Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Yuri Van Koeveringe

    Is er dan helemaal niets mis met de Ford S-MAX Vignale?

    Auto 14-02-20172 Comments

    Zoek je een auto voor je gezin met lekker veel ruimte, dan bestaat de kans dat je uitwijkt naar de wat ingetogen categorie van MPV’s, auto’s die voornamelijk gemaakt zijn voor hun praktische inzetbaarheid en wat minder voor prestaties en design. Maar daar is Ford het niet mee eens, want met hun S-MAX bieden ze al jaren een sportieve variant op de traditionele ruimtewagen. En nu is daar de nieuwe S-MAX Vignale, die hier ook nog eens een enorme lading luxe bovenop gooit.

    Alle luxe denkbaar

    In basis is de S-MAX al een mooie auto, althans dat vind ik. Voor een MPV heeft hij een mooi design met sportieve lijnen zonder in te leveren op praktische ruimte. De Vignale-uitvoering, het topmodel, maakt het geheel net even wat chiquer met verschillende chroom accenten. Deze chique uitstraling is nog sterker in de auto. Werkelijke alle luxe die Ford op de plank heeft liggen, is in deze S-MAX verwerkt.

    Een kleine opsomming van de zaken die een Vignale aan boord heeft: verwarmde, geventileerde lederen massagestoelen, die met de hand gestikt zijn. Stuurverwarming, een goed Sony geluidssysteem en een nieuwe versie van het Ford SYNC multimedia/navigatie-systeem dat een stuk sneller en beter werkt dan het al prima functionerende oude systeem. Active Noise Control die het lage geluid van de motor weg filtert en gecombineerd met een speciale koelende en geluidsdempende voorruit zorgt voor een bijzondere stille rijervaring. Rijbaanassistent, dode-hoek-sensor en uiteraard parkeersensoren met camera rondom. Kortom, in een S-MAX Vignale komt het je aan niets tekort.Twee liter turbo

    De testauto was voorzien van een 2.0 liter Ecoboost, die 240 pk en 345 Nm aan kracht levert, gekoppeld aan een automatische zesversnellingsbak. Deze combinatie zorgt voor een 0-100 kilometer per uur tijd van 8,4 seconden en een topsnelheid van 226 kilometer per uur. De Vignale is ook leverbaar met 1.5 liter Ecoboost benzine- of een 2.0 liter TDCi dieselmotor.

    In theorie zou de testauto een verbruik moeten hebben van 1 op 12,5, maar in de praktijk komt het meer in de richting van 1 op 10, wat in de huidige tijden toch wel aan de redelijk stevige kant is. In deze auto zou een hybridesysteem uitstekend passen. Gezien alle ontwikkelingen die er binnen het Ford-concern plaatsvinden omtrent elektrisch vervoer, komt dat misschien nog wel.Een auto van een erg hoog niveau

    Tot zover het theoretische verhaal, want uiteindelijk draait het om de praktijk. En hier is het lastig een objectieve kijk op de S-MAX Vignale te blijven houden, want wat is dit een enorm fijne auto. Allereerst grote complimenten voor de stilte in de auto. Zelfs bij snelheden rond de 140 kilometer per uur hoor je bijna geen windruis, waardoor mensen die je via de carkit spreekt, niet geloven dat je rijdt, laat staan zo hard. Het Active Noise Control werkt zeer goed, want de motor hoor je soms slechts bescheiden op de achtergrond.

    Al deze stilte wordt naadloos bijgestaan door de comfortabele wegligging. De vering en demping laten je over de weg zoeven als op een wolkendeken en leveren op alle soorten wegdek pure rust. Dat op zich is al een prestatie, maar om dit dan ook nog te combineren met een strak bochtengedrag is van een erg hoog niveau. Want ook de S-MAX heeft een onderstel zoals we dat van Ford gewend zijn, strak en betrouwbaar.

    Conclusie

    De Ford S-MAX Vignale is een bijzondere auto. De afwerking, de gebruikte materialen, de rust, de rijervaring, de luxe, alles is van een bijzonder hoog niveau. Het is dan ook een auto waarin je continu het gevoel hebt verwend te worden en waarbij korte afstanden vervelend zijn, omdat je dan helaas al weer zo snel op je bestemming bent.  Voor al deze luxe en kwaliteit betaal je wel vanaf 47.840 euro, onze testauto kwam inclusief alle opties op 61.205 euro, wat natuurlijk een hoop geld is. Maar als je kijkt hoeveel luxe en hoeveel rust je daarvoor koopt, dan valt dit bedrag nog best wel mee.

    Informatie

    Merk: Ford
    Model: S-MAX Vignale
    Uitvoering: 2.0 Ecoboost Automaat
    Aandrijving: Benzine
    Cilinderinhoud: 1.999 cc viercilinder
    Vermogen: 240 pk
    Acceleratie tot 100 km/u: 8,4 seconden
    Topsnelheid: 226 km/u
    Versnellingsbak: Automatische zesversnellingsbak
    Prijs vanaf: 47.840 euro
    Prijs gereden model: 61.205 euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleOp tijd olie verversen essentieel voor moderne motoren
    Next Article De Dacia Logan MCV, de kap maakt de monnik niet!

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    View 2 Reacties

    2 Comments

    1. merlijn wolters on 16-02-2017 16:48

      Heeft ie een turbo

      Reply
      • Yuri Van Koeveringe on 16-02-2017 20:08

        Ja, de Ecoboost motoren zijn altijd met turbo 🙂

        Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?