Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    By Rob Blom

    Autotest Ford Transit Custom modeljaar 2018

    Auto 11-12-2017No Comments

    De Ford Transit is in Europa al twee jaar achter elkaar de meest verkochte 1-tons bestelwagen. Met de nieuwe Transit Custom, maakt Ford het zijn grootste concurrenten Volkswagen en Mercedes-Benz nog lastiger. Wij reden met de nieuwe Ford Transit Custom en zijn ervan overtuigd dat de concurrentie het de komende jaren lastig gaat krijgen om hier verandering in te brengen.  

    Voor ons is de Ford Transit geen onbekende, eerder reden wel al met onder andere de handgeschakelde Custom Sport en recent met de Transit Custom automaat. En onze conclusies: de toevoeging van een automaat aan de sportieve en luxe prestaties van de Transit maken de bus nóg relaxter om mee te rijden. Maar nu is daar dus een nieuw model, waar wij als één van de eersten mee mochten rijden.

    Dit is er nieuw aan de Ford Transit Custom

    Hoewel de model-lijn (gelukkig) niet veranderd is, heeft Ford flink aan het uiterlijk van de Transit gesleuteld. De grille is een stuk groter, moderner, sportiever en nog agressiever geworden en heeft hetzelfde DNA als de nieuwste Ford personenauto’s gekregen. Ook de slanke koplampen maken de Transit sportiever. De duurdere modellen zijn beschikbaar met LED-dagrijverlichting en BI-Xenon koplampen.

    Ook het interieur van de Transit is -onder leiding van de Nederlandse ontwerper Amko Leenarts- flink aangepakt. Het dashboard heeft nu een moderne look met horizontale ontwerpelementen gekregen zoals we die ook van de Ford personenwagens kennen. De beste verbetering in het interieur is de bediening van de infotainmentsystemen.

    Talloze knoppen hebben plaatsgemaakt voor een eenvoudiger multifunctioneel bedieningspaneel. Alleen op het stuur maken de grote hoeveelheid bedieningsknoppen nog een beetje een onoverzichtelijke en rommelige indruk. Het optionele 8 inch tablet formaat infotainment display is mooi, helder en geeft informatie duidelijk weer, maar had echter wel iets meer naar de bestuurder in plaats van het midden van de cabine gericht mogen worden. Ook is er een 4 inch display verkrijgbaar.

    Met Ford SYNC 3 kun je audio, navigatie en klimaat functies ook met je smartphone bedienen. En als je niet voor het 4 of 8 inch display kiest, krijg je een MyFord dockingstation waar je je smartphone, MP3-speler of navigatiesysteem aan kunt koppelen.

    Handig zijn de talloze opbergvakken voor paperassen, flessen, blikjes en andere spullen die je mee wil nemen. De nieuwe Ford Transit Custom zit ook lekker. Hoewel de zitting aan de korte kant is, bieden de stoelen ook op langere afstanden goede steun aan je benen. De stoelleuning ondersteunt de hele rug goed en maakt rijden in de bestelwagen minstens net zo comfortabel als in een goede personenwagen.

    Moderne en handige technologie

    De Transit Custom is leverbaar met een 2.0-liter 105, 130 of 170 pk EcoBlue dieselmotor met naar keuze een handgeschakelde of automatische versnellingsbak. Beide motoren hebben voldoende vermogen en trekkracht om de lading soepel te kunnen verplaatsen. De 170 pk versie is vanzelfsprekend wat sterker waardoor je iets minder hoeft te schakelen en meer in dezelfde versnelling kunt doen. Het onderstel, de besturing en wegligging waren zoals gezegd al prima in orde bij de Ford Transit Custom, daar is niets aan veranderd.

    De Ford Transit Custom is leverbaar in verschillende varianten zoals twee verschillende dakhoogten, wielbasissen en een ruime keuze uit maximum bruto voertuiggewichten (GWV’s) varierend van 2,6 tot 3,4 ton. Het laadvermogen is, afhankelijk van de gekozen uitvoering, maximaal 1.450 kilo. De Custom is vanzelfsprekend verkrijgbaar als bestelauto, combi en met een dubbele cabine. Handig zijn het doorlaadluik in de scheidingswand voor lange voorwerpen en het geïntegreerde uitklapbare dakimperiaal.

    Net als de Ford personenwagens, is ook de Ford Transit Custom leverbaar met alle bekende rij-assisterende en veiligheidsverhogende elektronische systemen. Aardig is het uitschakelbare Intelligent Speed Assist dat je met het Traffic Sign Recognition systeem helpt om je aan de maximale snelheid te houden. Ford heeft de nieuwe Transit Custom nu ook uitgerust met het Blind Spot Information System dat je waarschuwt voor objecten in dode hoeken. Side Wind Stabilisation zorgt dat de Transit zijn koers corrigeert bij harde zijwind. Niet nieuw, wel heel handig, comfortabel en vooral veiliger.

    Ford heeft een paar tanden bijgezet om de concurrentie van de Transit Custom voor te blijven. Het sportieve ontwerp is behouden en buiten en binnen fraai opgefrist met moderne stijlelementen. Wil je hier nog een schepje bovenop doen? Dan heeft Ford de Transit Custom Sport met de kenmerkende sportieve zilveren of oranje strepen over de motorkap en een fraaie accessoireset.

    Informatie Ford Transit Custom Sport

    Merk: Ford
    Model: Transit Custom Van
    Type: 290 Short Wheelbase/Low Roof (L1/H1) – Sport Series
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 1.996 cc viercilinder
    Vermogen: 170 pk
    Koppel: 405 Nm
    Topsnelheid: 158 km/h (begrensd)
    Versnellingsbak: 6v., handgeschakeld
    Gewicht: 2.036 kg
    Prijs vanaf: 20.175,- euro (ex BPM ex BTW)
    Prijs gereden model: 30.775,- euro (ex BPM ex BTW)  
    Laadvermogen: 864 tot 1.384 kg
    Laadruimte: 6,0 m3 tot 8,3 m3 SAE
    Trekvermogen: 2.500 tot 2.800 kg   

    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Ford Transit Custom Driving-Dutchman rijtest autotest bestelwagen bedrijfswagen
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBlog Gijs Bosman: Vage schim
    Next Article Rijtest tweedehands Audi R8

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?