Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Aston Martin V8 Vantage Roadster

    Auto 16-01-2018Geen reacties

    Zonder ook maar een meter te bewegen dwingt de Aston Martin V8 Vantage Roadster respect af met zijn aristocratische uiterlijk. Agressiviteit en elegantie, sportiviteit en klasse, de Aston weet ze feilloos te combineren tot één geheel. Mooi was dan ook de dag dat wij met deze nobele Engelsman op pad mochten.

    De Roadster

    De V8 Vantage Roadster werd in 2006 onthuld in Los Angeles. Gebaseerd op de toen al populaire coupe, bood deze open versie dezelfde specificaties, waaronder de 380 pk sterke 4,3 liter V8. In 2008 werd deze motor vervangen door een 40 pk sterkere 4,7 liter V8.

    Lees ook onze rijtest met de tweedehands Audi r8!

    De auto waar wij mee op pad gingen stamt uit oktober 2008  en staat voor 65.000 euro te koop bij Cabrioland in Den Haag. Met slechts 41.000 kilometer op de teller was de Aston eigenlijk net ingereden, wat ook aan alles te merken was. Onder de motorkap vonden wij de 4,3 liter V8 gekoppeld aan Sportshift semi-automatische versnellingsbak.
    Classy

    Voordat je plaatsneemt in een Aston Martin, neem je eerst het uiterlijk op, alsof je een goede wijn tegen het licht houdt en geniet van het bouquet voordat je een slok neemt. Een indrukwekkend front met de bekende Aston grille, koplampen die van zichzelf al snelheid uitstralen en een lange motorkap waaronder de machtige V8 zijn huis vindt.

    Waar de voorkant mannelijke stoerheid uitstraalt, biedt een blik op de achterzijde vooral gevoelens van vrouwelijke rondheid en elegantie, bij elkaar de mythische combinatie die van auto’s works of art maakt. Gelukkig begrijpen de traditionele Engelsen ook goed dat een echte cabrio een stoffen dak heeft, wat dat staat toch veel beter?
    British style

    Was je al onder de indruk van de buitenzijde, het interieur doet daar nog een schepje bovenop. Prachtige leren kuipstoelen,  veel echt aluminium en dan die tellers, bijzonder fraai. En natuurlijk het bekende Aston Martin klokje in het midden, dit is ware klasse.

    Het is dat de graphics van de onboard navigatie en het infotainment systeem wat ouderwets ogen, want anders zou deze auto zo opnieuw op de markt gebracht kunnen worden met zijn tijdloze design.
    http://www.cabrioland.nl/auto-aanbod/aston-martin-v8-vantage-roadster-4-3-v8-sportshift/Wat een smerig geluid

    Onder de indruk van al deze pracht, vergeet je haast dat je hier met een sportauto te maken hebt. Met een druk op de knop komt de V8 grommend tot leven. Hij laat zich horen, maar blijft beleefd op de achtergrond. Dit verdwijnt echter wanneer de toeren de 4.000 overstijgen. Kleppen in de uitlaat worden dan opengezet en de ooit so classy Vantage verandert in een Britse hooligan.

    Als een boze grizzly die je net een trap tussen zijn benen hebt gegeven, schreeuwt de V8 het uit op een donkere en compleet onbeschaafde manier. Als autoliefhebber gaat hier daadwerkelijk je hart sneller van kloppen en krullen je mondhoeken zich ver omhoog. Luister maar:

    Rijgedrag

    Na flink veel keer door wat tunnels te blazen en steeds weer te genieten van het geluid, krijg je eindelijk  de kans de auto op zijn rijgedrag te beoordelen. En die is goed. De V8 Vantage Roadster weet een uitstekende combinatie tussen sportiviteit en comfort te bieden. Je kunt hard gaan, heel hard, maar met het zelfde gemak compleet ontspannen cruisen.

    Van 0 tot 100 in 5 seconden en een top van 280 kilometer per uur zijn niet extreem snel, maar gek genoeg ideaal voor deze auto. Je kunt namelijk eens wat vaker het gas intrappen en dat machtige geluid horen zonder steeds extreem de toegestane snelheid te passeren.
    Rijtest Aston Martin V8 Vantage Roadster 6

    Conclusie

    De Aston Martin V8 Vantage Roadster is wat ons betreft de ideale sportauto. Een uitermate stijlvol en mooi uiterlijk, een prachtig interieur, dit is de auto waarmee je voor wil komen rijden. Rustig cruisend met de wetenschap dat je met iedere druk van je rechtervoet de kalme auto verandert in een smerige hooligan, maakt een mens erg gelukkig. En dat je deze auto kunt kopen voor 65.000 euro in praktisch nieuwstaat, moet toch een hoop mensen twee keer laten denken voordat ze de showroom inlopen en een aangeklede middenklasser kopen, toch?

    Aston Martin V8 Vantage Roadster:

    Motor: 4.280 cc V8
    Vermogen
    : 380 pk bij 7.300 tpm
    Koppel: 410 Nm bij 5.000 tpm
    Transmissie: 6 versnelling semi-automaat
    Aandrijving
    : achterwielen
    Topsnelheid: 280 km/u
    Accelaratie 0-100 km/u:
    5 seconden
    Gewicht: 1.710 kg
    Gemiddeld opgegeven verbruik
    : 15,1 l/100 km
    CO2-uitstoot
    : 360g/km
    Gereden kilometers:
    41.000 km
    Nieuwprijs: 166.150,- euro
    Prijs tweedehands:
    65.000,- euro

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleOde aan de Porsche 911 (996)
    Next Article Autotest Range Rover Velar, de excentriekste in zijn klasse!

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?