Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Mercedes-Benz E-Klasse 200 Driving-Dutchman header
    By Rob Blom

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 d, perfectie geperfectioneerd

    Auto 30-10-2020Geen reacties

    De Mercedes-Benz E-Klasse is het bestverkochte model van de Duitse autofabrikant. In 2016 introduceerde Mercedes-Benz de huidige generatie waarvan er sinds zijn introductie reeds 1,2 miljoen zijn verkocht. Dat model is nu vernieuwd en heeft volgens Mercedes-Benz een nog dynamischer design, een nieuwe generatie rijassistentiesystemen, nog meer comfort en nieuwe opties. Tijd dus voor een hernieuwde kennismaking met de populairste Mercedes-Benz ooit.

    In zijn introductiejaar reden wel al met de Estate, zoals de Duitse fabrikant uit Stuttgart zijn stationwagen noemt, maar dit keer rijden we met de E200 diesel Limousine ofwel de sedan. Mercedes-Benz heeft de ge-update E-Klasse vooral aan de buitenkant en technisch flink aangepakt. 

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 Driving-DutchmanAllereerst wordt de luxueuze Avantgarde exterieur van voorgaande modeljaren nu standaard op alle E-Klasses toegepast. Meest in het oog vallende wijzigingen voor het nieuwe modeljaar zijn de nieuwe grille die nu standaard een ster heeft, voor- en achterbumpers, led-koplampen, motorkap met zogenoemde ‘powerdomes’, achterlichten en kofferdeksel.

    Nieuwe generatie rijhulpsystemen 

    Binnenin de E-Klasse zijn niet heel veel wijzigingen doorgevoerd. De binnenruimte en het zitcomfort van de auto blijven onaangetast goed. Wel kun je kiezen voor nieuwe kleurencombinaties en zilverkleurige sierdelen. De zichtbaarste vernieuwing is de bediening voor het entertainmentsysteem waar de selectie draaiknop voor het touchpad verdwenen is en de touchpad door de vrijgekomen ruimte in oppervlakte gegroeid is.

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 Driving-Dutchman

    Een andere zichtbare verandering zijn de bedieningstoetsen op het stuur. De touch control-buttons functioneren prettig, je hoeft er slechts met je vinger overheen te vegen om een opdracht te geven. Nadeel van de buttons is echter dat ze heel gevoelig zijn en zelfs de lichtste aanraking in een wijziging van radiostation of menu resulteert. 

    Ook in de nieuwe E-Klasse heeft Mercedes-Benz de technische trukendoos weer opengetrokken om je bij van alles helpen en de actieve veiligheid naar een nog hoger niveau te manoeuvreren. Zo is er bijvoorbeeld standaard al een actieve remassistent aan boord. 

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 Driving-Dutchman

    Naast de bestaande en bekende systemen kun je optioneel beschikken over handige, comfort- en veiligheidsverhogende systemen zoals een snelheidslimietassistent die kaartgegevens en verkeersborden gebruikt om te reageren op snelheidslimieten. Minpuntje is dat de systemen in deze auto, net als in de A-Klasse, voor ons gevoel soms iets te snel en te abrupt ingrijpen.

    Hoog comfort-niveau

    Hoe lang de diesel nog deel uit zal maken van het motorenpakket van Mercedes-Benz is niet bekend. Feit is dat de huidige generatie diesels van de fabrikant uit Stuttgart een technologisch hoogstaand en verfijnde krachtbron is. Dit uit zich in een – voor dit formaat auto – prima prestaties bij een zeer efficiënt verbruik van ruim onder de vijf liter diesel per 100 gereden kilometers. 

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 Driving-Dutchman

    Om deze prestaties te bereiken, wordt de dieselmotor bijgestaan door een fluweelzacht schakelende 9-traps automatische versnellingsbak. Dankzij het hoge aantal versnellingen is er op ieder moment voldoende trekkracht aanwezig om je het gevoel te geven alsof er helemaal niet meer geschakeld wordt. 

    De hulpsystemen, motor en automatische versnellingsbak zorgen er samen voor dat de Mercedes-Benz E-Klasse geweldige prestaties neerzet en van een zeer hoog comfort-niveau is. Zo hoog zelfs dat je soms vergeet hoe snel je rijdt. Alles, het rijden, sturen, remmen, gaat zo subliem soepel dat je ervan baalt als je op je plaats van bestemming aangekomen bent. 

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 Driving-Dutchman

    Mercedes-Benz E-Klasse 200 d Limousine

    Ook vinden we dat de dieselmotor en banden in de auto enigszins hoorbaar zijn en dat verwacht je eigenlijk niet in een auto van dit kaliber. Het bandengeluid schrijven we in het geval van onze testauto toe aan de optionele 18 inch wielen. Op dit formaat wielen worden plattere banden gemonteerd die in de regel wat stugger zijn dan kleinere maten. Dit resulteert dan weer wel in een heerlijk direct stuurgedrag, zonder dat de auto hier nerveus op reageert.

    Als je met de E-Klasse gereden hebt, weet je precies waarom dit model al decennialang de bestverkochte Mercedes-Benz is en de komende jaren wellicht zal blijven ook. Vrijwel alles aan, in en op deze auto klopt en is tot in bijna alle puntjes geperfectioneerd. Rijtechnisch is er vrijwel niets meer aan de E-Klasse verbeteren, dat staat al decennia lang op een zeer hoog niveau waar maar weinig andere autofabrikanten met modellen in dit segment aan kunnen tippen.     

    Motor: 1.950 cc, viercilinder diesel
    Vermogen: 150 pk
    Transmissie: 9-traps, automaat  
    Topsnelheid: 226 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h: 8,4 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.635 kilogram
    Emissiecode: Euro 6
    Energielabel: B
    Prijs vanaf: 59.735,-
    Prijs testauto: 67.788,-

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBlog Bert Pennock: Motorolie, dieselolie of beiden?
    Next Article Autotest Jeep Renegade 4xe 240 pk Plug-in Hybrid

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?