Geen enkel automerk is zo verbonden met het principe van de boxermotor als Porsche. Bij deze motorconfiguratie liggen de cilinder tegenover elkaar, wat verschillende voordelen levert.

In deze video legt Hans Mezger, een van de engineers die de eerste 911 motor ontwierp, maar tevens aan het hoofd stond van het team die de legendarische 917’s bouwde, ons uit wat nu de voordelen zijn van de typische Porsche boxermotor:

 

Hoewel Porsche allerlei verschillende motoren gebouwd heeft en bouwt, zoals V6-en en V8-en, blijft het merk uit Stuttgart toch vooral bekend om zijn boxermotoren, en nu weet je waarom.

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met 2 en 4 wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto's als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

Laat een reactie na: