Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest
    By Rob Blom

    Autotest Renault Koleos DCi 175 4×4 Initiale Paris

    Auto 26-02-20181 reactie

    Het is een publiek geheim dat de Renault Koleos op hetzelfde onderstel staat als de Nissan X-Trail. Toch hebben we met twee verschillende auto’s te maken.  

    Eind 2016 reden we met de toen net geïntroduceerde Nissan X-Trail 2.0-liter diesel met Continue Variabele Transmissie (CVT). Deze ruime SUV is een betaalbare alleskunner voor mensen die af en toe van de gebaande paden af willen. De Franse Renault heeft met de Koleos 4×4 CVT dezelfde aandrijf-configuratie als zijn Japanse pendant. Toch zijn er wezenlijke verschillen die van de Renault en Nissan compleet andere auto’s maken.

    Allereerst natuurlijk het uiterlijk. Dankzij slimme design-technieken heeft ook de Koleos een eigen gezicht. De Koleos kijkt alsof je niet met hem moet spotten, maar doet dat gedistingeerd en chique. Aan de achterkant is de Koleos wat rustiger en ronder dan de Nissan. De Renault onderscheidt zich daarnaast nog met de ver naar het midden van de auto doorlopende achterlichten.

    Comfortabeler

    Ook binnenin de Koleos hoef je niet bang te zijn dat je net zo goed in ‘die andere’ had kunnen gaan zitten. De instrumenten zitten in een andere cockpit en de dashboards hebben volledig hun eigen stijl. In de Koleos prijkt een 8,7 inch groot portrait infotainmentscherm waarmee je vrijwel de hele auto kunt bedienen. De scherpte en helderheid van het scherm zijn goed instelbaar en daardoor ook leesbaar voor leesbril-dragers.

    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest
    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest
    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest

    De stoelen van de Renault zijn ook anders. De lederen uitvoering in onze testauto voelen zachter en daardoor comfortabeler aan dan in de Nissan, die overigens ook uitstekend zitten. Het enige dat de Japanner en Fransman aan de binnenkant met elkaar delen, is de gigantische hoeveelheid ruimte.

    De verschillen tussen de twee merken beperken zich niet tot het uiterlijk en innerlijk. Ook in technisch opzicht zijn er voelbare verschillen. De Renault is namelijk een stuk soepeler afgeveerd dan de Nissan. Dit wil niet zeggen dat de Nissan stug is, maar hij voelt sportiever aan. Zonder de Renault teniet te doen overigens. Die ligt, stuurt en rijdt bijzonder goed, lekker en comfortabel.

    Motorgeluid

    De tweeliter roffelt er flink hoorbaar op los, zonder dat het irritant is. Vooral als de motor koud is, laat de Continu Variabele Transmissie de diesel in een vrij hoog toerental draaien, waardoor je op dat moment het gevoel krijgt met een zescilinder op pad te zijn. Zodra de motor warm is, is dit fenomeen vrijwel verdwenen.

    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest
    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest
    Renault Koleos DCi 175 4x4 Initiale Paris Driving-Dutchman autotest rijtest

    De Renault Koleos en Nissan X-Trail onderscheiden zich op een flink aantal fronten van elkaar. Waar Nissan de X-Trail wat sportiever heeft gemaakt, spitst Renault zich met de Koleos meer toe op comfort. De Koleos heeft een soepel onderstel en iets comfortabelere stoelen. Toch is de prettige diesel in de Renault beter te horen dan in de Nissan.

    Welke van de twee het beste bij jou past? Dat bepaal je natuurlijk zelf. Wellicht kan de vanafprijs je een zetje geven. De Nissan X-Trail begint namelijk een stuk goedkoper dan de Renault Koleos en dan heb je vrijwel dezelfde value for je money. Just saying.

    Renault Koleos DCi 175 4×4 Initiale Paris

    Motor: 1.995 cc, viercilinder diesel
    Vermogen: 175 pk bij 3.750 toeren
    Koppel: 380 Nm bij 2.000 toeren
    Transmissie: Continu Variabele Transmissie
    Aandrijving: voorwielen + achterwielen
    Topsnelheid: 201 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 9,5 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.729 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5,9 l/100 km
    CO2-uitstoot: 156 g/km
    Energielabel: G
    Basisprijs (rijklaar): 43.190 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 56.300,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDe luidste Ferrari 458 die je ooit gehoord hebt [video]
    Next Article Skoda Vision X hybride loopt op stroom, gas en benzine

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    View 1 Reactie

    1 reactie

    1. Geert on 05-08-2019 16:27

      De koleos PK310 F heb ik gekocht in 2018 een zeer fijne en zeer luxe auto

      Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?