Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid
    By Rob Blom

    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid

    Auto 30-03-2022Geen reacties

    Je kan van Peugeot vinden wat je wilt, maar ze weten het design van ieder nieuw model bijzonder veel elan te geven. Een nieuwe Peugeot valt bijna altijd op, zo ook de 308 hybrid waar wij een week mee op pad gingen. 

    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid

    Krachtig, stoer en sportief zijn de eerste woorden die in ons opkomen als we de fel metallic blauwe 308 zien staan. De kenmerkende slagtanden, loerende ogen en vervaarlijk uitziende grille geven de auto een agressief, maar desondanks vergeeflijk uiterlijk en zeggen: je mag met me spelen, maar je moet me wel respecteren. Het dynamische lijnenspel is van voor tot achter typisch, onmiskenbaar Peugeot en precies wat nieuwe Peugeots altijd zo aantrekkelijk maakt. Zelfs van de achterlichten is designwerk gemaakt en moeten de klauwen van de Franse leeuw voorstellen. 

    Holografisch

    Binnenin de auto is het alles al net zo fraai als aan de buitenzijde. De scherpe vorm van het dashboard is zeer opvallend, de nieuwe generatie i-Cockpit nog meer. De instrumenten zijn intuïtief te bedienen en bieden toegang tot alle belangrijke functionaliteiten. Op het zeer fraaie instrumentenpaneel wordt de informatie holografisch 3D-achtig weergegeven. 

    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid

    In het midden van het dashboard prijkt het personaliseerbare infotainment multi-window touchscreen met configureerbare i-Toggles. Hiermee swipe de bediening van bijvoorbeeld navigatie, audio, klimaat of telefoon vloeiend en supersnel naar de positie waar je ‘m op het scherm wilt hebben en slaat de configuratie onder jouw persoonlijke profiel op.

    Luchtkwaliteitsysteem

    Peugeot heeft allerminst bespaard op materiaalkosten. De gebruikte materialen voor dashboard, portierbekleding, stoelen en middenconsole zijn van hoogwaardige kwaliteit, de afwerking en design details zoals stiksels zijn prachtig. Zowel voor- als achterin is voldoende ruimte. Voor wie meer wil, is er een stationwagen.  

    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid 3.jpg

    De binnenverlichting kun je naar wens in acht verschillende kleuren instellen terwijl je geniet van topgeluid uit het premium Focal HiFi audiosysteem. Peugeot probeert het je in de auto zo aangenaam mogelijk te maken en heeft daarvoor een luchtkwaliteitsysteem met sensoren dat voorkomt dat vuile lucht de auto binnendringt. Dit alles terwijl je op prima stoelen zit waar je het liefst zo lang mogelijk in wil blijven zitten.

    Sportief

    Voor de Peugeot 308 kun je kiezen uit benzine- en dieselmotoren en een plug-in hybride aandrijving in combinatie met benzinemotor. Deze laatste was ook de uitvoering waar wij mee reden en is een prima aandrijving. De 1,5-liter 180 pk driecilinder benzine- en 110 pk elektromotor werken naadloos samen en leveren 360 Nm trekkracht, waarmee je in 7,5 seconden van stilstand naar 100 km/h accelereert.

    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid

    Het vermogen wordt via de voorwielen zonder grip te verliezen en zoekerig te worden op de ondergrond overgebracht. Tijdens het elektrisch accelereren voelt het alsof de auto opschakelt zoals met een automatische versnellingsbak wat het sportieve rijgevoel vergroot. Dankzij een laag zwaartepunt en een gewicht van maar liefst 1.608 kilo ligt de 308 als een blok op de weg. Het onderstel voelt daarbij sportief stevig aan zonder oncomfortabel te worden, maar er zijn wel onderstel-geluiden in de auto hoorbaar. Niet hard of vervelend, maar ze zijn er wel. 

    In tijden van extreme brandstofprijzen kun je met het 12,4 kWh accupakket onder de meest gunstige omstandigheden volgens WLTP tot 60 kilometer elektrisch rijden tot een maximale snelheid van 135 km/h. Wij reden begin maart met de auto en haalden met het dik 52 kilometer wat zeer acceptabel is. De rijassistentiesystemen helpen je hierbij om zo zuinig en comfortabel mogelijk van A naar B te komen.

    Autotest Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid

    Peugeot 308 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid

    De nieuwe Peugeot 308 is er qua design wederom eentje om door een ringetje te halen. Peugeot heeft alle registers opengetrokken om de auto nog begeerlijker te maken dan zijn voorgangers. In combinatie met zijn sportieve prestaties en de mogelijkheid om 50 kilometer elektrisch te kunnen rijden, is ook de nieuwe 308 een regelrechte verkoophit. 

    Brandstofmotor: 1.598 cc driecilinder in lijn benzinemotor
    Vermogen (gecombineerd): 225 pk
    Koppel (gecombineerd): 360 Nm
    Transmissie: automatisch
    Topsnelheid: 235 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h: 7,5 seconden
    Elektrisch verbruik (WLTP): 157 Wh/km
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.608 kilogram 
    Prijs vanaf: 28.890,- euro (1,2-liter benzine incl. afleveringskosten)
    Prijs testauto: 45.213,- euro (Plug-in Hybrid)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleWelke autoverzekering heb ik nodig?
    Next Article Autotest Land Rover Discovery Sport R-Dynamic PHEV

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?