Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Ducati Streetfighter V4 s
    By Yuri Van Koeveringe

    Ducati Streetfighter V4s, de koning

    Motor 01-06-2020Geen reacties

    Op pad met een van de allersnelste naked bikes is een belevenis die lastig in woorden te vatten is, maar voor jullie gaan we het toch proberen. We hebben het hier over de Ducati Streetfighter V4s, Koning der Nakeds.
    Ducati Streetfighter V4 sNog een keer

    De eerste Streetfighter serie van Ducati was geen groot succes en het is dan ook met grote zeldzaamheid dat je er een ziet rijden. Maar met de komst van de Panigale V4 en het groeiende aanbod van zogenaamde powernakeds, wil Ducati het toch nog eens proberen.

    Als basis diende wederom hun snelste racer, die ontdaan werd van zijn kuipwerk. Vervolgens werden lagere voetsteunen en een breed stuur gemonteerd en voilà: de Streetfighter V4. Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken aangepast, zoals bijvoorbeeld de versnellingsbak, maar in basis is dit wel het concept.
    Ducati Streetfighter V4 sWat een kracht

    Het motorblok van de Streetfighter V4s is dezelfde 1.103 cc V4 als in de Panigale V4, wat betekent niet minder dan 208 pk, en dat op 199 kilogram rijklaar gewicht! Dat dit zorgt voor onvoorstelbare prestaties mag duidelijk zijn.

    Onderin heb je al een enorme bak kracht tot je beschikking maar zodra je wat hoger in de toeren komt weet je de eerste paar keer echt even niet wat er gebeurt. De V4 draait zo makkelijk toeren en schiet daarbij zo ongelooflijk hard vooruit, dat het net lijkt alsof je weggeschoten wordt door een zeer ver uitgetrokken elastiek.

    Het is een gevoel wat in het begin een heroriëntatie van je hersenen verlangt, maar daarna al heel snel verslavend wordt. Lekker, maar voor onze openbare wegen veel te snel. Wij houden heus wel van een beetje doorrijden, maar de manier waarop deze motorfiets naar en door de 200 km/u knalt is out-of-this-world.
    Ducati Streetfighter V4 sOnder controle

    Wat haast nog indrukwekkender is, is de manier waarop al die power eenvoudig en zonder drama te controleren is. Je zou verwachten dat het ongeciviliseerde bruut is, maar het is compleet het tegenovergestelde. De Streetfighter wekt zoveel vertrouwen op en is zo makkelijk hard te rijden, dat het, en ja daar zijn we weer, al snel veel te hard gaat.

    Natuurlijk komt dit door het rijwielgedeelte dat de motorfiets extreem stabiel houdt, maar een groot deel komt ook op conto van het zeer uitgebreide pakket aan elektronische hulpmiddelen. Traction Control, Wheelie Control, Launch Control, Race-ABS (ook in de bochten), Slide Control en natuurlijk de verschillende rijmodi. Zelfs in de Sport- of Race-modus, waarbij de hulpsystemen een stap achteruit doen en het in meerdere mate aan de bestuurder overlaten, blijft de fiets uitermate beleefd; een bijzonder knappe prestatie van Ducati.
    Ducati Streetfighter V4 sRemmen

    Graag besteden we ook even aandacht aan de remmen, die zo ongeveer de beste zijn die wij ooit hebben gevoeld. Niet alleen zijn ze zeer exact te doseren, maar de maximale remkracht is onvoorstelbaar. Het is een kwestie van goed vasthouden, anders vlieg je door de rechtop zithouding zo over het voorwiel heen.

    Uiterlijk

    Het uiterlijk van de Streetfighter is, zo hebben we gemerkt, een beetje een haat-liefde verhaal voor veel mensen. Hij is zonder twijfel indrukwekkend en zit qua afwerking en materialen op een bijzonder hoog niveau. Maar hij mist de eenvoudige, stijlvolle lijnen die bijvoorbeeld de Panigale en de Monster wel hebben.

    Het is een motorfiets die vooral heel agressief voor zich uitkijkt, alsof hij alleen al door zijn uiterlijk, duidelijk wil maken dat hij de baas is. Bijzonder zijn ook de winglets, die volgens Ducati bij 270 km/u 28 kilogram downforce produceren. Hartstikke handig, maar wie rijdt er nou dik over de 200 op een naked, vragen wij ons af.
    Ducati Streetfighter V4 sSturen

    Wij gingen op pad met de S-uitvoering, die voorzien is van de hele fijne elektronisch geregelde Öhlins-vering in combinatie met Pirelli Rosso Corsa 2 banden. Zodra de banden op temperatuur zijn, zorgen ze samen met de vering en demping voor een zeer stabiel gedrag in bochten, ook bij eventuele oneffenheden.

    Met groot gemak gooi je de fiets steeds schuiner, waarbij – afhankelijk van de rijmodus- de elektronica je op alle vlakken helpt. In de veiligste stand kun je zo lomp als een boer met de gashendel zijn, de motor beschermt je wel.
    Ducati Streetfighter V4 sConclusie

    De Ducati Streetfighter V4s is een waanzinnige motor en wat ons betreft de Koning der Nakeds. Niet alleen zijn enorme hoeveelheid kracht en snelheid zijn indrukwekkend, maar ook de manier waarop de motorfiets volledig beheersbaar en geciviliseerd is. Met de beste remmen in het segment en een leger aan elektronica die de rijder beschermt, is het er echter wel één waar je al heel snel veel te hard mee rijdt. Maar voor hen die het beste en het snelste willen hebben, is dit dé naked om te hebben. Je rijdt al een Streetfighter V4 vanaf 22.990,- euro, de S-uitvoering is er vanaf 26.590,- euro.
    Ducati Streetfighter V4 sDucati Streetfighter V4(s)

    Motortype: Desmosedici Stradale 90° V40
    Cilinderinhoud: 1.103 cc
    Overbrenging: Vijfversnellingsbak met Quickshifter en ketting
    Vermogen: 208 pk bij 12.750 tpm
    Koppel: 123 Nm 11.500 tpm
    Gewicht (rijklaar): 199 kg (s)
    Prijs vanaf (s): 22.990,- euro (26.590,- euro)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDe nieuwe Lexus RX 450h uitgebreid getest
    Next Article Blog Bert Pennock: In Balans …

    Related Posts

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    By Driving-Dutchman

    Rijders review Zero DSR/X (deel 2)

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?