Iedereen heeft er met spanning op gewacht en vanochtend was het dan zover: de Tesla Model 3 werd onthuld. Dit instapmodel van het elektrische merk kan een potentiële gamechanger in de autowereld worden, maar wat is dit nu voor auto?

Tesla Model 3 onthuld, de gamechanger 1Bereik en snelheid
Om een elektrische auto een kans van slagen te geven, moet hij voorzien zijn van een behoorlijk bereik. De Model 3 moet het doen met een 346 kilometer, wat zeker niet slecht is, zeker in ons land. 

Ook voor de prestaties hoef je niet bang te zijn, want Tesla maakt nu eenmaal geen trage auto’s. Geruchten doen al de ronde dat de snelste uitvoering van de Model 3 in een seconde of 4 de 100 kilometer per uur zou kunnen behalen. En daarmee maak je het menig sportwagen lastig bij een stoplichtsprintje.

Tesla Model 3 onthuld, de gamechanger 3Glas en modern
Dankzij een ruime opzet kunnen 5 personen in alle gemak in de Model 3 zitten, die zeer ruimtelijk aan zou moeten voelen door het feit dat een groot deel van het dak uit glas bestaat. En voor bagage kun je zowel voor- als achterin ruimte vinden.

Uiteraard is het design van het interieur strak zoals we dat kennen van Tesla. In het midden pronkt een groot scherm dat op een standaard staat. En uiteraard is de Model 3 voorzien van alle moderne snufjes als de andere Tesla’s, inclusief het nu standaard AutoPilot systeem, waarmee (semi-)autonoom gereden kan worden.

De eerste Tesla Model 3 zal eind 2017 uit de fabriek rollen met een prijs vanaf $35.000. Wat de prijs in ons land wordt, is nog onbekend, maar dat de Model S een succes gaat worden, lijkt bijna wel een zekerheid. Er zijn inmiddels voordat er überhaupt 1 auto geproduceerd is voor de markt, al 115.000 orders binnen.

 

 

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met 2 en 4 wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Sinds 2013 is hij onderdeel geworden van Driving-Dutchman. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto's als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

2 reacties

  1. Sjeik El i-dtec op

    375 kilometer is mager. De Nissan Leaf zal vermoed ik over 3 jaar 400 kilometer ver kunnen komen.

    • Yuri Van Koeveringe
      Yuri Van Koeveringe op

      Een range van 375 kilometer is zeker in ons land geen kinderachtige afstand. Dat de Leaf over een aantal jaar pas soortgelijke afstanden zal bereiken, onderstreept m.i. des te meer wat de prestatie is die Tesla nu al levert. Maar inderdaad in de toekomst zullen meerdere merken – ze zullen wel moeten – met voertuigen met vergelijkbare ranges komen.

      De Tesla zou echter gezien zijn bewezen techniek en zijn immens populariteit wel degelijk een gamechanger in autowereld kunnen worden en een trend kunnen zetten die velen zullen volgen. De toekomst zal het leren.

      Dank voor je reactie 🙂

Laat een reactie na: