Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Hierom kan de Renault Captur het hoofd boven water houden

    Auto 13-09-2017No Comments

    De Renault Captur is alweer een aantal jaar één van de (design) paradepaardjes van de Franse autofabrikant. Ik reed met de jongste versie van de nog immer populaire compacte crossover.

    Renault maakt aansprekende auto’s en dat blijkt wel uit de goede verkoopcijfers. De Captur was volgens Renault Nederland in 2016 de best verkochte crossover in het B-segment, maar krijgt wel steeds meer concurrentie. De Captur differentieert zich van zijn concurrenten vooral door zijn uiterlijk. Ik zag dan ook veel hoofden draaien en kreeg regelmatig complimenten van mensen die ‘m van dichterbij kwamen bekijken.

    Ben je op zoek naar een gebruikte Renault Captur? Klik dan hier voor Renault Captur.

    Renault richt zich met de Captur op stedelijke avonturiers. Je kunt de Captur zowel buiten als binnen in verschillende kleuren volledig naar eigen wens samenstellen en personaliseren. De basisuitvoering kost 19.365 euro. ‘Mijn’ rijkelijk luxe en comfortabel uitgevoerde Initiale Paris, zoals Renault zijn topmodellen noemt, kost rijklaar en inclusief accessoires bijna 29 duizend euro.

    Lang? Ook achterin geen probleem

    De in 2017 vernieuwde Captur is verkrijgbaar in nieuwe kleuren en heeft een nieuwe stoerdere grille met chrome omlijsting en wielen gekregen. Een glazen panoramadak is optioneel, net als de fraaie full led koplampen met C-vormige dagrijverlichting. Heel fraai zijn de opvallende dynamische led knipperlichten die op de Initiale Paris uitvoering als een waterstroom aan en uit gaan.

    Binnenin de Renault Captur valt vooral het rustgevende interieur op, ook is de auto lekker stil en hoor je nauwelijks rij- en windgeluiden. Het instrumentenpaneel laat niet meer zien dan strikt nodig is en dat geldt ook voor het infotainmentsysteem dat ook voor leesbril-dragers zonder bril duidelijk afleesbaar is. Opmerkelijk is ook de ruimte voor voor- en achterpassagiers. Het dashboard, de stoelen en de portieren zijn bekleed met mooi gestikt origineel nappaleder.

    Tot 1 meter 90 zit je zowel voor- als achterin -de achterbank is namelijk verschuifbaar- ruim op de prettig aanvoelende en steun gevende stoelen. Ook de kleintjes zitten prima en hebben al vanaf 1 meter 30 goed zicht naar buiten wat wel zo fijn is als ze last van wagenziekte hebben (lees hier zes handige tips om wagenziekte te voorkomen). Echter ieder voordeel heeft ook een nadeel en die vind je terug in de compacte bagageruimte, die snel vol zit.

    Ben je op zoek naar een gebruikte Renault Captur? Klik dan hier voor Renault Captur.

    Schokkerig in eerste versnelling

    De Renault Captur is verkrijgbaar met een 90 pk driecilinder of 120 pk viercilinder benzinemotor en een 110 pk viercilinder diesel. Ik reed met de handgeschakelde 120 pk versie. De motor is soepel en pittig en reageert fel op het gaspedaal. Dit zorgt in de eerste versnelling wel voor een iets schokkerig rijgedrag. Gelukkig is de motor al in lage toeren regionen sterk en kan de tweede versnelling met de boter-zacht schakelende zesversnellingsbak al snel gekozen worden.

    Het onderstel is over het algemeen met en zonder lading en passagiers lekker soepel. Op hoge, steil aflopende drempels hadden de voorwielen -ook op lage snelheid- af en toe wel wat moeite om aan de grond te blijven met een bonkend geluid tot gevolg. Sturen doet de Captur direct zonder dat dit de auto overgevoelig voor stuurbewegingen maakt. Het fijne, met nappaleder beklede stuur is flink in hoogte en diepte te verstellen zodat er voor iedereen wel een goede stand mogelijk is. De draaicirkel is lekker kort en dat maakt m met z’n compacte afmetingen prima manoeuvreerbaar. Ook de fluweelzacht, maar prima vertragende remmen verdienen een pluim.

    Conclusie

    De Renault Captur is een luxe compacte crossover met veel ruimte voor alle kleine en grote passagiers. De bagageruimte is niet groots, bedenk dus voor aanschaf goed na waar je de auto voor gaat gebruiken. Zijn compacte formaat en korte draaicirkel maken de Captur zeer geschikt voor gebruik in stedelijke omgevingen, maar zal je ook op lange snelwegritten zeker niet teleurstellen.

    Informatie

    Merk: Renault
    Model: Captur TCe 120 Initiale Paris
    Brandstof: Benzine
    Cilinderinhoud: 1.197 cc viercilinder
    Vermogen: 120 pk
    Koppel: 205 Nm
    Acceleratie tot 100 km/u: 9,9 seconden
    Topsnelheid: 182 km/u
    Versnellingsbak: handgeschakelde zesversnellingsbak
    Gewicht: 1.170 kg
    Prijs vanaf: 19.365,- euro
    Prijs gereden model: 28.955 euro (Initiale Paris incl. opties)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMercedes-AMG ONE, Formule 1 technologie voor de openbare weg
    Next Article Dit zijn de zes meest futuristische auto interieurs ooit

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?