Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Renault Megane RS
    By Yuri Van Koeveringe

    Renault Mégane RS, opnieuw de beste?

    Auto 02-10-2018Geen reacties

    De Renault Mégane RS is een icoon in de wereld van de hot hatches. Alom geroemd om zijn strakke wegligging en beleving, wordt hij door velen gezien als het beste wat er te koop is. En nu komen de Fransen met een hele nieuwe versie: dat belooft veel goeds.
    Rijtest Renault Megane RSPower

    Om kracht zul je niet verlegen zitten in de nieuwe Mégane RS, want de nieuwe 1.8 liter viercilinder turbo levert 280 pk en 390 Nm aan kracht. Hiermee sprint je in 5,8 seconden van 0 naar 100 km/u en heb je een top van 250 km/u voor de automaat en 255 km/u voor de handbak.

    Je hebt namelijk de keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of de EDC-automaat. Deze laatste is voorzien van een dubbele koppeling en was tevens degene die in onze testauto lag.
    Rijtest Renault Megane RSRijmodi

    Je kunt de RS in verschillende rijmodi zettten:  Comfort, Neutral, Sport, Race en Personal. En vooral de Sport en de Race zijn de standaard standen die je het meest gaat gebruiken. Je krijgt dan het heftige geluid, zware sturen en de scherpste stand van de automaat, waarbij in Race de ESP helemaal uit staat.

    Maar misschien de leukste stand is Personal. Hierbij kun je precies uitzoeken welke zaken je wilt, dus bijvoorbeeld alles in Race maar de ESP nog wel aan.
    Rijtest Renault Megane RS4Control

    Om de nieuwe Mégane RS een nog betere wegligging te geven, heeft Renault de auto 4Control meegegeven. Hierbij sturen de achterwielen mee, waardoor je nog harder bochten uit kunt knallen.

    Om de auto niet al te hard en stuiterig te maken, hebben de dempers hydraulische bumpstops gekregen. Deze zorgen ervoor dat deze nieuwe versie een stuk meer comfort biedt dan de vorige.
    Rijtest Renault Megane RSRijden

    280 pk op de voorwielen is niet altijd even makkelijk voor een auto, maar de Mégane RS heeft hier weinig moeite mee. Zelden voel je torque steer en de grote mate van grip zorgt ervoor dat je iedere keer als een idioot kunt optrekken, wat gepaard gaat met een heerlijk sportief geluid. De motor biedt lekker veel koppel in het middengebied en eindigt met een knal rond de 6.000 toeren wanneer de volle 280 pk ter beschikking komen.

    Bochten rijg je met grote precisie aan elkaar, waarbij je het 4Control duidelijk zijn werk voelt doen. Hoe scherp de bocht ook is, de Mégane RS vliegt er doorheen. En dan was deze versie nog niet eens voorzien van het optionele mechanische sperdifferentieel.
    Rijtest Renault Megane RSVijfdeurs?

    Omdat er geen driedeurs Mégane meer bestaat is ook de RS een vijfdeurs. Dat is natuurlijk wat minder sportief. Maar met sterk uitgeklopte wielkasten, speciale lichten, een spoiler en een enorme diffuser, hoef je niet bang te zijn dat mensen niet zien dat je van sportieve auto’s houdt.

    Bijkomend voordeel is dat de nieuwe RS een stuk praktischer is dan zijn voorganger. Zelfs volwassenen stappen makkelijke achterin en vinden daar voldoende ruimte om makkelijk te zitten.
    Rijtest Renault Megane RSConclusie

    De nieuwe Renault Mégane RS is een dijk van een auto. Een wegligging en beleving als nooit tevoren, gecombineerd met meer comfort en praktische ruimte, de auto is op alle vlakken beter geworden. Met een vanafprijs van 42.340,- euro is hij ook nog eens goed in de markt gezet en biedt hiermee wel heel veel value for money.

     

    Renault Mégane RS

    Motor: 1.798 cc viercilinder benzine
    Vermogen: 280 pk bij 6.000 tpm
    Koppel: 390 Nm bij 2.400 tpm
    Transmissie: 6 v., automaat met dubbele koppeling
    Aandrijving: voorwielen
    Topsnelheid: 250 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 5,8 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.405 kilogram
    CO2-uitstoot: 155 g/km
    Energielabel: E
    Prijs vanaf: 42.340,- euro

    sexpromo

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticlePorsche herintroduceert exclusieve nieuwe editie van de legendarische 935
    Next Article Alles over de Ferrari 488 Pista Spider

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?