Yamaha viert het 30 jarig bestaan van de VMAX met een speciale carbon Anniversary edition die naast de zwarte en matzwarte kleur ook in matgrijs te krijgen is.

Wie kent ze niet? de “chopper” die de straatstenen eruit trekt bij het stoplicht. De VMAX van Yamaha was toen hij net uit was al een veelbesproken motor. Een muscle bike die menig 600 cc buikschuifrijder in de jaren 90 nonchalant een vliegje uit de ogen liet wrijven bij het stoplicht om “per ongeluk” te laat te zijn bij groen licht.

200 pk

30 jaar later geeft Yamaha de VMAX 200 pk mee in het V4-motorblok van bijna 1700 cc. Een aluminium chassis, carbon bodywork en Akrapovic slip-ons mochten ook niet ontbreken. Om al dit moois fatsoenlijk op de weg te houden heeft Yamaha de VMAX uitgerust met een telescopische voorvork die mooie zwarte titanium gecoate binnenpoten heeft en waarvan de in- en uitgaande demping te verstellen is. De cardan aandrijving maakt het geheel af.

Die 200 pk afremmen doe je met de voorrem met zeszuiger remklauwen die een 320 mm Wave-type remschijf te pakken nemen en achter hangt er een schijf van 289 mm op. De ABS is ook op deze motorfiets het laatste vangnet om de muscle bike overeind te houden.

De standaard versie van de VMAX wordt ter ere van de verjaardag ook nog eens voor €22.999,- euro aangeboden. Dat is €3.000,- euro goedkoper dan de gelimiteerde carbon versie.

Deel.

Over de schrijver

Driving-Dutchman

Cars, Bikes and Life. Auto-en motornieuws, gave reviews met (ont)spannende video’s en mooie foto’s van auto’s en motorfietsen. Driving-Dutchman is er voor mannen en vrouwen die van auto’s, motoren, lifestyle en techniek houden en hier graag meer over willen lezen.

Laat een reactie na: