Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Op reis met de Tesla Model X
    • Rijtest Toyota bZ4X
    • Rijtest Jaguar E-Pace P300e PHEV R-Dynamic SE
    • Rijtest Toyota GR86
    • Rijtest Nissan Ariya
    • Rijtest Hyundai Ioniq 6
    • Rijtest Alfa-Romeo Giulia
    • Rijtest New Range Rover P440e
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Subaru Outback, Puur genieten

    Auto 01-09-20154 Comments

    De Subaru Outback heeft mijn hart gestolen. Dat deed hij al toen ik er tijdens de introductie kort mee reed, maar hij staat nu voorgoed in mijn lijstje van auto’s die ik aan zou schaffen als mijn budget toereikend zou zijn.    

    [grwebform url=”http://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=BJQ3i&webforms_id=395503″ css=”on” center=”off” center_margin=”200″/]

    Ik ben gek op auto’s met een robuust en degelijk imago en permanente vierwielaandrijving. Gewoon omdat vier aangedreven wielen onder de meeste omstandigheden maximale (rem)tractie en grip bieden en als er sneeuw ligt je sneller een stuk verder komt dan voor- of achterwiel aangedreven auto’s. Heerlijk is dat.

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-DutchmanSubaru is een merk dat mij altijd een ander gevoel geeft dan de gevestigde Europese en Japanse orde. Mijn mening is dat Subaru ook onderscheidend is en een verschil maakt. Subaru is traditioneel, robuust, veilig en betrouwbaar. Dat zie je, dat hoor je en dat voel je ook daadwerkelijk als je er mee rijdt. De Outback is misschien geen schoonheid op wielen, maar mensen kijken er wel met een respectvolle blik naar. Ze steken nog net geen duim omhoog om te zeggen; wat een kar.

    Motor en transmissie werken heerlijk samen

    En dat gevoel krijg ik ook in en bij de Outback. De tweeliter diesel boxer diesel is dezelfde als in de Forester en geeft ook hetzelfde stootje bij wegrijden. Zeker als de motor koud is, is dat goed voelbaar en zelfs irritant. Ik wil gewoon rustig wegrijden en niet afgeschoten worden en het gevoel hebben alsof ik in een aan/uit-schakelaar rij.

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-DutchmanDit terzijde, werken de motor en traploze automatische transmissie heerlijk samen. Ze maken de auto ondanks zijn 150 pk sterk en soepel. Sterker dan Insiginia’s met 170 pk en zelfs 200 pk Citroën’s Hybrid4’s. Eigenaars daarvan vragen zich af hoe je met 150 pk sneller kunt zijn dan zij. De reden is onder andere de traploze automaat, die zorgt er namelijk voor dat de motor op ieder moment optimaal presteert.

    Gevoel van veiligheid en veel vertrouwen

    Man-o-man, wat geeft deze auto mij een gevoel van veiligheid en veel vertrouwen. Ik had het geluk om ook een hele dag in de regen te kunnen spelen. Er is geen plas, geen bocht en geen hobbel die je ook maar één moment het gevoel geeft dat je op de limiet of zelfs ook maar in de buurt daarvan rijdt.

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-DutchmanIedere kuil in de weg wordt gladgestreken als een hete strijkbout op een vochtig laken. Iedere bocht wordt zo strak genomen als een mes door de hete boter. En iedere diepe plas lijkt door de vierwielaandrijving en assistentiesystemen een droog wegdek. De Subaru Outback geeft mij het vertrouwen wat ik in een auto zoek.

    Binnenin de Outback is niets gelikt

    Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn aan de Outback. Het entertainmentdisplay bijvoorbeeld. Het werkt feilloos en reageert goed op de aanrakingscommando’s. Maar in daglicht is de informatie, zeker voor leesbrildragenden, niet heel goed zichtbaar. Ook met bril op moet je goed je best doen om het beeld goed te kunnen zien.

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-Dutchman

    Binnenin de Outback is niets fancy en gelikt -eerder traditioneel (dus niet ouderwets!)- en daar is niets, maar dan ook helemaal niets mis mee. Alles wat je nodig hebt is beschikbaar, zit op de juiste plek en doet wat het moet doen. Dit is niet de eerste keer dat ik dat over een Subaru roep, het zal ook zeker niet de laatste keer zijn want Subaru houdt gewoon vast aan zaken die hun diensten en betrouwbaarheid bewezen hebben.

    Ik ben gek op het design van veel moderne auto’s, maar ik kan ook genieten van traditie en vasthoudendheid. Ik kan daarom genieten van het design van Subaru. Net als de buitenkant, is ook de binnenkant van de Outback is robuust en oerdegelijk. En je hebt een zee aan kofferruimte, opbergruimte en ruimte voor bestuurder en passagiers. Ongeacht hoe lang of kort ze zijn. Alles en iedereen past er in. En dat zijn maar een paar redenen waarom de Subaru Outback mij een goed, heel goed gevoel geeft.

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-DutchmanNiet duur, maar duurzaam

    Tijdens mijn week met de Outback vertelde iedereen die ik sprak me dat Subaru’s duur zijn. Ik ben het daar pertinent mee oneens. Een Subaru is niet duur, een Subaru is duurzaam. Een Subaru gaat bij normaal onderhoud bijna niet meer stuk en levert ook na vele jaren en vele kilometers nog veel geld op. Een investering in een Subaru is geen belegging, maar je hebt wel lange tijd veel waar voor je geld. En kijk gerust eens naar de prijzen. Een Subaru is al lang niet meer duurder dan welk ander Europees, Japans of Amerikaans merk ook. Echt, ga maar eens op zoek.

    De Subaru Outback is wat mij betreft een pure auto voor genieters. Als je 40 duizend euro aan een complete, degelijke, robuuste en vooral veilige auto met alles erop en eraan uit kunt even zou ik zeker eens bij de Subaru dealer gaan kijken. De Outback is nog een echte (rijders)auto met een super goede wegligging die je enorm veel vertrouwen geeft onder alle omstandigheden. De Subaru Outback is wat mij betreft in alle opzichten Puur genieten.

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-DutchmanTechnische gegevens
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 1.998 cc
    Vermogen: 150 pk
    Koppel: 350 Nm
    Acceleratie: 0-100 km/h: 9,7 sec
    Topsnelheid: 195 km/h
    Versnellingsbak: traploze automaat
    Gewicht: 1.664 kg
    Prijs vanaf: 38.995- euro
    Prijs testauto: 51.495,- euro

    Plus
    + Veelzijdig
    + Wegligging
    + Degelijk
    + Waardevast

    Min
    – Entertainment display
    – Gasrespons bij wegrijden

    Foto’s exterieur: Alex Spinder. Bekijk meer foto’s van de Subaru Outback op onze Facebook pagina. 

    Subaru Outback, Puur genieten Driving-Dutchman

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleKTM Super Duke R, Beauty and The Beast…
    Next Article Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten

    Related Posts

    By Tim Willems

    Op reis met de Tesla Model X

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Toyota bZ4X

    By Rob Blom

    Rijtest Jaguar E-Pace P300e PHEV R-Dynamic SE

    View 4 Reacties

    4 Comments

    1. Karel on 02-09-2015 12:32

      He, wacht even!
      Een autojournalist hoort de traploze automaat niet te begrijpen! Je hoort te klagen dat hij loeit als je vol gas geeft. Handbakken doen dat namelijk niet, en komen pas als ze eerst een tijdje onder hun kunnen hebben gezeten op vermogen, op toeren, en op loeien.
      Vandaar geniale uitvindingen als ECVT met flippers aan het stuur, en met voorgeprogammeerde tussenstappen. Lekker veel, want dan lijkt het een handbak met veel versnellingen.

      Reply
      • Rob Blom on 02-09-2015 12:38

        Beste Karel,

        Ga naar de dichtsbijzijnde Subaru dealer en met de Outback Boxer Diesel CVT rijden en dan ben ik benieuwd naar je nieuwe reactie op de CVT. Echt doen hoor!

        Daarnaast pretendeer ik niet dat ik autojournalist ben, dat zijn jouw woorden. Ik schrijf wel op wat ik tijdens het rijden met een auto ervaar. Da’s een groot verschil. 😉

        Desondanks leuk dat je het artikel gelezen hebt en bedankt voor je reactie!

        Rob
        Stukjesschrijver Driving-Dutchman

        Reply
        • Karel on 03-09-2015 16:38

          Hallo Rob,
          ik ben bang dat ik onduidelijk geweest ben. Ik heb mijn verbazing uit willen spreken dat jij het systeem blijkbaar gebruikt waarvoor het bedoeld is: Rust als het kan, kracht als het moet.
          In het echt zijn er vooral voordelen aan de ECVT, maar ‘de pers’ doet er vaak zo negatief over. Vandaag bijvoorbeeld bij AW over de Mitsubishi Outlander PHEV, en vrijwel altijd over de Toyota hybrides. In een ver verleden was het voor Audi bijvoorbeeld reden om totaal overbodige ‘versnellingen’ in de CVT te programmeren. Blijft ie bij optrekken toch een beetje klinken als een handbak.

          Reply
          • Rob Blom on 03-09-2015 20:25

            Hoi Karel,

            Geen probleem hoor. Het is me nu wel duidelijk wat je bedoelde te zeggen. Ik heb ook met de Outlander en Toyota’s gereden en noem bij die merken ook het gieren van de CVT. Al is dat bij de Outlander wel een stuk minder dan bij de Toyota’s. Neemt niet weg dat ik als negatief beschouw. Het hoort nu eenmaal bij het karakter van CVT. Bij Subaru hebben ze dat alleen beter onder controle.

            Groet,

            Rob

            Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • john van lennep on De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • john van lennep on De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • Sjaak on Rijtest Toyota Yaris, wat een transformatie!
    • Joop Meloen on Column: Alle auto’s lijken tegenwoordig op elkaar!
    • Vincent Rondwijk on Hoe controleer je een tweedehands auto? Deel 5: grondige controle motor en koelsysteem
    • J. on Gebruikstest TomTom Rider 550
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?