Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    By Rob Blom

    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017

    Auto 18-12-20172 Comments

    De Nissan Qashqai die halverwege 2017 opgefrist werd, is nog mooier geworden dan hij al was. En gezien de hoeveelheid complimenten die we tijdens onze rijtest op social media en onderweg kregen, zijn we niet de enigen die dat vinden.  

    Je rijdt in een Nissan Qashqai vanaf 26.690 euro en dat is serieus geld. Je rijdt dan in de DIG-T 115 Visia. DIG-T staat hierin voor directe injectie, beter bekend als GDI, de T staat voor turbo en 115 geeft aan dat de motor zoveel paardenkracht kan leveren als je dat zou willen.   

    Nissan verkoopt de Qashqai in de uitvoeringen Visia, Acenta, N-Connecta, Business Edition, Tekna en Tekna+. Er zijn een een 115 en 163 pk benzine- en 130 pk dieselmotor verkrijgbaar. De 115 pk benzinemotor en de diesel kun je ook kopen met een ‘automatisch schakelende’ Xtronic continu variabele transmissie. Wil je vierwielaandrijving? Dan heb je geen keuze en kun je op dit moment alleen dieselen.     

    Om mij zo positief mogelijk te stemmen zodat ik een mooie review over hun auto schrijf, gaf de importeur mij natuurlijk een, helaas handgeschakelde, met luxe, comfort en veiligheid volgepropte Qashqai Tekna+ mee. Je moet daar 35.290 euro voor neerleggen, maar dan wordt de toch al fraaie crossover in het C-segment nog mooier, luxer en comfortabeler. Als je overigens niet meer zelf wil schakelen, moet je nog 2.500 euro dieper je portemonnee in.   

    Tekna+, dat belooft wat

    Maar wat je echt wil, is veiligheid. Daarvoor heeft Nissan het Chassis Control System CCS ontwikkeld. De techniek bedient de motor en remmen en probeert de auto in bochten en bij zijwind zo recht en stabiel mogelijk te laten rijden. Dat is niet alleen veiliger, het geeft je ook een beter gevoel waardoor je meer vertrouwen in de auto krijgt.

    De standaarduitrusting van de Nissan Qashqai is uitgebreid. Voor die 26.690 euro heb je namelijk 16 inch wielen, chromen raamomlijsting, handbediende airco, een vijf inch TFT kleurendisplay, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektronische handrem met autohold, een 60/40 neerklapbare achterbankleuning, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en een audiosysteem met cd-speler, usb, vier speakers, digitale DAB radio en bluetooth om je smartphone mee te connecten.

    Met de Tekna+ verwent Nissan je in ieder geval onder andere met een immens groot panoramisch glazen dak. Als je niet wil dat vrachtwagenchauffeurs je van bovenaf bekijken, kun je de zonwering van het dak elektrisch sluiten. Zilverkleurige spiegelkappen accentueren het sportieve design van de Qashqai.

    De nappa lederen stoelbekleding in de Tekna+ is met zijn blokjes onderscheidend vormgegeven, maar voegt wat mij betreft niets toe. De elektrisch verstelbare stoelen zijn breed waardoor ook grote, lange en brede mensen in de ruime Qashqai passen om comfortabel korte en lange ritten te maken. Nadeel van de brede stoelen is dat je minder steun hebt waardoor je het gevoel dat je op in plaats van in de stoel te zitten.

    Het Bose premium sound systeem met acht speakers is beschikbaar vanaf de business edition. Ik ga ‘m echter niet aanvinken want het geluid is de 600 euro die je er voor af moet tikken niet waard.

    Meer tussen hemel en aarde

    Voor 35 duizend en 290 euro heb je dus een dik uitgeruste Nissan Qashqai. Maar er is meer tussen hemel en aarde, zoals de Ford Kuga, Peugeot 3008, Kia Sportage en Renault Kadjar die op hetzelfde platform als de Qashqai staat. En hierover gesproken, de Nissan is iets stugger geveerd dan de Fransman. Nissan heeft dit gedaan omdat ze de berijder een degelijker gevoel en meer vertrouwen in de auto willen geven. Op strakke wegen merk je niets van de stugheid, maar maar als de ondergrond wat slechter is, of als je over een drempel rijdt, is het verschil duidelijk merkbaar.

    De stille 1.200 cc viercilinder benzinemotor is sterk genoeg om de 1.250 kilo wegende Qashqai te verplaatsen. Verwacht echter niet de snelste stoplichtsprintjes en snelle inhaalacties. De kleine turbo heeft even nodig om de boel op gang te brengen. Dit zie je wel weer in positieve zin terug in het brandstofverbruik. Want als je je aan de Nederlandse regels houdt en rustig rijdt, lijkt het alsof de tank nooit leeg raakt.

    Het enige waar Nissan iets aan moet veranderen, is de koppeling. Het pedaal staat relatief hoog waardoor het in verhouding tot andere auto’s langer duurt voordat de motor verbinding maakt met de wielen. Daarbij maakt de koppelingsplaat resoluut contact met het vliegwiel, waardoor je schokkend optrekt. Dit kun je voorkomen door de koppeling te laten slippen, maar dat is niet wat je wil.

    De 2017 Nissan Qashqai is een mooie, sportieve en ruime auto. Hij is niet de goedkoopste in zijn segment, maar heeft wel een rijke standaarduitrusting. De vering is aan de stugge kant, maar geeft je daardoor wel een degelijk en sportief gevoel. Er is veel concurrentie in het overvolle C-crossover segment dus om te weten of de Qashqai helemaal jouw auto is, kun je het beste naar de dealer gaan om er een proefrit mee te maken.

    Nissan Qashqai DIG-T 115 Tekna+

    Motor: 1.197 cc viercilinder benzine met turbo
    Vermogen: 115 pk bij 4.500 toeren
    Koppel: 190 Nm bij 2.000 toeren
    Transmissie: handgeschakeld, zes versnellingen
    Aandrijving: voorwielen
    Topsnelheid: 185 km/h
    Acceleratie: 0 – 100: 10,6 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.250 kilo
    Gemiddeld verbruik: 5.6 l/100 km
    CO2-uitstoot: 129 g/km
    Energielabel: C
    Uitstootniveau: Euro 6b
    Basisprijs (rijklaar): 26.690 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 35.290 euro

    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Rijtest Nissan Qashqai Tekna+ modeljaar 2017 Driving-Dutchman autotest
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleZo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    Next Article Autotest Ford Focus RS: geperfectioneerde performance voor de hardcore autoliefhebber!

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    View 2 Reacties

    2 Comments

    1. Lisanne on 13-01-2018 11:19

      Ik vind de Nissan Qashqai echt een top auto! vorige week heb ik er een proefrit in gemaakt en ik ben helemaal verliefd. Dus de laatste overwegingen worden gemaakt, maar het is voor mij een grote kanshebber.

      Reply
    2. Driving-Dutchman on 13-01-2018 19:12

      Hoi Lisanne,

      Dank voor je reactie!

      We horen graag van je waar je uiteindelijk voor gekozen hebt.

      Driving-Dutchman

      Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?