Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Toyota GR86
    • Rijtest Nissan Ariya
    • Rijtest Hyundai Ioniq 6
    • Rijtest Alfa-Romeo Giulia
    • Rijtest New Range Rover P440e
    • Roadtrip: met de Alfa Romeo Stelvio naar de bergen
    • Rijtest Nio ET5
    • Test Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Ford Fiesta Vignale, de kleine limo

    Auto 12-04-2018No Comments

    De nieuwe Ford Fiesta, die vorig jaar gepresenteerd werd, is een van de meest moderne auto’s in zijn segment en zal menig autoliefhebber kunnen plezieren met zijn snufjes en prima rijgedrag. Maar voor de echte liefhebbers, zij die hun vlees bij de keurslager halen, heeft Ford een topmodel: de Fiesta Vignale
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1

    Achtergrond Vignale

    De naam Vignale doet bij autokenners al snel het hart sneller kloppen. Het bedrijf werd in 1948 opgericht door Alfredo Vignale als carrosseriebouwer en maakte werkelijke automobiele kunstwerken, zoals de Ferrari 212 Vignale coupe. Later voegde het bedrijf zich samen met Carrozzeria Ghia, waarna in 1973 beide merken door Ford gekocht werden. Ghia bleef men gebruiken als naam, Vignale verdween, totdat Ford in 2013 aankondigde de oude naam uit de kast te halen en te gaan gebruiken voor een luxe sub-merk.

    Sindsdien hebben wij het plezier gehad verschillende Vignales te mogen testen, zoals de Ford Mondeo Vignale en de S-MAX Vignale, beide auto’s die inderdaad een klasse apart zijn als het gaat om luxe en aankleding. En nu brengt Ford voor het eerst ook een Vignale uitvoering van hun kleine Fiesta.
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1Interieur

    De Fiesta Vignale is direct herkenbaar door een aantal unieke uiterlijke kenmerken. Zo heeft hij een aparte voor- en achterbumper en een Vignale grille, kleine aanpassingen die de auto toch meteen een andere en vooral sjiekere uitstraling geven vergeleken met de standaard Fiesta. Maar de echte Vignale sfeer merk je binnenin. Speciale leren stoelen met uniek stiksel en vorm omarmen je alsof je thuis in je favoriete stoel neervlijt, uitkijkend over een met vinyl bekleed en mooi gestikt dashboard.

    Duidelijke deels digitale tellers en een enorm scherm in het midden van het dashboard voorzien je van alle informatie, entertainment en communicatiemiddelen die je maar nodig hebt. De bediening van dit Ford SYNC systeem werkt als een van de beste: intuïtief, duidelijk en helder. Ook niet te versmaden is het B&O geluidssysteem, dat een heerlijk geluid produceert in deze toch kleine auto.
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1De motor

    De Fiesta Vignale wordt altijd geleverd met de 1.0 EcoBoost benzinemotor, die 100 pk en 170 Nm levert. Je kunt er voor kiezen zelf te schakelen, maar bij een luxe auto als deze kies je natuurlijk de comfortabele zestraps automaat, die ook in onze testauto zat.

    De combinatie van de driecilinder en de automaat is prima. Je zult er zeker niet de straatstenen mee uit de weg rijden, maar door een vroeg hoog koppel en de slimme versnellingsbak rijd je in alle comfort met het verkeer mee. En daarbij genoeg reserve om even snel in te halen.
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1Rust

    Zoals we van Ford gewend zijn, is de wegligging uitstekend en biedt de gulden middenweg tussen sportiviteit en luxe. Bochten neem je zeker, waarbij het stuur goed doorgeeft wat er met de voorbanden gebeurt maar tevens ook de nodige rust geeft.

    Onze Fiesta was voorzien van tal van luxe opties, waaronder de geluiddempende voorruit, die ervoor zorgt dat de auto werkelijk stil is. De combinatie van die stilte, de zeer volwassen wegligging en het rustige stuurgevoel doen je al snel denken dat je in een veel grotere auto rijdt.
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1

    Hightech

    Tijdens zijn introductie werd de nieuwe Fiesta geroemd om zijn hightech mogelijkheden en dat is volkomen terecht. Hoewel niet alles standaard, had onze Vignale een heel leger aan moderne elektronica die het rijden comfortabeler en veiliger maakt.

    Adaptieve cruise control, Lane Departure Warning en Lane Keeping Aid zorgen ervoor dat je op de snelweg zelf nauwelijks nog iets hoeft te doen, de snelheid wordt aangepast aan je voorganger en de auto blijft zelf tussen de lijnen rijden. Het optionele Blind Spot Information System (BLIS) waarschuwt je voor auto’s in je dode hoek en let op of er auto’s achterlangs rijden bij het achteruit een parkeervak rijden. 
    rijtest Ford Fiesta Vignale 1Conclusie

    De nieuwe Ford Fiesta is in basis al een heerlijke auto. Prima motoren en versnellingsbakken, een uitstekende wegligging en voorzien van alle hightech die tegenwoordig leverbaar is, is het een moderne en zeer prettige auto. En als je daar dan ook nog eens de Vignale uitvoering van neemt, met al zijn luxe, rust en exclusiviteit, dan rijd je daadwerkelijk in een kleine limo. Voor het door ons gereden topmodel, dan nog niet voorzien was van alle opties, betaal je 28.065,- euro, een wat ons betreft geen lage maar zeker geen irreële prijs voor al het lekkers dat je er voor krijgt.

    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Vignale

    Motor: 999 cc driecilinder benzine met turbo
    Vermogen: 100 pk bij 6.500 toeren
    Koppel: 170 Nm bij 4.000 toeren
    Transmissie: 6 v., automaat
    Aandrijving: voorwiel
    Topsnelheid: 180 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 12,2 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.106 kilo
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5.2 l/100 km
    CO2-uitstoot: 118 g/km
    Energielabel: D
    Basisprijs (rijklaar): 16.465,- euro
    Prijs testauto (rijklaar): 28.065,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAutotest Jaguar E-PACE P300 R-Dynamic HSE
    Next Article Een tekort aan alcantara ?

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Toyota GR86

    By Tim Willems

    Rijtest Nissan Ariya

    By Tim Willems

    Rijtest Hyundai Ioniq 6

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?