Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Hierom is de Range Rover Evoque Convertible het beste van alle werelden

    Auto 25-10-2016Geen reacties

    Aan aandacht geen gebrek als je rijdt in de Range Rover Evoque Convertible. Want hoewel een convertible SUV geen primeur is, dat heeft een andere merk in het verleden al eens bewezen, is de Evoque Convertible een bijzonder geslaagd en bijzonder ontwerp.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-1Met de komst van dit aparte model, vestigt Range Rover weer even aandacht op de ‘Evoque’ modellen die al weer een tijd rondrijden. Maar om heel eerlijk te zijn had ik van Land Rover, toch een merk met een bepaalde distinctie en beschaafdheid, deze frivole uitstap niet verwacht. Desondanks zal het  ontwerp in bepaalde gebieden in Nederland- zoals het Gooi- geheid gaan scoren. Daar bevinden zich genoeg mensen die aandacht prettig vinden en in een opvallende auto willen rondrijden.

    Dynamic uitvoeringen

    Bij de Evoque Convertible heb je keuze uit een tweetal motoren de nieuwe Ingenium motorenfamilie  de 2.0 liter diesel met 150 pk (110 kW) en de 180 pk (132 kW). De Si4 2.0-liter benzine motor is leverbaar met 240 pk (176 kW). Deze laatste is een zeer moderne motor, met  geavanceerde turbo technologie,directe benzine-inspuiting en een elektronisch motormanagement  dat bewegingsenergie opslaat in de accu.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-5Zowel de diesel- als de benzinemotoren zijn voorzien van een 9-traps automatische transmissie. De Evoque convertible is alleen leverbaar in de uitvoeringen SE Dynamic en HSE Dynamic en zijn altijd voorzien van vierwiel aandrijving (4WD).

    Nog altijd dezelfde Waardes

    Ik reed de benzine-uitvoering en moet zeggen dat deze vierzits cabrio in ruime mate voldoet aan de waardes die zo kenmerkend zijn voor een Range Rover. Denk daarbij aan luxe en exclusiviteit, maar ook aan de rijeigenschappen. Dankzij de stijfheid van de carrosserie en de fijne aandrijflijn is sturen een prettige aangelegenheid.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-4Op alle vierwiel aangedreven Evoque’s, zit Torque Vectoring, een systeem dat het gedrag van de auto in de gaten houdt en zorgt voor een perfecte verdeling van het koppel over de wielen voor betere grip. De 9-traps automatische transmissie schakelt soepel, vloeiend en zonder twijfel.

    Incontrol

    Alle gebruikte materialen voelen zonder meer erg prettig aan. Het interieur is strak en zakelijk, met als mooie feature de knop van de automatische transmissie die uit het dashboard omhoog komt bij het starten van de motor.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-6Het dashboard heeft een nieuw 10.2” touchscreen met mooie levendige kleuren. Met dit Incontrol Touch Pro systeem, zoals Land Rover het noemt, bedien niet alleen het multimedia gebeuren, maar ook de telefoon en de navigatie. Net als op je iPad thuis kan je met je vingers inzoomen en swipen.

    Stoffen dak

    Met de kap, die alleen in het zwart leverbaar is, dicht, is toch wel enig windgeruis hoorbaar tijdens het rijden. Ook passerende (vracht) auto’s merk je ook wel op, maar eerlijk gezegd vond ik dat niet storend. Eenmaal een ‘cabrio’ gekocht weet je dat en het geeft nu eenmaal een bepaalde charme. Het dak gaat open en dicht door op een knop te drukken die in de middenconsole is bevestigd en kan al rijdend gedaan worden tot een snelheid van 48 kilometer per uur.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-9Door het stoffen dak en de constructie is de bagageruimte wel gereduceerd ten opzichte van de gewone Evoque modellen. Ongeacht of het dak open of dicht is, de bagageruimte blijft dezelfde251 liter. Meer dan genoeg voor de boodschappen, golftas of trendy buggy, of zelfs een paar ski’s, er is namelijk een skiluik aanwezig. De toegang tot de bagageruimte is wel wat lastig, omdat je niet staand onder de klep je spullen in de ruimte kan leggen.

    Het beste van all worlds?

    Door de combinatie van SUV en open dak zou je haast zeggen dat je het beste hebt van ‘both worlds’:hoger zitten en dakloos genieten bij mooi weer. Maar dat gaat niet op voor de Evoque Convertible. Want terreinvaardigheid, van oudsher het domein van Land Rover, komt daar nog bij. Door deze combinatie is de Convertible wel behoorlijk zwaar geworden, zo’n 1.960 kilogram schoon aan de haak. Er moeten namelijk allerlei noodzakelijke verstevigingen aangebracht worden om de Convertible de stijfheid mee te geven die nodig is om als open auto door het terrein te rijden.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-2Maar daarmee is het wel een echte Land Rover. Met een druk op de knop kan uit een van vier Terrain Respons standen gekozen worden, waarmee het rijgedrag wordt aangepast en verbeterd al naargelang de ondergrond. Hiermee is de Range Rover Evoque convertible een auto die thuis is in en onder alle omstandigheden en dus eigenlijk het beste heeft, niet van both worlds maar van ‘all worlds’!

    Conclusie:

    De Range Rover Evoque Convertible is niet alleen een opvallende wagen, maar ook nog eens een hele praktische. Want er kunnen 4 personen vervoerd worden in alle luxe en daarnaast staat hij ook op ieder terrein z’n mannetje. Tel daarbij ook nog eens de hoge zitpositie op, die zorgt dat je een uitstekend overzicht hebt in het dagelijkse verkeer en je hebt een bijzonder combinatie.

    range-rover-evoque-convertible-best-of-all-worlds_driving-dutchman-10Het zou mij dan ook niet verbazen als andere fabrikanten ook met een SUV convertible gaan komen. Of die beter gaan worden dan de Range Rover Evoque convertible weet ik niet, maar mooier zeker niet!

    Informatie:
    Merk: Range Rover
    Model: Evoque Convertible
    Type: 2.0 liter benzine (1.999 cc)
    Prijs vanaf: € 74,600,-
    Prijs testauto: € 101,381,-
    Motor: 4 cilinder, 240 pk
    Versnellingsbak: 9-traps automatische transmissie
    Brandstof: Benzine
    Opgegeven verbruik: 8,6 L /100km gecombineerd
    CO2-uitstoot: 201 g/km
    Energielabel: G
    Euro NCAP sterren: 5
    Topsnelheid: 209 km/h
    Carrosserie: Cabriolet
    Aantal zitplaatsen: 4
    Laadvolume: 251 liter

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBoetebedragen 2017
    Next Article Bereik je doelgroep met Driving-Dutchman

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?