Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Ford Transit Custom automaat autotest rijtest bedrijfswagen bestelwagen auto Driving-Dutchman
    By Yuri Van Koeveringe

    De Ford Transit Custom, nu eindelijk met automaat

    Auto 17-11-2017Geen reacties

    Eerder ging Driving-Dutchman al op pad met de Transit Custom Sport en wij waren erg te spreken over het vermogen en de wegligging van deze ‘sportieve’ bestelbus. De Ford Transit waar wij nu mee op pad gingen had weliswaar een minder krachtige motor, maar deze was nu wel gekoppeld aan een automaat.

    Eindelijk die automaat
    Het is altijd opvallend geweest hoe weinig bestelbussen geleverd werden met een automaat. Want in ons land met zijn drukke steden en continue files op de snelwegen, ben je als chauffeur van een bestelauto heel snel klaar met steeds die koppeling indrukken. En toch werd een populaire bus als de Transit alleen geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak. Tot nu.

    De SelectShift automatische transmissie die in Transit Custom zit en natuurlijk ook in de andere Transit-varianten is in onze testauto gekoppeld aan een 2.0-liter EcoBlue dieselmotor met 130 pk en goedgekeurd voor de Euro6 norm. En die combinatie werkt erg goed. De bak schakelt vloeiend en door het reeds vroeg aanwezig koppel van 385 Nm, heeft de motor geen enkele moeite de auto van zijn plek te krijgen. Zelfs niet met een flinke lading. Tevens heb je de mogelijkheid om zelf te schakelen met een handig geplaatst knopje op de pook zelf. Maar in de praktijk maak je hier eigenlijk zelden gebruik van.
    Kracht zat
    Ondanks dat deze diesel 40 pk minder heeft dan de Sport waar wij mee reden, kan je met deze Transit nog steeds erg sportief rijden. Sterker nog, de bak en motor lijken je alleen maar aan te sporen om lekker door te rijden. Leuk, maar de combinatie van de automaat en een sportieve rijstijl zorgen voor een niet erg gunstig verbruik van gemiddeld 1 op 10,5.

    De wegligging van de Transit Custom is voor een bestelwagen erg goed te noemen. Zoals we vaak bij de personenauto’s van Ford zien, hebben ze ook in hun bedrijfswagens een goede combinatie van sportiviteit en comfort weten te vinden.
    Handig en modern
    Het interieur van de Custom ziet er netjes en modern uit met een duidelijk infotainment systeem. Zelfs de standaard stoelen zijn goed in te stellen en ondersteunen je ook bij lange afstanden voldoende. En natuurlijk zijn er genoeg vakjes en praktische oplossingen die we gewend zijn in bedrijfsauto’s.
    Ook de laadruimte van de Custom is afdoende voor een midden formaat bestelauto met 8.3 kubieke meter laadruimte. En een handig luik onder de passagiersstoelen zorgt ervoor dat je ook lange objecten makkelijk mee kan nemen. Opvallend is wel dat Ford zijn bestelauto’s levert met een bescherming voor de laadvloer die extra glad lijkt te zijn. Gelukkig zitten er genoeg ogen waar je dingen aan vast kunt sjorren, want anders glijdt alles al bij de eerste bocht door de hele laadruimte heen.

    Conclusie
    De toevoeging van een automaat aan het gamma van de Ford Transit (Custom) is een bijzonder goed idee. Het maakt deze goed rijdende bestelwagen net even wat relaxter om in ons land mee te rijden. De automaat zorgt voor meer rust in de drukke steden en op de dichtgeslibde snelwegen en dat is wat iemand die de hele dag op de weg zet, goed kan gebruiken. Tel daar bij op de goede praktische inzetbaarheid en je hebt een prima pakket. Voor onze rijk aangeklede testauto betaal je 33.100,- euro ex BPM ex BTW, maar je rijdt al een Transit Custom automaat vanaf 27.075 euro ex BPM ex BTW.


    Informatie:
    Merk: Ford         
    Model: Transit Custom
    Type: 290 L2H1 Trend
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 1.996 cc viercilinder
    Vermogen: 130 pk
    Koppel: 385Nm
    Topsnelheid: 158 km/h
    Versnellingsbak: automaat
    Gewicht: 2.031 kg
    Prijs vanaf: 18.395,- euro (ex BPM ex BTW)
    Prijs gereden model: 33.100,- euro (ex BPM ex BTW) 
    Laadvermogen: tot 909 kilogram
    Laadruimte: 8,3 m3
    Trekvermogen: 1.600 kg

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleZo kun je low budget voor minder dan vijfduizend euro een seizoen autoracen
    Next Article De toekomst van EV’s volgens technisch expert Bert Pennock

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?