Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Op reis met de Tesla Model X
    • Rijtest Toyota bZ4X
    • Rijtest Jaguar E-Pace P300e PHEV R-Dynamic SE
    • Rijtest Toyota GR86
    • Rijtest Nissan Ariya
    • Rijtest Hyundai Ioniq 6
    • Rijtest Alfa-Romeo Giulia
    • Rijtest New Range Rover P440e
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    De impact van hagelschade op de waarde van je auto
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Avenger, Auto van het Jaar 2023

    Auto Elektrisch 27-07-2023No Comments

    Als allereerste Jeep heeft de Avenger de felbegeerde Auto van het Jaar prijs binnengehaald. De internationale jury roemde deze compacte elektrische SUV om zijn innovatie, veiligheid en prijs-kwaliteitverhouding. Reden te meer om deze nieuwkomer eens stevig aan de tand te voelen.
    Ontwerp

    Laten we beginnen met datgene wat men als eerste ervaart: het uiterlijk. Het ontwerp is afkomstig uit het Stellantis designcentrum in Turijn onder leiding van de Italiaan Daniele Calonaci. Samen met zijn team nam hij de basisstijlelementen van Jeep, zoals de korte overhang voor en achter, de iconische grille en het box-achtige design, en maakte het geheel moderner en ronder.

    En het resultaat mag er zijn. Er staat duidelijk een Jeep, maar met Europese proporties. Het geheel oogt evenwichtig, weldoordacht en klopt wat ons betreft van alle kanten. Fijn is ook dat men gekozen heeft de auto te voorzien van een grille, die verder puur esthetisch is. Het voorkomt dat de Avenger slachtoffer wordt aan het ‘blote-billen-gezicht’, waaraan veel andere EV’s helaas wel lijden. 
    Interieur

    Ook het interieur is overduidelijk Jeep, maar wederom op een moderne manier. Twee digitale schermen bieden alle rijinformatie en het infotainment met een nieuwe en bij Jeep passende vormgeving. Verder is de Avenger voorzien van opvallend veel diepe opbergvakken, die volgens Jeep passen bij de actieve levensstijl van de beoogde kopers.

    Datzelfde argument zou gelden voor het gebruik van toch wel redelijk veel hard plastic. Je zou denken dat de auto daardoor wat goedkoop aanvoelt, maar dat valt in de praktijk ontzettend mee. Mede door een slim gebruik van kleuren en vormen. De Avenger is op de Willys na, de kleinste Jeep ooit gebouwd en dat merk je binnenin. Voorin zit je prima, maar achter wordt het snel aan de krappe kant. De kofferbak is met 380 liter wel weer goed bedeeld.
    Techniek

    Hoewel de Avenger technische onderdelen deelt met modellen van Opel en Peugeot, is de aandrijflijn volkomen nieuw. De 156 pk, 260 Nm sterke elektromotor is in eigen beheer ontwikkeld en drijft louter de voorwielen aan. Hij wordt van energie voorzien door een 54 kWh accupakket dat eveneens door Stellantis zelf wordt geassembleerd.

    Door de directe aanwezig kracht van de elektromotor sprint de Avenger in negen seconden rond naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 150 km/u. Het accupakket biedt een theoretisch bereik van 400 km, die in de praktijk vrij dicht benaderbaar is, en is op te laden met een maximum snelheid van 100 kW.
    Het rijden

    De Jeep Avenger kent verschillende gezichten als het op het rijden aankomt, afhankelijk van de gekozen rijstijl. In Eco of in de reguliere stand wordt het vermogen geknepen, maar zelfs dan is hij vlot genoeg om mee te komen met het verkeer. En in Sport voelt de auto zelfs snel aan.

    De wegligging is een prima combinatie van comfort en sportiviteit, waarbij de auto, mede door zijn hogere stand, vooral richting het eerste leunt. In bochten weet hij zich echter goed recht te houden en door een goede geluidsisolatie is het ook een prima auto voor de langere afstanden. Dat de stoelen goed zitten en ruim voldoende in te stellen zijn, helpt daarbij. 

    Daarnaast kent de auto ook verschillende offroad functies, zoals Zand of Sneeuw, waarbij de elektronische hulpsystemen zich hierop instellen. Door het ontbreken van 4×4 aandrijving, moet daar echter niet te veel van verwacht worden.
    Prijs en conclusie

    Een goed rijdende auto met een prima bereik, een erg geslaagd ontwerp én ook nog eens een prima prijs. Want je rijdt een Jeep Avenger vanaf 39.500,- euro. Onze rijk aangeklede testauto kwam op  45.119,- euro, want nog altijd zeer concurrerend is. Kortom, Stellantis heeft met de Jeep Avenger wat ons betreft een terechte winnaar neergezet.
    Jeep Avenger

    Aandrijving Elektromotor, 156 pk, 260 Nm, voorwielaandrijving
    Getest bereik ca. 390 km
    Batterij Li-Ion 54 kWh
    Maximum laadsnelheid 100 kW
    0-100 in sec 9
    Top in km/h 160
    Vanafprijs in euro 39.500,-
    Prijs testauto in euro 45.119,-

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleRijtest Mercedes-Benz EQB 300
    Next Article De impact van hagelschade op de waarde van je auto

    Related Posts

    By Tim Willems

    Op reis met de Tesla Model X

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Toyota bZ4X

    By Rob Blom

    Rijtest Jaguar E-Pace P300e PHEV R-Dynamic SE

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • john van lennep on De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • john van lennep on De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • Sjaak on Rijtest Toyota Yaris, wat een transformatie!
    • Joop Meloen on Column: Alle auto’s lijken tegenwoordig op elkaar!
    • Vincent Rondwijk on Hoe controleer je een tweedehands auto? Deel 5: grondige controle motor en koelsysteem
    • J. on Gebruikstest TomTom Rider 550
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?