Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6
    By Tim Willems

    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6

    Auto 29-03-2018No Comments

    Afgelopen jaar gaf Mitsubishi de ASX een nieuw jasje, zeven jaar na de introductie. De ASX bracht de Japanners tot nu toe wisselend succes op de Nederlandse markt, met als hoogtepunt 2011 met 2.500 verkochte exemplaren. Wij gingen op pad om te kijken of het vernieuwde model weer mee kan in het drukke compacte SUV-segment.

    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6De ASX kreeg net als zijn grotere broers, de Outlander en Eclipse Cross, het kenmerkende Dynamic Shield design. Onderdeel hiervan zijn chromen sierlijsten op de voorbumper, die de auto goed staan. Knap hoe een kleine wijziging toch zo’n grote impact kan hebben op de uitstraling van een auto. Well done!

    Ook aan de achterzijde zien we een bijgewerkte bumper, die ook daar de ASX een modernere look geeft. De Lightning Blue kleur van onze testauto kon op lovende reacties rekenen. Wij vinden het wel lekker, zo’n gedurfde kleur. In combinatie met de 18 inch lichtmetalen wielen van onze testauto straalt hij, vooral schuin van voren, kracht en robuustheid uit.

    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6interieur

    Robuuste vierpitter

    Robuust is ook de motor. Mitsubishi gaat niet mee in de trend van kleinere geblazen motoren en monteert in de ASX enkel een atmosferische 1.600 cc vierpitter. Een diesel is niet leverbaar, evenals een automatische transmissie. Als je een ASX wilt rijden dan zal je zelf in de pot moeten roeren.

    Het blok is voldoende krachtig, maar moet wel op toeren gehouden worden om de gang erin te houden. Het maximum koppel komt vrij bij 4.000 toeren per minuut en om alle 117 paarden aan te spreken moet je de motor naar 6.000 omwentelingen laten klimmen. Daarbij laat hij een sportieve brom horen, die blij vlot optrekken behoorlijk aanwezig is. De bak schakelt goed maar mist naar onze smaak een zesde versnelling. Bij 120 kilometer per uur draait de 1.6 Cleartec motor meer dan 3.000 omwentelingen per minuut en dat hoor je.

    Het stuurgedrag van de ASX is lekker direct en niet overmatig bekrachtigd. Hierdoor hoef je op de snelweg niet te veel te corrigeren wat bijdraagt aan het rijcomfort op langere stukken. De auto staat vrij hoog op zijn wielen en dat merk je wel in de bocht. De koets helt wat over, maar de auto heeft niet snel last van onderstuur. Een neutrale metgezel dus, de ASX.

    Smartphone link

    In het interieur heeft Mitsubishi ook getracht de auto te moderniseren. Het beste voorbeeld daarvan is het nieuwe Smartphone Link Display Audio. We moesten even zoeken naar de navigatie, maar het blijkt dat de ASX Connect Pro enkel het display biedt voor Apple Carplay of Android Auto. Je hebt dus altijd je telefoon nodig om te kunnen navigeren. Het systeem werkt goed, maar de connectie lukte bij ons niet via bluetooth, een kabel aansluiten was nodig. De ruimte binnenin is vergelijkbaar met die van de concurrentie. De stoelen van de ASX zijn vrij hard en de zittingen zijn kort.

    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6achter

    Het segment waarin de ASX opereert is niet wars van concurrentie, integendeel. De laatste jaren zijn er een hoop nieuwe kapers op de kust, zoals de Renault Captur en de Peugeot 2008. Helaas merk je aan verschillende zaken, zoals het interieur en de geluidsisolatie, dat de ASX een opgefriste auto is, die al flink wat jaren mee gaat. Dat maakt de strijd met de nieuwe concurrenten lastig. De ASX zal het voornamelijk moeten hebben van zijn geslaagde opgefriste looks en het betrouwbare imago van Mitsubishi.

    Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6
    Motor: 1.590 cc, 4 cilinder
    Vermogen: 117 pk bij 6.000 toeren
    Koppel: 154 Nm bij 4.000 toeren
    Transmissie: Handgeschakeld, 5-bak
    Aandrijving: voorwielen
    Topsnelheid: 183 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 11,5 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1235 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5,7 l/100 km
    CO2-uitstoot: 132 g/km
    Energielabel: D
    Basisprijs (rijklaar): 21.490 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 27.080 euro

    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6
    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6achter
    Rijtest Mitsubishi ASX Connect Pro 1.6interieur
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleWat is E-Call eigenlijk?
    Next Article Politie kiest voor Audi A6 als snel interventie voertuig

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?