Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Subaru Levorg 2018 Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Autotest Subaru Levorg 2018

    Auto 05-10-2018Geen reacties

    ‘Keep it simple, stupid’. Dat moeten ze bij Subaru gedacht hebben toen ze de Levorg op de markt brachten. Sinds zijn introductie is er maar één soort motor en zijn er maar twee verschillende uitrustingsniveaus. Wij reden (natuurlijk) met het topmodel.

    Rijtest Subaru Levorg 2018 Driving-Dutchman

    1 motor, maar wel een goede

    Sinds die introductie in 2015 moet je het doen met een 170 pk 1.6-liter turbo benzinemotor met continu variabele transmissie en vierwielaandrijving. Dit is echter allerminst een straf. Integendeel, de boxermotor en CVT zorgen voor zeer knappe prestaties. En dankzij de vierwielaandrijving en een uitgebalanceerd onderstel profiteer en geniet je van zeer veel veiligheid en comfort. En dat is toch wat je wil?

    De Subaru Levorg, het maakt niet uit welke uitvoering, zit goed. De stoelen geven ook tijdens lange ritten overal goede steun. Achterin hebben de passagiers een zee aan ruimte, en minstens net zulke lekker zittende stoelen als de mensen voorin. Bovendien blijft er ook een zee aan ruimte voor bagage over. En is je binnenspiegel door een passagier of bagage geblokkeerd, dan kan de achteruitrijcamera in je spiegel de omgeving laten zien. Handig!

    Rijtest Subaru Levorg 2018 Driving-Dutchman

    Qua interieur zit alles goed in elkaar en is van mooie en degelijke materialen gemaakt. Het dashboard ziet er sportief uit en alle bedieningen, knoppen en paddles om ‘te schakelen’ zijn goed gepositioneerd.

    CVT is niet onze populairste transmissie. Maar we moeten toegeven dat de duwband in de Levorg wél erg fijn is. De Levorg met CVT is best rap, maakt lekkere stappen tijdens het acceleren en is ook nog eens heel soepel en comfortabel. En als je met de flippers achter het stuur schakelt, voelt de CVT net als een echte automatische versnellingsbak.

    Rijtest Subaru Levorg 2018 Driving-Dutchman

    EyeSight

    De luchthapper op de motorkap maakt de Levorg wel wat stoerder, maar de vraag is of de doelgroep er op zit te wachten. Van mij hoeft het in ieder geval niet, je krijgt met de Levorg ook zonder gat in de motorkap al genoeg aandacht.

    Subaru vindt en roept zelf dat de Levorg een onevenaarbare wegligging. Wel, onevenaarbaar is zijn wegligging zeker niet, maar goed en fijn is het wel. De Levorg ligt als een rotsblok op de weg. Op hogere snelheid wordt de demping van het onderstel wat stugger, wat de auto een sportief weggedrag geeft. Verder stuurt de Levorg lekker direct en strak en is het een hele fijne rijdersauto.

    Veiligheid gaat bij Subaru net als bij alle andere autofabrikanten boven alles. Bepaalde veiligheidssystemen zijn bij alle merken aanwezig, maar sommige fabrikanten hebben iets specifieks. Subaru heeft EyeSight, een systeem die  de bestuurder meer vertrouwen moet geven. Twee kleurencamera’s achter de voorruit houden de omgeving voor de auto nauwlettend in de gaten, waarschuwen je voor mogelijk gevaar en indien nodig remt de auto nog vanzelf voor je af ook.

    Conclusie

    De Subaru Levorg is vooral een auto voor mensen die qua uiterlijk iets aparts of iets heel anders willen. Buiten dat, zou je ‘m, als je een auto van rond de 40 á 50 duizend euro zoekt, echt eens moeten uitproberen. En het fijne van ‘slechts’ twee modellen; je hoeft geen hele dikke folder met veel te veel kolommen specificaties door te spitten. Je kruist gewoon het linker, of rechter rijtje aan.

    Rijtest Subaru Levorg 2018 Driving-Dutchman

    Subaru Levorg 1.6GT-S Premium

    Motor: 1.600 cc turbo benzine  viercilinder boxermotor
    Vermogen: 170 pk bij 4.800 tpm
    Koppel: 240 Nm bij 1.400 tpm
    Transmissie: Continu Variabele Transmissie (CVT)
    Aandrijving: voorwielen + achterwielen
    Topsnelheid: 210 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 8,9 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.526 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 7,1l/100 km
    Gemeten verbruik (600 km): 6,8l/100 km
    CO2-uitstoot: 164 g/km
    Energielabel: F
    Prijs vanaf: 40.994‎,- euro
    Prijs testauto: 46.494‎,-

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleRijtest Suzuki Swift Sport
    Next Article Rijtest Opel Insignia GSI

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?