Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Motortest CB1000R
    By Tim Willems

    Motortest Honda CB1000R

    Motor 20-08-2018Geen reacties

    Honda wil met de nieuwe CB1000R afwijken van de standaard supersport-afgeleide naked bike. Naar eigen zeggen hebben ze een motorfiets gebouwd die opwindende prestaties combineert met verbluffende esthetiek. Kan de CB1000R dat waarmaken?

    Vaak zijn designstudies van auto’s of motoren een stuk gaver dan de modellen die uiteindelijk de showroom bereiken. Maar als we kijken naar CB1000R dan zien we veel gelijkenissen met de CB4 Concept die Honda in 2015 in Milaan liet zien. We vinden het design erg geslaagd. Honda kiest met de Neo Sports Café styling voor zijn eigen weg qua ontwerp. De designers stripten alle designelementen weg en gingen voor een super minimalistische afwerking met veel bewerkt metaal en stoere details. De afwerking staat hierbij op enorm hoog niveau. Het CNC bewerkte motorblok is prachtig en het geheel trekt veel bekijks.Motortest CB1000RRijden
    De CB1000R is uitgerust met het blok van de CBR1000RR uit 2006. Niet een op een overigens, Honda heeft flink wat aanpassingen gedaan. Onder andere grotere kleppen, andere nokkenassen en een hogere compressie. Het blok levert nu 145pk en 104Nm aan koppel. Door het hoge koppel is de CB1000R heerlijk om mee te rijden. Je hoeft niet veel te schakelen omdat de vierpitter al vanaf lage toerentallen feilloos reageert op bewegingen van je rechterhand. Boven de 6000 toeren per minuut barst het feest echt los en bereik je met gemak zeer hoge snelheden.

    Het frame is ook nieuw ontwikkeld en is kleiner en 2,5 kilogram lichter, met een langere wielbasis. De hele fiets is in totaal 12 kilogram lichter dan zijn voorganger. De zitpositie is fijn rechtop en breed, waardoor je ontspannen rijdt en veel controle hebt. Mede door het gewicht laat de CB1000R zich lekker neutraal besturen. De remmen zijn goed doseerbaar en bieden ruim voldoende stopkracht. Honda rept zelf ook over een verbeterde uitlaatsound, maar wij zouden toch opteren voor een aftermarket pijp. Niet alleen voor de sound, maar ook omdat de standaard uitlaat wel erg groot is en het zicht op de mooie single sided swingarm wegneemt.

    Rijmodi
    Via het zeer mooi vormgegeven dashboard heb je veel informatie tot je beschikking. Ook kan je ermee schakelen tussen de 4 verschillende rijmodi; regen, standaard, sport en user. Elke modus heeft een andere stand van vermogen, tractiecontrole en motorrem. In de usermodus kun je dit naar eigen smaak inrichten, al duurde het bij ons wel even voor we doorhadden hoe dat moest.

    Motortest CB1000RCB1000R+

    Honda levert de nieuwe CB1000R in twee verschillende uitvoeringen. Wij reden met de standaardversie, maar voor 1.600 euro extra mag je bij Honda een CB1000R+ ophalen. Dan krijg je onder andere een quickshifter, verwarmde handvatten, een zadelcover, een mini schermpje en covers voor het voorspatbord en de radiator.

    Motortest CB1000R

    De nieuwe Honda CB1000R maakt de ambities van Honda zeker waar. Het ontwerp is onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. De aandacht die het Japanse merk heeft besteed aan de afwerking maakt de CB1000R begeerlijk en qua prestaties doet hij niet onder voor zijn concurrenten.

    Honda CB1000R
    Motor: 998 cc viercilinder
    Vermogen: 145 pk bij 10.500 toeren
    Koppel: 104 Nm bij 8250 toeren
    Transmissie:, 6 versnellingen
    Aandrijving: achterwiel via ketting
    Gewicht voor wegenbelasting: 212 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5,8l./100 km
    Prijs: 15.858,- euro

    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Motortest CB1000R
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleRijtest BMW 530e iPerformance, het hybride zakenkanon
    Next Article Rijtest Lexus RX450hL , de eerste zevenzitter van Lexus in Europa

    Related Posts

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    By Driving-Dutchman

    Rijders review Zero DSR/X (deel 2)

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?