Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 Executive plug-in hybrid Driving-Dutchman 01
    By Rob Blom

    Test DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4

    Auto 11-09-2020No Comments

    Mocht het je ontgaan zijn: DS is sinds 2015 een op zichzelf staand premium merk van autofabrikant Groupe PSA waar ook Citroën, Peugeot en Opel onder vallen. Vernoemd naar de oude populaire ‘snoek’ is DS de concurrentie aangegaan met premium merken zoals Mercedes-Benz, Volvo BMW, Audi en Lexus. Wij reden met de DS 7 CROSSBACK Plug-in Hybrid 4×4 en zochten uit of dit gelukt is. 

    DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 Executive plug-in hybrid Driving-Dutchman

    Met de kernwaarden Electrification, Avant-garde design, Dynamic en Serene (dynamisch en comfortabel) driving én Refinement én Attention to Details probeert DS de wereld te veroveren. Om dit doel te bereiken, heeft DS een eigen directie, eigen modellen, een eigen designteam en eigen engineers die niets met Citroën te maken hebben. Hierbij is het wellicht aardig om te weten dat de hoofddesigner de Nederlander Ivo Groen is.  

    Guillochage-afwerking

    Als we naar de DS 7 CROSSBACK kijken, kunnen we stellen dat het design – of het nu je smaak is of niet – geslaagd is. Niet in de eerste plaats om de elegante en tegelijkertijd stoere vorm van de auto, het raffinement zit ‘m volgens ons vooral in de immense hoeveelheid kleine opvallende details. Zo kom je bijvoorbeeld overal, van achterlichten tot de koplampunits, DS-logo’s of een detailtje in de vorm van een diamant of iets wat daar veel op lijkt tegen. 

    DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 Executive plug-in hybrid Driving-Dutchman

    De diamantvorm is de basis van vrijwel alle design-elementen van de auto en lijkt in bijna ieder onderdeel van de 7 terug te komen. Het meest in het oog springende vinden wij de LED VISION koplampen met daarin drie diamantvormige lichtunits. Als je de portieren ontgrendelt verwelkomt de DS je door de units 180 graden heen en terug te draaien en een paarse gloed af te geven. In de laser-gegraveerde achterlichten zie je diepte en ze zijn bijna net zo fraai om te observeren als de koplampen.

    B.R.M. klokje

    Zo heeft onze DS rechtstreeks van de Franse catwalk afkomstige parel-stiksels in onder andere de met leder beklede stuur, dashboard-, stoel- en deurpanelen. Zelfs in de volumeknop van het 12,3 inch entertainmentsysteem zijn zwarte kristalvormige details verwerkt. Leuk bedacht is het B.R.M. klokje in het midden van het dashboard dat omhoog draait zodra de motor gestart wordt.

    DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 Executive plug-in hybrid Driving-Dutchman 01

    DS heeft er qua design enorm veel aan gedaan om de klanten bij de premiummerken vandaan te lokken en slaat op dit vlak zeker geen modderfiguur. Belangrijker nog zijn echter de prestaties en het gevoel in een auto die bepalen of hij ook daadwerkelijk premium is. 

    In de DS 7 CROSSBACK zit je prima, de stoelen geven goede steun en samen met het verstelbare stuur kun je altijd wel een fijne zitpositie creëren. De informatie in het instrumentenpaneel en op dashboard is voor de bestuurder goed zichtbaar en de instrumenten zitten allemaal goed binnen handbereik. Ook hier hebben de Fransen een goede slag geslagen en kunnen ze zich zonder meer premium noemen. 

    DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 Executive plug-in hybrid Driving-Dutchman

    Komen we aan bij de prestaties. En daar geeft DS wat ons betreft een beetje toe op het gevestigde luxe premium segment. Je verwacht voor 70 duizend euro namelijk rust en stilte en een subliem rijgedrag. Nu is het niet zo dat de DS heel veel herrie maakt en niet lekker rijdt,  maar zo stil en subliem als een Mercedes-Benz, BMW, Audi of Lexus is ie niet. Zo hoorden we tijdens het rijden continu de brom van, waarschijnlijk, de generator die de accu op moest laden en voelden we tegelijkertijd een lichte resonantie in de pedalen van de DS. 

    Met 300 pk vermogen (200 benzine, 100 elektrisch) en maar liefst 520 Nm trekkracht, gaat de plug-in DS lekker van z’n plek en zit je in 5,9 seconden op de 100 kilometer per uur. De vierwielaandrijving zorgt er hierbij voor dat de banden altijd maximale grip op de weg hebben en dat geeft vertrouwen tijdens het rijden. Je hebt altijd het gevoel dat je optimale controle over de auto hebt. Ook hier kan DS zich wat ons betreft prima meten met hun benchmark.   

    DS 7 CROSSBACK plug-in hybrid 4x4 300 Executive
    Een doordacht en prachtig stuk design en techniek gecombineerd waar volgens DS twee jaar ontwikkeling in zit. Wat meteen maar aangeeft dat de Fransen niet zomaar een auto neer wilden zetten. Design en attention to details moeten we ‘m nageven en elektrificatie zal ook nog wel gaan lukken. Maar dynamiek, serene driving en refinement verdienen nog wel wel wat puntjes van aandacht. 

    Deze elementen zijn niet slecht en liggen inderdaad op een hoger niveau dan dat van de andere Franse PSA-producten. Maar om de gevestigde Duitse en Japanse elite te benaderen of overstijgen, zullen er nog wel wat aanpassingen gedaan moeten worden. Is de DS 7 CROSSBACK 70k waard? Als je uit een ander PSA product naar deze auto overstapt zeker. Kom je uit een Duits premium merk zoals Mercedes-Benz, BMW of Lexus, dan zul je wellicht toch even slikken.

    DS 7 CROSSBACK plug-in hybrid 4x4 300 Executive

    DS 7 CROSSBACK plug-in hybrid 4×4 300 Executive

    Motor: 1.598 cc viercilinder benzine hybride
    Gecombineerd vermogen: 300 pk (200 pk benzine, 100 pk elektrisch)
    Koppel: 520 Nm
    Transmissie: Automatisch, 8 versnellingen
    Topsnelheid: 230 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h: 5,9 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.800 kilogram
    Accucapaciteit: 13,2 kWh
    Gem. Elektrische actieradius: 58 km. 
    CO2-uitstoot: 34 g/km
    Energielabel: B
    Prijs vanaf: 56.790- euro
    Prijs testauto: 70.740,- euro

    DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 Executive plug-in hybrid Driving-Dutchman

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDit is de Maserati MC20 supersportwagen
    Next Article Op pad met een Porsche 911 S uit 77

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?