Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Nissan NV400
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Nissan NV400, een ruime praktische bestelauto

    Auto 29-01-2018Geen reacties

    De NV400 is de grootste bestelauto die Nissan levert en bestaat in vele verschillende uitvoeringen. Wij gingen een week op stap met de L2H2 VAN met enkele cabine en dit is wat wij er van vonden.

    Vele varianten

    Net als alle grote bedrijfsauto’s is ook de NV400 in verschillende varianten verkrijgbaar. Zo is er een Tipper, een Pick-up, een Box, een versie voor personenvervoer en een ‘gewone’ bestelauto met dubbele of enkele cabine. Allen worden aangedreven door een 2,3-liter dCi turbodiesel met vermogens van 100, 125 of 145 pk uit een blok dat we in een nog sterkere versie kennen uit de Nissan Navara.

    De NV400 is verkrijgbaar met voorwiel- en achterwielaandrijving. In het eerste geval is het chassis lager en heb je dus meer laadruimte, in het tweede geval is de auto volgens Nissan meer geschikt voor het trekken van aanhangwagens.
    Rijtest Nissan NV400Voor- of achterwielaandrijving, het verschil

    De voorwielaangedreven bestelauto is verkrijgbaar in drie verschillende lengtematen en drie verschillende hoogtematen, waarmee het laadvermogen loopt van 8 kuub en 1.030 kilogram tot een indrukwekkende 14,8 kuub en 1.530 kilogram.

    De achterwielaangedreven NV400 is er slechts in één zeer lange uitvoering met twee verschillende hoogtematen. Hier lopen de laadvermogens van 14.9 kuub en 1.134 kilogram tot 17 kuub en 1.176 kilogram.
    Rijtest Nissan NV400Onze NV400

    Wij kregen de 145 pk sterke variant mee die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak met aandrijving op de voorwielen. Deze is tevens leverbaar met een automatische versnellingsbak. De motor presteert prima en heeft weinig problemen de auto van z’n plek te krijgen, ook als deze geladen is. Daarnaast kun je ook nog eens 2.500 kilogram trekken.

    De handgeschakelde versnellingsbak werkt zoals hij moet: vloeiend en met de juiste verhoudingen om snel en goed van z’n plek te komen.
    Rijtest Nissan NV400De ruimte

    Onze L2H2 uitvoering met enkele cabine, bood ruimte aan 10,8 kuub laadruimte met een maximaal gewicht van 1.620 kilogram. Met een hoogte van 1 meter 85 kun je redelijk staan in de cabine en met een lengte van meer dan drie meter en een breedte van 1,8 meter heb je volop ruimte om veel te kunnen vervoeren.

    Hierbij wordt je geholpen door een lage laadvloer, waardoor zaken niet hoog opgetild hoeven te worden. Dat is dus anders bij de achterwielaangedreven uitvoeringen, waarbij de vloer wat hoger ligt. Een zeer brede schuifdeur biedt toegang aan de zijkant. Qua praktische ruimte scoort de NV400 erg goed.
    Rijtest Nissan NV400Gedateerd interieur

    De NV400 waar wij mee op pad gingen, was voor de verandering eens niet voorzien van alle mogelijk opties maar juist in een uitvoering zoals deze het meest verkocht wordt. Dit biedt een eerlijke kijk op het interieur, wat te prijzen is. Helaas is dit interieur nogal gedateerd. Rondkijkend in de cabine komen termen als Plastic Fantastic al snel bij je op. Er is een poging gedaan de boel wat op te leuken door twee kleuren plastic te gebruiken, maar dat maakt het niet echt beter.

    Ook de standaard radio met telefoonfunctie lijkt uit een verleden te stammen met zijn oranje matrix letters. Het is allemaal absoluut niet van slechte kwaliteit en je moet er dus vanuit gaan dat wij met een basis versie op stap waren, maar dit interieur heeft een update nodig om in de pas te kunnen blijven lopen met de concurrentie. De stoelen daarentegen behoeven geen aanpassingen want die zitten prima.
    Rijtest Nissan NV400

    Conclusie

    De Nissan NV400 doet wat hij moet doen: met zoveel mogelijk gemak zoveel mogelijk lading vervoeren. Brede keuze, grote makkelijk toegankelijke laadruimtes, een sterke motor en prima rijeigenschappen maken het tot een verstandige en slimme keuze. Mede daarom is het zo jammer dat het interieur niet echt meer van deze tijd is. Je rijdt al een NV400 vanaf 22.355 euro, onze testauto kost 29.160 euro.

    Nissan NV400 L2H2 3t5 dCi 145 pk:

    Motor: 2.298 cc 4-cilinder diesel met turbo
    Vermogen
    : 145 pk bij 3.500 tpm
    Koppel: 360 Nm bij 1.250 tpm
    Transmissie: handgeschakeld 6 versnellingen
    Aandrijving
    : voorwielen
    Gemiddeld opgegeven verbruik
    : 6.9 l/100 km
    CO2-uitstoot
    : 179 g/km
    Uitstootniveau: Euro 6
    Laadvermogen: tot 1.620 kilogram
    Laadruimte: 10,8 m3
    Trekvermogen: 2.500 kilogram
    Basisprijs (rijklaar): 22.355,- euro 
    Prijs testauto (rijklaar): 29.160- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAutotest: Mazda perfectioneert CX-5
    Next Article Rijtest Fiat 500L Cross, de Italiaan voor jonge gezinnen

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?