Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    oyota-Yaris-Hybrid
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Toyota Yaris, wat een transformatie!

    Auto Elektrisch 17-11-20202 reacties

    Toyota heeft de populaire Yaris volledig vernieuwd. Nieuwe looks, een nieuw onderstel én een nieuwe hybride aandrijflijn. Hoogste tijd dus om deze compacte auto eens stevig aan de tand te voelen.
    Test Toyota Yaris Hybrid 2020

    Totaal andere auto

    Daar staat hij dan, de nieuwe Yaris! En wat een volkomen ander gevoel geeft dit nieuwe ontwerp. In eerste instantie heb je het idee naar een speciale sportuitvoering te kijken (die komt overigens binnenkort), maar dit is de standaard Yaris.

    Wat een heerlijk gespierde en sportief ogende auto is dit geworden. Een lekkere agressieve neus, breed uitstaande wielkasten en dat alles in volkomen kloppende proporties. Wat ons betreft een ouderwets schot in de roos.
    Test Toyota Yaris Hybrid 2020Interieur
    Binnenin is de sportieve inborst terug te zien in de twee diepliggende tellers en een (optioneel) dik sportstuur. Ook over de zitpositie is nagedacht, want je zit lekker diep met het stuur precies goed voor je. Enige minpuntje is de wat matige zijdelingse steun bij (zeer) sportief rijden, waarover zo meer.

    Verder zit het interieur op die typische Toyota manier in elkaar. Dat wil zeggen, steengoed, logisch en zonder kraakjes of piepjes. Natuurlijk wordt er in deze prijsklasse gebruikgemaakt van wat eenvoudigere materialen, maar Toyota heeft deze dusdanig behandeld dat de Yaris nooit goedkoop aanvoelt.
    Test Toyota Yaris Hybrid 2020Modern

    Het infotainmentsysteem bedien je door middel van het 7 inch (vanaf Style 8 inch) touchscreen, dat voorzien is van alle moderne multimediasystemen, inclusief Android Auto en Apple Carplay. Ook qua moderne rijsystemen zit je in de Yaris goed, want zaken als Full Range Adaptive Cruise Control, Lane Trace Assist en Automatic High Beam zijn allemaal standaard.

    Ook het uitgebreide Pre-Collision System, dat voertuigen, fietsers en voetgangers detecteert en assisteert met uitwijken, is op iedere Yaris standaard. Het helpt zelfs ongelukken op kruisingen te voorkomen door tegemoet komend verkeer in de gaten te houden en waar nodig zelf te remmen.
    Test Toyota Yaris Hybrid 2020Sterk en mega zuinig

    De Toyota Yaris wordt geleverd met drie aandrijflijnen: een 1,0-liter benzine met 72 pk, een 1,5-liter benzine met 125 pk en een 116 pk sterke hybride, waar wij mee op pad gingen. Deze nieuwe krachtbron combineert een 1,5-liter driecilinder benzinemotor met een elektromotor, die gekoppeld is aan nieuw ontwikkelde Li-Ion batterij.

    Lees ook: Test Toyota GR Supra, een overheerlijk genoegen

    Wat direct opvalt is hoeveel trekkracht deze nieuwe hybride aandrijflijn produceert. Al vanaf de eerste meters trekt hij bijzonder fel op en bovenin doet de benzinemotor daar nog een schepje bovenop. Als Toyota had gezegd dat er 50 pk meer in zat, hadden we het ook geloofd.

    Maar de werkelijk verrassing komt als je naar het verbruik kijkt. Want zelfs met stevig doorrijden, lukte het ons niet om onder de 1 op 20 te komen. En met enig voorzichtig rijden, haal je zonder probleem de 1 op 25.

    Het onderstel

    De nieuwe Yaris is gebouwd op Toyota’s TNGA-onderstel, dat hij deelt met onder andere de C-HR en de Corolla, waar wij eerder mee reden. Hierdoor is niet alleen de spoorbreedte, maar ook de wielbasis vergroot, wat je direct merkt.

    De auto biedt de rust van een veel grotere auto en heeft een wegligging om door een ringetje te halen. Het veel stijvere chassis gecombineerd met de wielen veel verder op de hoeken van de auto, zorgt dat je de Yaris met hoge snelheden een bocht in kan gooien, zonder enig onderstuur. En dat terwijl de auto tijdens normaal rijden een hoge mate van comfort kent.
    Test Toyota Yaris Hybrid 2020Conclusie

    De nieuwe Toyota Yaris is op alle vlakken geslaagd. Hij ziet er veel beter uit en heeft een briljante nieuwe hybride aandrijflijn, die niet alleen krachtig is maar ook nog eens bizar zuinig. Het nieuwe onderstel is daarbij een van de beste in zijn klasse en maakt dat hij aanvoelt als een volwassen, veel grotere auto. De Yaris is verkrijgbaar vanaf 17.895,- euro, de hybride is beschikbaar vanaf 21.195 euro. De door ons zeer rijk aangeklede Yaris komt op 25.585 euro.

    Toyota Yaris Hybrid
    Motor: 1.490 cc driecilinder benzine+ elektromotor
    Vermogen: gecombineerd 116 pk
    Transmissie: CVT, automaat
    Aandrijving: voorwielen
    Topsnelheid: 175 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 10,5 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.060 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 1 op 22
    CO2-uitstoot: 64 g/km
    Energielabel: A
    Prijs vanaf: 17.895,- euro
    Prijs testauto: 25.585 euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAutotest Jeep Renegade 4xe 240 pk Plug-in Hybrid
    Next Article Rijtest elektrische Fiat 500

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    View 2 Reacties

    2 reacties

    1. Sjaak on 04-12-2020 02:32

      Volgens mij is het verbruik nooit 1 op 220

      Reply
      • Yuri Van Koeveringe on 04-12-2020 11:44

        Dat is inderdaad wel aan de extreem zuinige kant. Dank voor je scherpe blik, Sjaak. We passen het direct aan.

        Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?