Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Toyota Camry
    By Yuri Van Koeveringe

    Terug van weggeweest, een test met de Toyota Camry

    Auto Elektrisch 08-10-20191 reactie

    De Toyota Camry is compleet vernieuwd, maar belangrijker nog: door het wegvallen van de Avensis is hij na 15 jaar afwezigheid weer leverbaar in ons land. Deze ruime sedan, inmiddels de achtste generatie, tilt volgens Toyota ‘hybride rijden naar een hoger niveau’. Wij zochten tijdens een uitgebreide test uit of dit grootspraak of toch de realiteit is.
    Test Toyota CamryGroots in de US

    De Camry is al sinds jaar en dag een van de best verkochte modellen in Amerika. Met betrouwbare Japanse techniek, veel ruimte en the look and feel die onze overzeese autoliefhebbers weten te waarderen, werden er de afgelopen 20 jaar gemiddeld zo’n 400.000 exemplaren jaarlijks in de USA verkocht.

    Maar Europeanen kijken anders tegen auto’s aan. Wij zijn hier strenger als het gaat om afwerking, maar vooral ook als het gaat om wegligging en ervaring. En ook zaken als verbruik, milieubewustheid spelen op dit continent, en zeker in ons land, een veel grotere rol.
    Test Toyota Camry1 aandrijflijn

    Om in te spelen op de groeiende vraag naar zuinige modellen levert Toyota de Camry maar in één motorisering in ons land: de 2.5 Hybrid. Hierbij wordt een 2,5-liter viercilinder plus elektromotor gekoppeld aan Toyota’s eigen CVT-versnellingsbak. Deze combinatie, 218 pk sterk, is sterk verwant aan de Lexus 300H aandrijflijn, die we eerder aan de tand hebben mogen voelen.

    Deze aandrijflijn weet de 1.595 kilogram zware Camry in 8,3 seconden naar de 100 km/u te brengen, met een topsnelheid van 180 km/u. Maar om meteen duidelijkheid te verschaffen: je koopt een Camry niet om zijn sportieve aspiraties.
    Test Toyota CamryZuinige cruiser

    De Camry is namelijk volledig ontworpen en bedoeld als comfortabele cruiser. Een auto om in alle rust en geriefelijkheid grote afstanden af te leggen. En dat doet hij dan ook met verve. Een lange wielbasis, gecombineerd met een fijn onderstel zorgt voor veel rust in de auto, wat nog eens versterkt wordt door de stille motoren en uitstekende geluidsisolatie. Een rijervaring die sterk doet denken aan de veel duurdere Lexus ES.

    De auto is als hybride daarbij ook nog eens werkelijk zuinig. Tijdens onze testperiode haalden wij, met af en toe stevig doorrijden, een gemiddelde van 1 op 18. En als je werkelijk oplet en de rijsuggesties die het dashboard aangeeft, opvolgt, dan haal je zonder veel moeite 1 op 20.
    Test Toyota CamryUiterlijk en innerlijk

    Het uiterlijk van de 2019 Camry ligt mooi in lijn met nieuwe modellen als de RAV4 en de Corolla. Duidelijke Japanse scherpe lijnen vormen het indrukwekkende front, terwijl de zijkant en achterzijde veel rustiger en kalmer zijn.

    Het interieur is duidelijk geïnspireerd op Amerikaanse wensen, wat geenszins iets negatiefs hoeft te zijn. Het is wellicht niet de meest hippe vormgeving, maar alles zit erop en eraan, gemaakt van goede materialen met een hoog afwerkingsniveau.

    Een van de allergrootste pluspunten van de Camry is de ruimte. Zowel voor- als achterin hebben zelfs grote volwassenen alle ruimte die je maar kan wensen, zowel voor benen als hoofd. De stoelen zijn groot en breed en duidelijk meer bedoeld voor comfort dan het op de plek houden van de inzittenden tijdens sportief stuurwerk.
    Test Toyota CamryModern

    Natuurlijk heeft Toyota de Camry voorzien van alle moderne rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruise control, Blind Spot Monitoring, automatisch noodremsysteem, Lane Departure Warning en parkeersensoren. Maar ook zaken als automatisch grootlicht en Rear Cross Traffic Alert dragen bij aan comfort en veiligheid.

    Het infotainmentsysteem is volledig, met navigatie, bluetoothfunctionaliteit en een fijn klinkend JBL-geluidssysteem. Helaas is de Camry echter nog niet voorzien van Apple Carplay en Android Auto.
    Test Toyota CamryConclusie

    De Toyota Camry is een fijn rijdende comfortabele sedan, die veel ruimte combineert met een zuinige aandrijflijn. En met een vanaf prijs van slechts 39.995,- euro, is niet alleen het rijden maar ook de aanschaf voordelig. Het zal ons dan ook niet verbazen als de Camry het goed gaat doen in de zakelijke markt. Of het hybride rijden naar een hoger niveau tilt is arbitrair, maar het maakt hybride rijden zeker tot een serieuze optie voor veel mensen.
    Test Toyota CamryToyota Camry 2.5 Hybrid

    Motor: 2.487 cc viercilinder benzine + elektromotor
    Vermogen: 218 pk
    Koppel: 221 Nm
    Transmissie: CVT
    Aandrijving: voorwiel
    Topsnelheid: 180 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 8,3 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.595 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 1 op 18
    CO2-uitstoot: 101 g/km
    Energielabel: A
    Prijs vanaf: 39.995,- euro
    Prijs testauto: 47.495,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleTest Jaguar XE 2019, de ideale mix?
    Next Article Citroën Jumper diesel slaat af tijdens stationair draaien

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    View 1 Reactie

    1 reactie

    1. Vervoort patrick on 02-04-2020 18:10

      Eén minpunt en een serieuze volgens mij is dat er geen geheugen op de bestuurdersstoel te verkrijgen is. Men kan aannemen dat men het er niet standaard op zet maar men zou het toch in een pakket moeten aanbieden.
      Wetende dat de concurrentie dit allemaal al heeft voorzien.

      Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?