Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Peugeot 408 GT Plug-in Hybride
    • Rijtest Renault Austral
    • Rijtest Volvo XC40 Recharge single motor
    • Rijtest Mazda 6 20th Anniversary
    • Rijtest Toyota Yaris Cross Hybrid
    • Rijtest Jaguar F-PACE SVR, nog eenmaal genieten
    • Versleten kleplichthoogte-systeem smoort Peugeot 308 VTi
    • Rijtest nieuwe Ford Focus MHEV
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang: een stukje paradijs op de snelweg

    Auto 04-11-2021No Comments

    De Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang zit bomvol veiligheids- en comfortsystemen. Samen zorgen ze ervoor dat je onbekommerd en ontspannen door het drukke verkeer rijdt, of gereden wordt. Soms misschien wel iets té onbekommerd en ontspannen.

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang Driving-Dutchman

    ‘Een compleet nieuwe luxe-ervaring’, kopt het persbericht. Verderop in het bericht: ‘de ultieme luxe-ervaring hand in hand met maximale veiligheid en het hoogst mogelijke comfortniveau’. Wow. De prijs die je hiervoor betaalt: 172 duizend en 632 euro, inclusief accessoires, btw en bpm. Maar je hebt al een verlengde S 450 vanaf iets meer 139 duizend euro wat in de range ligt van de BMW 7-serie en Lexus LS 500h waar we eerder mee reden. 

    Feelgood-sfeer

    Dat is precies wat de Mercedes-Benz S 450 Lang doet: de inzittenden een goed gevoel geven. Of je nu achter het stuur, in de passagiersstoel óf achterin zit, het voelt goed.

    Het zegt vooral iets over de beleving die deze auto je geeft. Een nadeel van veel luxe opties en gadgets in een auto is dat het honderden, zo niet duizenden kilometers duurt om te ontdekken wat deze Mercedes-Benz allemaal kan. 

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang Driving-Dutchman dashboard

    Gelukkig kun je dit doen terwijl de auto zichzelf met de perfect functionerende rijbaanwisselassistent moeiteloos en soepel door het drukke verkeer loodst. Onderwijl word je met behulp van niet minder dan 19 elektromotoren in de stoel als door een professionele masseur van schouder tot en met bovenbenen gemasseerd terwijl de stoel zelf ook beweegt zodat je lichaam in beweging blijft.

    Het rijden

    Onderweg zorgen licht, geluid en het Energizing Air Control klimaatsysteem voor jouw favoriete stemming. Wil je frisheid, warmte, vitaliteit of welbehagen? Met de digitale bediening op het 23 bij 21 centimeter metende centrale oled-display realiseer je jouw favoriete stemming, ongeacht waar je zit. Het subliem klinkende Burmester high-end 4D-surround sound system met 31 luidsprekers en 8 exciters maken de beleving compleet.   

    Het mag geen verrassing zijn dat de S-Klasse fenomenaal rijdt. De basis van zijn goddelijke prestaties zijn een heerlijke drieliter zescilinder-in-lijnmotor met de inmiddels bekende en fluweelzacht en nauwelijks voelbaar schakelende 9-traps automatische transmissie die we ook in andere Mercedes-Benz modellen terugvinden. De motor en transmissie drijven continu de vier wielen aan en stuwen de bijna 2.000 kilo wegende S-Klasse in – als dat nodig is – 5,1 seconden naar de 100 kilometer per uur.

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang Driving-Dutchman infotainment

    Radars en sensors

    Hoewel de versie waar wij mee reden met z’n vijf meter geen kleine jongen is, zorgen de meesturende achterwielen ervoor dat je moeiteloos bochten in nauwe straatjes neemt en inparkeert. In totaal zorgen maar liefst vijf radarsensoren, een lange-afstandsradar, vijf camera’s en 12 andere sensoren ervoor dat de systemen in kunnen grijpen wanneer dat nodig is. 

    De systemen doen hun werk vrijwel ongemerkt en passen de snelheid van de auto aan, regelen de afstand tot voorgangers, sturen en veranderen de auto van rijbaan. Als er gevaar dreigt door onoplettendheid of afleiding van de bestuurder en er een risico op een ongeval ontstaat, kunnen de rijassistentiesystemen op basis van registratie door de camera’s en sensoren reageren op de situatie en zo de ernst van een mogelijke aanrijding verminderen of zelfs voorkomen. 

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang Driving-Dutchman achterin

    Volledige rust

    Vanzelfsprekend had ik een idee en verwachting over hoe de auto zou rijden en wat hij allemaal zou kunnen. En hoewel we vaker verwend zijn met buitengewone luxe zoals de Maserati Levante S Q4 GranSport en Range Rover Sport P400e HSE in het M-segment met upper SUV’s, doet Mercedes-Benz wat het belooft: een compleet nieuwe luxe-ervaring in het F-segment met grote auto’s.

    De Mercedes-Benz S 450 is een stukje paradijs op de snelweg. Zelfs in de file waan je je thuis op de sofa. Alles wat er om je heen gebeurt is als het ware de televisie, want echt tv kijken in de auto kan niet. In de auto geniet je onder alle omstandigheden van volledige rust en wordt je met de optionele massagemogelijkheden van top tot teen verwend. 

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang Driving-Dutchman koplamp

    Mercedes-Benz S 450 4MATIC Lang

    Hier schuilt echter wel een klein gevaar, want misschien word je in deze auto wel té ontspannen. Gelukkig herkent de auto dit met behulp van camera’s en sensoren en zal hij je wakker en alert houden. Een groot aantal elektronische systemen helpt de bestuurder echter zo veilig mogelijk van A naar B te komen.  

    Aandrijving: 2.999 cc 6/lijn
    Vermogen: 367 pk
    Koppel: 500 Nm
    Transmissie: 9-traps automaat
    Aandrijving: vierwiel
    Topsnelheid: 250 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h: 5,1 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.915 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 6,6 L/100km
    Energielabel: B
    Prijs vanaf: 139.560,- euro
    Prijs testauto: 162.632,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleTest Jeep Wrangler 4XE PHEV, vloeken in de kerk?
    Next Article Test Fiat Panda Sport, de charmante kleine Italiaan

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Peugeot 408 GT Plug-in Hybride

    By Tim Willems

    Rijtest Renault Austral

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Volvo XC40 Recharge single motor

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?