Een Ford Ranger PHEV met 5 zitplaatsen, wie wil dat nou niet? Wij zien het in ieder geval he-le-maal zitten!
43 Kilometer elektrische actieradius, volledig opladen in minder dan 4 uur, 279 pk, 690 Nm koppel, alle trek-, laad en off-road prestaties van de gewone Ranger en een prijs vanaf 52.800 euro. Ford pakt uit met twee uitvoeringen; de luxe Wildtrak en de nieuwe Stormtrak, klinkt goed!
De Ranger PHEV krijgt ook Pro Power Onboard. Daarmee kun je tot 2,3 kW aan apparatuur van stroom voorzien, rechtstreeks via de ingebouwde accu, zodat er geen aparte stroomgenerator nodig is op afgelegen locaties. Lekker om je etenswaren ’s nachts vers te houden, handig om je elektrische gereedschap op te laden of een paar flinke lampen te bestromen.
Direct koppel bij wegrijden
Tof is dat de Ford Ranger PHEV dezelfde prestaties levert als de Ranger met benzine- of dieselmotor. Je trekt nog steeds met gemak een aanhanger tot 3.500 kilo mee. De nieuwe e-4WD aandrijving, versnellingsbak met lage gearing en een sper op het achterdifferentieel maken de PHEV zelfs nog veelzijdiger.
Wat te denken van het directe koppel tijdens wegrijden met een zware lading en het uitvoeren van off-road handelingen op steile hellingen en uitdagende ondergrond. De elektronische systemen in de Ranger zorgen ervoor dat je niet snel voor onaangename verassingen zal komen te staan.
De Ranger PHEV is nu in Nederland te bestellen vanaf € 52.887,- inclusief bpm en exclusief btw voor de Wildtrak uitvoering. Voor de ultieme luxe aankleding is er de Stormtrak met Matrix led koplampen, een multifunctionele sportsbar, 360-graden camera, een premium B&O audio system met 10 speakers, het Cargo Area Management System en Pro Power OnBoard 2,3kW voor € 58.661,- inclusief bpm en exclusief btw.
De eerste leveringen van de Ford Ranger PHEV worden halverwege 2025 verwacht.