Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Mini Cooper S Cabrio
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Mini Cooper S Cabrio, goed nog beter gemaakt

    Auto 10-09-2018No Comments

    Voor 2018 heeft Mini een aantal zaken gewijzigd aan hun zeer leuke Cooper S Cabrio, maar hoe vertalen die zich in het dagelijks gebruik. Een test wijst het uit.
    Rijtest Mini Cooper S CabrioWat is er nieuw?

    Voor 2018 veranderde Mini een aantal dingen aan de Cooper S Cabrio. Qua uiterlijk lijkt er precies dezelfde auto te staan, wat helemaal niet erg is. De vorige uitvoering was en blijft een mooie en vooral stoere auto. Maar als je goed kijkt, zie je toch een aantal nieuwe elementen.

    Het leukste is de Union Jack in de achterlichten en op het zwarte dak, zodat iedereen weet waar Mini oorspronkelijk vandaan kwam. Daarnaast zijn er een aantal nieuwe kleuren en zijn ook de koplampen qua vormgeving en LED-techniek geüpdatet. Allemaal niet reuze spannende zaken dus, maar wel leuke details.
    Rijtest Mini Cooper S CabrioDe motor en bak

    In het vooronder ligt een 2-liter viercilinder benzinemotor voorzien van BMW/Mini’s twinturbotechniek, die in de Cooper S Cabrio 191 pk bij 4.700 tpm en 280 Nm bij 1.250 tpm levert. Hoewel je het niet direct merkt, is ook het nodige aan dit motorblok aangepast om deze vooral efficiënter te laten werken en zodoende het brandstofverbruik omlaag te brengen.

    Wel echt helemaal nieuw in de Cooper S Cabrio is de zeventrapsautomaat met dubbele koppeling, die uitstekend bij deze sportieve auto past. Razendsnel weet hij de juiste verzetten voor je uit te kiezen, met in de sportstand een fijne stoot tussengas bij terugschakelen. En ook bij het zelf bedienen van de bak met de flippers achter het stuur, reageert hij exact zoals je wil. Top dus!
    Rijtest Mini Cooper S CabrioInterieur

    Ook het interieur kent kleine wijzingen. Zo zit de sportknop op een andere plek en heb je nog meer keuze aan bekleding, kleuren, enzovoort. Nu is het interieur van Mini iets wat je moet aanspreken. Op het eerste gezicht lijken alle verschillende knopjes, de gekleurde ring om het centrale deel en zelfs een oplichtende Union Jack op het dashboardkastje wat aan de drukke kant. Maar al snel merk je dat alles wel op een logisch plek zit. En, zoals we van Mini gewend zijn, zijn de materialen en afwerking van een hoog niveau.

    Verdere updates behelzen het Mini Connected systeem, die de moderne mens verbindt met zaken als Facebook, Instagram en ga nog maar even door. Wat ons betreft niet echt nodig in een auto, maar het zal de doelgroep zeker aanspreken. Verder kun je onder andere routes naar de navigatie doorsturen en kun je je auto met een app terugvinden.
    Rijtest Mini Cooper S CabrioSportiviteit

    Allemaal mooie zaken, maar bij een Cooper S draait het ook zeker om het sportieve rijden. S-jes hebben immers een naam hoog te houden. En gelukkig stelt ook het 2018 Cabrio model daarin niet teleur. Nog altijd gedraagt de Mini zich als een kart en kun je lekker een bocht inhoeken. Het grote verschil met oudere modellen is echter dat er nu naast sportiviteit ook een grote mate aan comfort aanwezig is.

    En dat is erg knap. Een auto keihard afveren en zo sportief maken, kan iedereen. Maar een auto een dusdanige strakke wegligging geven en tegelijkertijd een comfortabele rijervaring bieden, is een kunst, die BMW/Mini nu zeer goed in de vingers hebben.
    Rijtest Mini Cooper S CabrioOpen

    En dat is maar goed ook, want in een cabrio wil je ook rustig kunnen toeren. Lekker het dakje omlaag, genietend van een mooie omgeving. En ook dat kan dus in deze Mini Cabrio. Het dak, dat tot 30 km/u te bedienen is, vouwt zich snel elektrisch op. Met het windscherm kun je kiezen of je compleet uit de wind of in een fijn briesje wil zitten.

    Je kunt tevens het dak een klein stukje open doen, waardoor het een soort Mini targa wordt. En kom je dan een mooi bochtig stukje weg tegen, dan zorgen de felle motor en de snelle versnellingsbak in combinatie met die oh zo fijne wegligging ervoor dat je meteen kunt aanvallen.
    Rijtest Mini Cooper S Cabrio

    Conclusie

    Iets goeds beter maken, is niet eenvoudig, maar het is de mensen van Mini uitstekend gelukt met het 2018 model van de Cooper S Cabrio. Kleine uiterlijke wijzingen maken hem nog ietsje leuker en de toevoeging van de nieuwe zeventraps automaat maakt hem nog iets sportiever. En vooral de combinatie van strakke wegligging maar toch een comfortabele rijervaring, maakt deze Mini een van de leukste vierpersoons open auto’s die momenteel op de markt is. Je koopt een Cooper S Cabrio vanaf 39.465,- euro, maar voor onze rijk aangeklede testauto betaal je 52.310,- euro, wat wel even slikken is.

    Mini Cooper S Cabrio

    Motor: 1.998 cc viercilinder twinturbo benzine
    Vermogen: 191 pk bij 4.700 tpm
    Koppel: 280 Nm bij 1.250 tpm
    Transmissie: 7 v., automaat
    Aandrijving: voorwielen
    Topsnelheid: 228 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 7,1 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.290 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5,6l/100 km
    CO2-uitstoot: 126 g/km
    Energielabel: E
    Prijs vanaf: 39.465,- euro
    Prijs testauto: 52.310,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleVET! Moto Guzzi introduceert V9 Bobber Sport
    Next Article Extreem futuristische bedrijfswagen Mercedes-Benz Vision Urbanetic

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?