Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Autotest Subaru Impreza 2018, indrukwekkend goed

    Auto 02-04-2018No Comments

    De eerste Subaru Impreza verscheen in 1993 en was een vierdeurs sedan en in 2007 bouwde Subaru ‘m om tot hatchback. In 2012 stopte Subaru de productie van de Impreza, om ‘m in 2017 opnieuw van stal te halen.

    Hoewel auto’s steeds vaker veel op elkaar lijken, heeft Subaru de Impreza toch eigenzinnig weten te maken. Opvallende kenmerken zijn de iets buiten de carrosserie puilende koplampen en achterlichten. Twee bobbels achterop het dak, verraden de plek waar de scharnieren van de achterklep gemonteerd zijn. Mijn smaak is het niet, maar de Impreza wordt verkocht. En dat heeft meer redenen dan alleen zijn uiterlijk.

    Een Subaru gaat namelijk in principe nauwelijks of nooit kapot. En als er al iets stuk gaat, dan is dat vaak niet de schuld van Subaru zelf. Het kapotte onderdeel zal dan zonder morren vergoed worden. Subaru is for life zeg maar. Je geeft bij de aanschaf wel iets meer uit, maar daar krijg je ook echt iets voor terug. En bij Subaru, op de BRZ na, allemaal vierwielaandrijving.

    Alsof je op luchtvering rijdt

    Binnenin blinkt de Impreza uit in kwalitatief hoogwaardige materialen. Het dashboard is futuristisch vormgegeven en al net zo eigenzinnig als het uiterlijk. Behalve de schakelaars van de stoelverwarming, want die lijken op de schakelaars die bijna alle Japanse fabrikanten vroeger gebruikten.

    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman motorkap
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman achterlicht

    Het comfort in de Subaru Impreza is indrukwekkend. De stoelen zitten goed en er is zowel voor- als achterin voldoende ruimte voor kleine en grote mensen. Ook indrukwekkend is het onderstel. Het rijden voelt alsof je op luchtvering rijdt. De demping is subliem, niet te hard, niet te zacht en perfect in balans. Dit geeft je tijdens het rijden veel vertrouwen en comfort. De Impreza ligt als een blok op de weg, ook in bochten. Zelfs bij kuilen in bochtige wegen geeft hij geen verkeerde krimp. De besturing is direct, samen met het fijne onderstel nodigt de besturing je uit om sportief te rijden.

    Extra aandacht verdient het standaard aanwezige assistentiesysteem EyeSight. EyeSight ondersteunt preventieve veiligheid en vermindert de druk op de bestuurder door middel van functies zoals Pre-Collision Braking Control, Adaptive Cruise Control en Lane Keep Assist. 

    Het systeem kijkt met twee camera’s naar het verkeer voor de auto en waarschuwt de bestuurder voor mogelijk gevaar, alvorens eventueel in te grijpen om een aanrijding te voorkomen. EyeSight houdt ook de positie van de auto op de weg in de gaten en waarschuwt de bestuurder indien per ongeluk de rijstrook wordt verlaten. 

    Sportief sturen is de Impreza wel toevertrouwd, maar wordt alleen een beetje belemmerd door de continu variabele transmissie, de enige overbrenging waarmee de auto geleverd wordt. Net zoals de 1.600 cc benzinemotor die flink in de toeren gaat als je vol gas geeft. Wat zou het fijn zijn als deze auto minstens met een handbak geleverd wordt. Of met een handbak en een tweeliter met 150 pk.

    Subaru Impreza 1.6i Premium

    De kwaliteits-lat van alle modellen ligt bij Subaru ongekend hoog. Dat zie, voel en hoor je. Desondanks heb je al een Subaru Impreza vanaf 27 duizend euro. En dat is niet schrikbarend veel als je ‘m naast andere auto’s in dit segment zet. Auto’s die vaak niet vier aangedreven wielen hebben. De Impreza is wat ons betreft een auto waarmee je gereden moet hebben als je voor dit segment in de markt bent.

    Motor: 1.600 cc, viercilinder benzine boxermotor
    Vermogen: 114 pk bij 6.200 toeren
    Koppel: 150 Nm bij 3.600 toeren
    Transmissie: Continu Variabele Transmissie
    Aandrijving: voorwielen + achterwielen
    Topsnelheid: 180 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 12,4 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.376 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 6,8 l/100 km
    CO2-uitstoot: 153 g/km
    Energielabel: F
    Basisprijs (rijklaar): 27.795 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 33.994,- euro

    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman kachelrooster
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman dashboard
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman achterkant
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman achterlicht
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman motorkap
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman portier
    Autotest Subaru Impreza 2018 Driving-Dutchman koplamp
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleUnieke Nederlandse collectie vooroorlogse Fords onder de hamer
    Next Article De 5 sterke kanten van de Porsche 911 Cabrio

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?