Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Subaru Forester 2.0 Premium autotest Driving-Dutchman AWD 4WD
    By Rob Blom

    Rijtest Subaru Forester 2.0 Premium, still going strong

    Auto 20-02-2018Geen reacties

    Je kunt over de Subaru Forester niets anders zeggen dan dat hij doet wat hij moet doen; goed rijden, onder alle omstandigheden.

    De eerste generatie zag het levenslicht in 1997 en werd gebouwd op het onderstel van de legendarische King of Rally’s: de Subaru Impreza. De Forester was in die tijd één van de eerste crossover SUV’s, zag eruit als een gewone auto, maar stond hoger op zijn ‘poten’, had een hogere zitpositie en vierwielaandrijving. Subaru adverteerde de  auto destijds met de slogan: Car Easy. Hoe duidelijk kan je zijn?

    Onze testauto is de vierde generatie die sinds 2012 verkrijgbaar is. Het zal dan ook niet zo heel lang meer duren dat Subaru met een compleet nieuwe versie komt. En dat wordt wel een beetje tijd ook. De huidige Forester kan, op de geweldige en betrouwbare onderhuidse techniek na, wel een klein opfrissertje en een iets modernere look gebruiken zodat ze misschien de competitie aan kunnen gaan met bijvoorbeeld de Mazda CX-5 of Mitsubishi Eclipse Cross.

    Charmes

    Allereerst het design. Hier kan je natuurlijk over twisten, want iedereen heeft zijn eigen stijl en voorkeuren. De koets oogt wat conservatief, hoewel dat ook wel weer zijn charmes heeft. Het uiterlijk is dan hier en daar, zoals de grille, LED koplampen en achterlichten, bumpers, een moderner kleurtje en het interieur wel een beetje opgefrist. Wat opviel is dat de elektrische kofferklep wat langzaam openging.

    Meer dan geweldig is het echter dat Subaru het al dik 20 jaar voor elkaar krijgt om -daar waar het er écht toe doet, namelijk onder de motorkap en de carrosserie- technisch kwalitatief topwerk neer te zetten. Louter daar ja, want er zijn wat zaken die opvallen en beter moeten. Zo duurt het best lang voordat het voor- en achterin ruim bemeten interieur is opgewarmd, zo ondervonden wij bij temperaturen rond het vriespunt.

    Terug naar de techniek en allereerst het onderstel, dat formidabel is. De Forester is zeer stabiel, strijkt hobbels en drempels ondanks zijn mechanische demping en vering glad alsof ze er helemaal niet zijn en er luchtvering gemonteerd is. Dit comfort en gevoel van overdadige luxe wordt versterkt door de prima stoelen die in onze testauto verwarmd en elektrisch verstelbaar zijn.

    Rijtest Subaru Forester 2.0 Premium autotest Driving-Dutchman AWD 4WD
    Rijtest Subaru Forester 2.0 Premium autotest Driving-Dutchman AWD 4WD
    Rijtest Subaru Forester 2.0 Premium autotest Driving-Dutchman AWD 4WD
    Rijtest Subaru Forester 2.0 Premium autotest Driving-Dutchman AWD 4WD

    Hoewel het oog ook wat wil, is veiligheid natuurlijk het allerbelangrijkste. En daar scoort Subaru hoog, heel hoog. Allereerst door de symmetrische vierwielaandrijving. Dit systeem zorgt ervoor dat alle vier de permanent aangedreven wielen -ongeacht de toestand van de ondergrond- altijd de meest optimale tractie hebben. Dit resulteert in een buitengewoon stabiele en handelbare auto die zijn bestuurder maximaal vertrouwen geeft. Dankzij het lage zwaartepunt van de Forester, voelt het niet alsof je in een veredelde blokkendoos van 40 duizend euro, maar in een SUV van een paar ton rijdt.

    Overtuigend

    Om het allemaal nog mooier en beter te maken, heeft Subaru X-Mode ontwikkeld. Deze rijmodus neemt gedeeltelijk de controle van de motor, continu variabele transmissie, AWD-systeem en remmen over. Waarom vraag je je af? Wel, dat hebben we ondervonden in de sneeuw. We hebben met veel auto’s van rond de 40 duizend euro gereden, maar de Subaru Forester 4WD is eigenlijk de auto die je onder deze omstandigheden móet hebben.

    Als je wil, neemt X-Mode je het ‘zware’ werk uit handen en kun je bij wijze van spreken rustig achterover geleund de auto het werk laten doen. Omdat de Forester 4WD met 1.475 kilo niet meer dan een een gemiddelde stationwagen weegt, maakt dit ‘m een stuk veiliger dan gewichts-genoten zonder vierwielaandrijving. Het enige dat je in principe nog hoeft te doen is sturen. Dat in de sneeuw dankzij zijn grip -door continu de aandrijving tussen de voor- en achterwielen zo goed mogelijk te verdelen- bovendien nog veel makkelijker, beter en veiliger is dan bij veruit de meeste auto’s.

    Het design van de Subaru Forester kan wel een opfrissertje gebruiken. En laat ze dan ook het geluidssysteem een upgrade geven want geluid is niet meer van deze tijd. Zijn tijd ver vooruit echter, zijn z’n rijeigenschappen, comfort en kwaliteit. Die zie je helaas niet, maar voel je des te beter. Probeer het gewoon eens. je zult je verbazen wat je voor rond de 40 duizend euro koopt. Eén brok ruimte, veiligheid, kwaliteit en degelijkheid.

    Subaru Forester 2.0 Premium

    Motor: 1.995 cc viercilinder benzine boxermotor
    Vermogen: 150 pk bij 6.200 toeren
    Koppel: 198 Nm bij 4.200 toeren
    Transmissie: Continu Variabele Transmissie
    Aandrijving: voorwielen en achterwielen
    Topsnelheid: 192 km/h
    Acceleratie 0 – 100: 11,8 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.475 kilo
    Gemiddeld verbruik: 6,5 l/100 km
    CO2-uitstoot: 150 g/km
    Energielabel: E
    Uitstootniveau: Euro 5
    Basisprijs (rijklaar): 38.895 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 44.792 euro, incl. lederen bekleding en schuifdak

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleHet verhaal van de Takumi
    Next Article Massimo Bottura en Maserati

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?