Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Nieuwe Isuzu D-MAX 1.9, downsizen zonder concessies

    Auto 04-05-2017Geen reacties

    Isuzu is in de D-MAX aan het downsizen geslagen en de 2.5-liter diesel heeft plaats gemaakt voor een schonere en zuinigere 1.9-liter. En dat amper zonder prestaties in te leveren. Dat willen we natuurlijk proberen en daarom reden we er mee tijdens de Nederlandse persintroductie.

    Natuurlijk hebben we de D-MAX getest in het modderig terrein, check de video!

    De belangrijkste wijzigingen

    Er is natuurlijk meer aan de D-MAX vernieuwd, maar laat ik beginnen met de motor. De nieuwe 1.900 cc diesel voldoet aan de Euro 6 regelgeving, zonder gewelddadige ingrepen of Ad Blue. Iets wat de meeste andere autofabrikanten wel nodig hebben om hun diesels ‘schoon’ genoeg te krijgen. Ondanks het downsizen heeft de kleinere diesel nog steeds 164 pk en 360 Nm koppel en dat is meer dan genoeg voor het laadvermogen van 1.100 en trekgewicht van 3.500 kilo.

    Koud lijkt de nieuwe diesel nog wel steeds op een wat oudere. De motor nagelt en dat hoor je binnenin de auto vooral goed tijdens het accelereren. Na een paar kilometer verdwijnt dit en hoor je de motor amper meer. Ook nieuw is de automatische zesversnellingsbak die de oude vijfbak heeft vervangen. De bak schakelt soepel, maar in koude toestand wat laat. Ook dit wordt beter als de motor op bedrijfstemperatuur is.

    Interieur van moderne bestelwagen

    Isuzu heeft ook het uiterlijk van de D-MAX aangepakt en de auto voor en achter een moderne dynamische look gegeven. De grille, motorkap en bumper zijn vernieuwd en de D-MAX heeft LED dagrijverlichting en achterlampen gekregen. Ook zijn er nieuwe designs voor de velgen gekomen.

    Het interieur is ook opgeknapt en lijkt nu veel meer op een luxe bestelwagen. De cabine is beter geïsoleerd, waardoor het stiller geworden is in de auto. Het dashboard heeft een nieuwe indeling en tellers met een schakelindicator gekregen. De stoelen, die prima zitten, hebben dit modeljaar in alle modellen nieuwe bekleding gekregen en de armsteunen in de deuren en (optionele) middenconsole zijn vernieuwd. De D-MAX is hiermee bijna een luxewagen geworden.

    Als een luxewagen

    Alle vernieuwingen hebben van de D-MAX veel meer auto gemaakt. De rijeigenschappen zijn goed en tijdens het rijden krijg je het gevoel in een grote auto te zitten waarin je niets kan gebeuren. Ondanks zijn voor het terrein perfecte stijve chassis, rijdt de Isuzu op gladde wegen ook helemaal niet verkeerd. De schokdempers dempen oneffenheden en drempels prima en de goed zittende stoelen geven de opzittende extra comfort.

    Achterin de D-MAX met dubbele cabine heeft Isuzu de achterbankleuningen net zo schuin gepositioneerd als in een luxewagen. Samen met de riante hoeveelheid hoofd- en beenruimte is het ook voor achterpassagiers op lange afstanden prima uit te houden. De achterbank kan zelfs helemaal neergeklapt worden waardoor extra veel bagageruimte ontstaat. Onder de zitting is zelfs nog meer ruimte voor kleinere zaken die je mee wil nemen.

    Conclusie

    Het mag geen verrassing zijn, maar de Isuzu D-MAX voelt zich het beste thuis in het terrein. De elektronisch geregelde vierwielaandrijving vindt altijd de maximale grip, wat ook fijn is tijdens wintersport of andere avontuurlijke vakanties en tripjes. De D-MAX zit standaard al vol met alle denkbare veiligheids- en comfortsystemen en op de optielijst staan er nog meer.

    Door al dit comfort en met zijn zuinige motor en in ons geval automatische versnellingsbak en permanente elektronisch geregelde vierwielaandrijving is de Isuzu D-MAX een ideale partner voor het werk en gezin geworden. Concurrenten zoals Toyota met de Hilux, Fiat met de Fullback en Ford met hun Ranger zijn gewaarschuwd.  

    Technische gegevens

    Merk: Isuzu
    Model: D-MAX
    Type: 1.9 Diesel Euro 6 Double Cab
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 1.898 cc viercilinder
    Vermogen: 164 pk
    Koppel: 360 Nm
    Versnellingsbak: Automatische 6-versnellingsbak
    Gewicht: 1.920 kg
    Laadvermogen: tot 1.100 kg
    Trekvermogen: 3.500 kg
    Prijs vanaf: 31.696 euro (2WD Single Cab)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAchtergrond stijgend aantal verkeersdoden
    Next Article BMW R 1200 GS Exclusive, nieuw en lekker

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?