotive aftermarket bedrijven in de mediawereld terechtgekomen. Nu is hij Driving-Dutchman en helpt hij automotive bedrijven bij de promotie van hun producten en diensten. Rob heeft een passie voor klassieke auto's en (V-Twin) motoren, snelle sportwagens en vierwielaandrijving. Privé heeft Rob op dit moment een KTM 990 Adventure en een Hyundai H200 om hem zakelijk van A naar B te vervoeren.

Laat een reactie na: