Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    BAM! Hybride Peugeot 308 R met 500 pk, 730 Nm en vierwielaandrijving

    Auto Elektrisch 16-04-2015Geen reacties

    Need I say more? Yes I do. De Peugeot 308 R Hybrid heeft een viercilinder 1.6 THP 270 S&S-benzinemotor met standaard 115 pk en voor en achter een paar dikke elektromotoren die alle vier de wielen aandrijven. Als alle drie de motoren samenwerken is er in de Hot lap modus totaal 500 pk en 780 Nm trekkracht aanwezig.

    En geloof me, dat gaat hard. Heel hard. Volgens Peugeot zit je met volledig vermogen binnen de vier seconden op de 100 kilometer per uur. De duizend meter wordt in 22 seconden afgelegd en dat is best lekker. De topsnelheid is begrenst op 250 kilometer per uur. Ondanks deze cijfers is de CO2-uitstoot volgens de New European Driving Cycle slechts 70 gram per kilometer. Dus snel en schoon, wat wil je nog meer.

    Als je het rustiger aan wil doen kun je ook nog kiezen voor de Track modus met 400 pk en 530 Nm. En geloof me, daar rammel je nog steeds de straatstenen (en het asfalt) uit de grond. Wil je dit niet of minder, dan zet je de auto in de Road modus met 300 pk en 400 Nm.

    Peugeot-308-R-Hybrid-DrivingDutchman1Einde aan grijze muizen imago

    Alles wat op de weg hard gaat moet ook ooit weer eens vertragen. Dat is nou eenmaal zo. Daarom heeft Peugeot een paar dikke 380 millimeter en geventileerde remschijven en klauwen met vier zuigers gemonteerd. Achter moet 290 millimeter staal helpen om de supersport familie-auto tot stilstand te brengen. Zoals iedere hybride wordt er ook stroom opgewekt (regenereren). Dit doet de Peugeot 308 R Hybrid al vanaf 250 kilometer per uur en dat scheelt een boel versleten remblokjes. Bovendien wordt de 3 kW/h lithium-ion accu dan ook weer opgeladen.

    Wie zei er dat hybride auto’s saai zijn? Ik in ieder geval niet meer. En daar heeft Peugeot met de 308 R Hybrid voor gezorgd. Eindelijk een vette hybride met 500 pk en vierwielaandrijving voor de gewone man. Want de McLaren P1 is nou eenmaal voor de meesten onder ons onbetaalbaar.

    Peugeot is met fraaie modellen als de 308 SW en GTI lekker aan de moderne weg aan het timmeren, de Fransen maken nu zelfs semi elektrisch rijden spectaculair met de 308 R Hybrid. Peugeot maakt met de 308 R Hybrid wat mij betreft resoluut een einde aan het grijze muizen imago van hybrides.

    De Peugeot 308 R Hybrid is gebouwd op hetzelfde EMP2-platform als de 308S die in China wordt gebouwd en verkocht. De 308 R heeft een compleet nieuw interieur met vier aparte stoelen en is gespoten in een opvallend contrasterende blauw/zwarte kleurencombinatie.

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleEerste (rij)indruk Mercedes-Benz C 350 e
    Next Article Infiniti Q70 Hybrid geen grijze muis

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?